Jednadvacet agentur navštívila letos v rámci akce Nakafe, která má přilákat talenty a potenciální zájemce o práci v reklamě, skoro pětistovka studentů a zájemců o obor. Velkou účast přitom hlásí nejen pražské agentury. Rekordmanem bylo sice pražské Symbio (nejrychleji „vyprodáno“), ale třeba frýdecko-místecká Leemon Concept přilákala do svých kanceláří padesátku zájemců. Stejný počet návštěvníků zavítal i do Ogilvy a kapacitu naplnila se čtyřiceti zájemci i brněnská Media Age. O návštěvnosti jednotlivých agentur často nerozhodla jen silná značka, ale také iniciativa, se kterou se konkrétní agentura do projektu zapojila.
Každá agentura přitom pojednala program po svém. Boomerang lákal na zákulisí svého vlajkového projektu – časopisu Čilichili pro Vodafone. Leemon Concept přivítal studenty středních škol z Ostravska a zorganizoval pro ně „bojovku“ na téma vývoj kreativního konceptu s následnou prezentací klientovi. Symbio provedlo zájemce genezí své vítězné práce z letošních IMC Czech Awards, a to včetně pochybení a slepých uliček.
„Zajímavé je, že ačkoliv jsme návštěvníkům představili celou šíři agenturních profesí, otázky se týkaly výhradně onlinu a sociálních medií,“ přibližuje Martin Klčo, ředitel agentury Leo Burnett. Potvrzuje tak poznatek z nedávného průzkumu AKA, že právě moderní technologie zatraktivnily obor pro novou generaci zájemců. Do agentur dorazili studenti, ale často i klienti a profesionálové zvědaví, jak to vypadá u konkurence.
„Ačkoliv vyhodnocení letošního ročníku máme ještě před sebou, věřím, že příští rok opět pozveme Nakafe. Jen soustavná práce může přinést ovoce - zájem o práci v reklamě,“ je přesvědčen výkonný předseda pořádající Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica.