Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

„Naháči mě bavili víc.“ Zoot nenadchl, i tak zvítězil

V klání „hashtagových“ kampaní v Reklamní katovně vyhrál Zoot s konceptem #zazitveci. Až za ním skončila Milka, která zjemňuje šéfy, a pojišťovna Axa s kampaní #tenmoment.

Kampaň Zootu #zazitveci

Kampaň Zootu #zazitveci

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 35. týden 2015

  1. Zoot#Zazitveci (37 %)
    klient: vlastní tvorba
  2. Outbreak: Šéfe, zjemni! (29 %)
    klient: Milka
  3. Triad Advertising: #tenmoment (23 %)
    klient: Axa
  4. Třiďte, ať jste kdekoliv (19 %)
    klient: Ekokom
  5. Cream Prague: Blanka není tunel (17 %)
    klient: Metrostav

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 10 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Se Zootem „zažijete věci“ (37 %)

Prodejce oblečení Zoot spustil se zářím v Česku a na Slovensku kampaň, v níž zdůrazňuje, že není důležité, co máte na sobě, ale co v tom zažijete. Na sociální sítích uspořádá soutěž Chci #zazitveci, v jejímž rámci denně věnuje oblečení jednomu z účastníků. Současně fanoušky vyzve, aby sdíleli vlastní zážitky s oblečením pod hashtagem #zazitveci – ty se následně zobrazí na webu obchodu.

Tři příběhy vypráví o intenzivních zážitcích, při nichž hlavní protagonisté přišli o oblečení. Kampaň navazuje na spoty To nejlepší zažíváme svlečení, které Zoot využíval letos a loni. Kreativu kampaně vytvořil Zoot inhouse pod vedením Barbory Pilné. Televizní spoty opět natočil Marek Štifter.

Nevíte někdo, kolik mají obchodů a kolik stojí doprava?
Will Rust

Vítěz této katovny. Nápad, příběh, je to pěkně udělaný. Jako když dá Škoda góla.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Taková škoda! Po dlouhé době chytrý a autentický insight v domácí reklamě – a zkazí to laciná exekuce a hlavně slizký mužský voiceover na konci.
David Brada (Cream)

Předchozí kampaň lepší, ale tohle je taky dobré. Dám tomu za pravdu a nesnaží se mi to nic vnucovat. Zoot.
David Suda (WMC Grey)

Čistá práce, ale humoru ubylo, škoda!
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Tohle si aspoň pamatuju a je to solidně udělaný.
Tomáš Belko

Naháči mě teda bavili víc než tenhle MasterCard.
Jan Javornický

Pěkně natočené, situace mohly být divočejší.
Pavel Fuksa

Voiceover outsourcovali v Indii?
Marek Prchal

Celá kampaň mi dává smysl, přijde mi konzistentní i funkční vzhledem k cílové skupině. Ani nevím, co bych jí krom prvoplánových nápadů a mrzké produkce vytkl.
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

2. Milka zjemňuje i drsné šéfy (29 %)

Producent cukrovinek Mondelez spustil další kampaň čokolád Milka, v níž opět pracuje s konceptem „jemnosti“. Kampaň vychází z výzkumu mezi zaměstnanci, z něhož vyplynula typologie šéfů. Na webu tak lidé mohou v testu zjistit, zda mají za šéfa „Prudivé pravítko“ či třeba „Tyranosaura“  a jak si stojí na „škále drsnosti“ ve srovnání s republikovým průměrem. Krom toho mohou šéfovi zaslat „zjemňovací sadu“ – termohrnek a dvě velké čokolády Milka. Kampaň kombinuje outdoor, video i online.

Hezký nápad, ale nedotažený. Co následovalo? Jak mohli změnit chovaní šéfa? Škoda. Ale hezký nápad.
Will Rust

Vypadá to, že kampaň natočil dron, vymyslel android a schválil Outlook. Takový to naše kancelářský bezpohlavní štěstíčko.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Zajímavý pokus, ten výzkum by stálo za to překlopit do interaktivního dotazníku, kde bych si otipoval, jaky typ šéfa jsem. Škoda že videa jsou tak strojená – stačila by scénka s jedním šéfem, ale reálná.
David Brada (Cream)

V dlouhodobém konceptu zjemňování mi ‚šéfové‘ přijdou jako dobrá skupina. Kdo z cílovky by neměl zkušenost se šéfem drsňákem? Test si uděláte, termohrnek vždycky bodne. Nejvíc ale bolí video. Tyhle rádoby autentické kousky tu stále ještě neumíme.
David Suda (WMC Grey)

Tyhle globální koncepty! Kdyby mi Dare to be tender přistálo na stole s tím, že se v češtině nesmím odklonit od ‚jemnosti‘, zpanikařila bych. Troufni si na jemnost je jistě výsledek velmi vyčerpávajícího brainstormingu. Aktuální výběžek kampaně se upřímně snaží udělat něco zajímavého, ale pořád z toho mám ten pocit násilné konstrukce. Dávám 30 % za důstojný souboj s těžkým zadáním.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Je to fajn, řekl bych solidní práce. Nespadne mi brada, ale není to otrava a drží to myšlenku. Fajn.
Tomáš Belko

Potěšující je návrat k víceméně reálným lidem, ale furt nějak nemůžu přijít na to, co znamená, když je můj šéf Tiranosaurus. Milka má něco proti Albáncům?
Jan Javornický

Čokoláda obsahuje aminokyselinu tyramin, která u citlivějších lidí zvyšuje tlak, zrychluje tep, vyvolává závratě a bolest hlavy, vztek, paranoiu, úzkosti a zuřivost. Ideální odpověď pro senior marketing group associate heada, ztrpčujícího vám život v openspacu.
Pavel Fuksa

Nevím, co vedlo Milku k tomu, že použila prostředí pracovišť, zřejmě výzkum. Je to další brutální kalkul, ve kterém Milka spojuje nesouvisející témata tak, až člověk žasne. Pracovní prostředí v korporacích jistě hodně lidí pobaví. Já mám radši tvrdé šéfy, ale sám jím nejsem a nikdy nebudu.
Marek Prchal

Škoda, že nejsilnější část kampaně, kterou podle mého zastupují kontextové mobilní billboardy, dostala tak odporný háv. Investice do netradičních formátů v okolí vybraných korporací by sklidila mnohem větší úspěch i co se týče přesahu do sociálních médií. Aneb kdo ke mě teď mluví? Flexi TV, nebo Milka?
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

3. Axa využívá sociální sítě (23 %)

Pojišťovna Axa spustila v Česku a na Slovensku kampaň s cílem podpořit rizikové životní pojištění a online úrazové pojištění. Název kampaně #tenmoment zároveň odkazuje k jejímu hlavnímu kreativnímu motivu. Velká část komunikace poběží na sociálních sítích (hlavně Facebook a YouTube) a na webu, kde se zájemci mohou o #tenmoment podělit. Z tradičních mediálních kanálů se kampaň objeví v tisku, využije i citylighty nebo billboardy. V televizi bude probíhat formou sponzorovaných odkazů před vybranými pořady a relacemi. 

#tapeta #jduspachatsebevrazdu
Will Rust

Reklamní break v televizi vypadá většinou takhle: nejdřív jde radost ze života, pak je radost ze života, po něm radost z čisté košile, pak hned radost ze života, a ukončí to radost ze života. A někdo se rozhodne, že konečně lidem ukáže ne průsery, ale radost ze života. Takže hashtag tenmomentjsteprošustrovali.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

#moment! Proč jste omylem názvy spotu zapomněli dat jako titulky do videí a otrocky opakujete #který by mohl trvat věčně? A mimochodem – fakt si ten moment chci pojistit já? Nebo mi ho může pojistit Axa?
David Brada (Cream)

To je fajn. Emotivní a pravdivé.
David Suda (WMC Grey)

Neohromí původností nápadu, ale je to velmi hezky uděláno. ‚Ten moment, který by mohl trvat věčně.‘ Ano, tak to je. Ještě bych apelovala na kolegy z Triadu, aby zkusili klienta přesvědčit, že claim ‚Více než standard‘ je vážně pro ostudu.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

No… je to tak pozitivní, že si to nezapamatuju, obrázky ze života. Možná by to chtělo líp vymyslet ty momenty. A ten claim: více než… Více než klišé.
Tomáš Belko

Co si myslet o kampani postavené na hashtagu, ale jen na vlastním webu a nikoli sociálních sítích, protože tam by mohli lidi napsat něco, co by se mohlo nelíbit?
Jan Javornický

To je jako kdyby kreativní oddělení vedl kuchař Babica: ‚Když nemáte nápad ani prachy na exekuci, dejte tam hashtag.‘
Pavel Fuksa

4. Ekonom dál podporuje recyklaci (19 %)

Ekokom přichází s další televizní reklamou na podporu třídění odpadu.

Slovní hříčka je mrtev. Ať žije slovní hříčka!
Will Rust

Hezká scénka z Pionýrské vlaštovky (pro ty mladší: to byl takový pořad, který uváděla Marcela Augustová, když ještě věřila marxismu-leninismu). Ekokom měl už lepší reklamy. Nechcete změnit agenturu?
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Tak tady by rozpočet na produkci byl, ale zase se nedostavil nápad. Nemá to logiku ani vtip. Recyklovat – ne, prostě vyhodit!
David Brada (Cream)

Trochu násilné. Hlášky, mladistvý slang, zezačátku vyhrocené, ale pak se všichni začnou smát jako v každém dílu Prasátko Peppa. Komunikaci Ekokom jsem vždy vnímal jako kreativní příležitost.
David Suda (WMC Grey)

Když ona ta replika ‚Já vás tady roztřídím…‘ nebude úplně ze života, viďte.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Myslím, že to není moc dobře zahraný. Myslím, že je to zahraný blbě. Možná je to scénářem.
Tomáš Belko

Pět bodů za obskurnost ‚hele, madr‘ a besídka pokračuje…
Jan Javornický

Fejkově hodně na pohodu mutr se jako že nejvíc sekla a vyházela buchtesku i s BFFs do vodpadu dřív, než bude mít někdo naštěkáno v troubě. Retarďácky vodříkanej bríf s řezivem, hlásícím vostrou rebelii proti starejm. Taková ta demence, znáš to.
Pavel Fuksa

Peklo. Zlá matka překvapí mládež, která se na dojezdu brloží v rodinné chatě. Čekal jsem, přál jsem si, aby někdo z účastníků party našel za skříní starožitnou flintu po dědovi, ale asi jsem zlobil.
Marek Prchal

Pakliže by se na konci oslího můstku vyskytla obrovská zeď, jistě by na ní bylo nasprejováno slovo ‚madr‘.
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

5. Blanka prý není tunel (17 %)

Necelé dva týdny před mnohokrát odloženým otevřením pražského tunelového komplexu Blanka startuje jeden z klíčových dodavatelů stavby Metrostav komunikační kampaň. Především na venkovních nosičích a na internetu – včetně webu Blankanenitunel.cz – obyvatele a návštěvníky hlavního města předsvědčuje, že Blanka, stavba za 38 miliard Kč, „není tunel“.

„Každý samozřejmě ví, že Blanka je tunel,“ podotkl David Brada, majitel komunikační agentury Cream Prague, jejíž tým kampaň vymyslel a realizuje. „Když ale chcete mluvit o tématu, které lidi tak polarizuje, musíte mít odvahu postavit produkt na hlavu. Jinak vás nikdo nebude poslouchat.“

Kampaň k otevření tunelu Blanka

Kampaň k otevření tunelu Blanka

 

Kampaň k otevření tunelu Blanka

Kampaň k otevření tunelu Blanka

Blanka není tunel. Jasně. Kdyby to byl tunel, tak by to lidi mohli projíždět. Takové kampani anglicky říkáme pissing into the wind.
Will Rust

Blanka je skvělá stavba, akorát předražená (ale tak to chodí všude na světě) a žádná kampaň tomu nepomůže. Tak už ji proboha konečně otevřete!
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

‚Není tunel‘ má opravdu znamenat, že nejde o vytunelovaný projekt? Mě přijde, že pouhé popírání není dost. Naopak v tom vždy cítím, že na tom asi něco bude. Stejně jako Gambrinus není europivo.
David Suda (WMC Grey)

Kdyby Metrostav peníze na tuto kampaň věnoval Červenému kříži, měl by lepší PR story.
Jitka Bret Srbová (Y&R Labstore)

Líbí se mi ta odvaha v headline. To zadání není lehké. Neznám nikoho, koho tohle téma nenadzvíhává.
Tomáš Belko

Určitě se všude mentoruje ‚Milý Metrostave, když už do toho šlápneš, tak to hlavně všude nerozmazávej…‘, ale ona je to vlastně dokonalá symbióza problému a jeho obhajoby. Navázat by mohla další vlna metakomunikace ‚A co jste čekali? Že když máme průšvihy ve vlastním oboru, tak bychom měli dělat aspoň dobré kampaně?!‘
Jan Javornický

Neuvěřitelná nuda. Layout udělaný ve Wordu, copy zkopírovala sekretářka Evička z mailu pana náměstka pro externí komunikaci během polední pauzy.
Pavel Fuksa

Headline, který tu nebyl. Co jiného taky říci k Blance. Sedí mi – totálně. Na vizuálu měl ale zabírat víc místa vzhledem k tomu, jak neuvěřitelný je.
Marek Prchal

Takže za tisíc let řidiči ušetří tolik, že si budou moci postavit novou Blanku? Ok, řadím hned za kampaň Dopravního podniku Víte, že …?
Pavel W. Přibyl (Triad Advertising)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.