Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Nakladatelská Pointa přechází pod Albatros Media

Nakladatelská skupina Albatros Media přebírá pod svá křídla takzvané crowdfundingové nakladatelství Pointa. To existuje dva roky a funguje tak, že shromažďuje prostředky na vydání každé knihy formou předprodejních kampaní, přičemž konkrétní kniha vyjde jen v případě, že kampaň pokryje veškeré náklady. Albatros Media platformu začala stavět společně s firmou Creative Dock v září 2018, jeho šéf Martin Pejša teď skončil jako jednatel Pointy. Od začátku startup 100% vlastnila skupina Albatros Media.

Za dva roky Pointa zaregistrovala téměř 4.000 autorů a knižních profesionálů, pomohlo financovat vydání víc než 100 titulů a 55 knih úspěšně uvedlo na trh. V úspěšných kampaních vybrala přes 5 milionů Kč. „Podstatou Pointy je dát autorům možnost, aby vydání své knihy vzali do vlastních rukou, od financování a vizuální stránky po výběr kolegů, kteří na knize pracují a tvoří její finální podobu. Po celou dobu jsme autorům k dispozici, pomáháme jim a radíme, kde je třeba,“ přibližuje práci Pointy její šéfka Veronika Mahdalová, která tým Pointy povede i pod Albatros Media, největšího nakladatelského domu v Česku.

Letos v květnu dosáhla Pointa milionového obratu a v témže měsíci proběhla též dosud nejúspěšnější kampaň, v níž skladatel a publicista Alexander Goldscheider vybral na své memoáry Cílené náhody 296.000 Kč. Další rekord v květnu pokořila bloggerka Veronika Lechnerová, která získala prostředky na svůj román De(bil)níček zatím nejrychleji - za pouhé čtyři hodiny. Z desítek knih, které díky sbírkám pod hlavičkou Pointy vyšly, je zatím nejprodávanější Letuška z economy Petry Jirglové. Té se prodalo už skoro 10.000 výtisků.