Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Nakup bezpečně, Suchý Rohlík, Rohlík Bistro, Rohlík Mini. Čupr to rozjíždí ve velkém

Online supermarket v reakci na omezení pohybu lidí spouští několik nových služeb.

Nové projekty Rohlíku

Nové projekty Rohlíku

Zakladatel a šéf internetového prodejce a rozvozce Rohlik.cz Tomáš Čupr nejprve minulý týden představil platformu Nakup bezpečně, vzápětí pak informoval o dalších třech projektech, které postupně nabíhají v těchto dnech.

Cílem platformy Nakup bezpečně je minimalizovat lidský kontakt a přesunout zákazníky z tradičních kamenných prodejen potravin do online režimu. Zároveň umožňuje každému obchodu přetvořit se de facto v e-shop, přičemž služba míří především k drobným prodejcům. Zákazník zadá svou polohu a vzdálenost, kterou je ochoten akceptovat pro převzetí nákupu, a následně učiní objednávku u některého z nabízených prodejců. Samotným prodejnám stačí jednoduchá registrace, nastavení fakturačních údajů a naplnění nabídky. Při poptávce pak zkompletují objednávku, kterou si zákazník může sám v daný čas vyzvednout. Zároveň se počítá i se zapojením kurýrů a dobrovolníků, kteří by se mohli postarat o finální doručení. Projekt zatím míří na prodejce potravin, drogerie a léků, ale technicky mu nic nebrání otevřít se i dalším segmentům.

Zdánlivě paradoxní situace, kdy si Rohlík sám vytváří konkurenci, má jednoduché vysvětlení. Jednak se zavedení online prodejci potravin pohybují na hranici svých kapacit, zároveň ale obsluhují velká města. Nová platforma umožňuje nákup přes internet prakticky po celém Česku. A samozřejmě je tu už zmíněný celospolečenský přístup firmy k řešení současné krize. Projekt přitom vznikl ve spolupráci se skupinou Covid19CZ sdružující specialisty na IT a zapojení je zdarma.

Rozvoz trvanlivých potravin i jídel

Těsně před víkendem pak Tomáš Čupr spustil pod názvem Suchý Rohlík rozvoz trvanlivých potravin, drogerie a domácích potřeb po celém Česku. Služba reaguje na enormní poptávku trvanlivých potravin a s podobnou nabídkou nedávno přišly největší tuzemské e-shopy Alza.cz a Mall.cz. Objednávky ze Suchého Rohlíku firma doručuje do druhého dne, přičemž e-shop v prvním týdnu láká na 20% slevu.

V neděli 29. března odstartovala služba Rohlík Bistro. Ta je svým pojetím podobná projektu Nakup bezpečně, v tomto případě však přináší nabídku vyhlášených restaurací. Momentálně lze v nabídce narazit na jídla z restaurací jako Babiččina zahrada, Chateau St. Havel, Eska, Hliněná bašta, Kantýna či Lokál Dlouhá. Narozdíl od ostatních služeb rozvozů teplých jídel jsou jídla vařená v rámci Rohlík Bistro rychle ochlazována a připravena k uchování po několik dní.

Poslední novinkou je služba Rohlík Mini, která by měla být spuštěna někdy v prvních dnech dubna. Rohlík Mini nabídne základní potraviny z nejoblíbenějších tisíce položek. Zásobování bude probíhat z nových malých skladů v regionech a Tomáš Čupr slibuje, že díky tomu se Rohlík se svou nabídkou dostane k desetitisícům nových domácností.

S podobným projektem jako Rohlík přišel také provozovatel pokladen pro EET značky Dotykačka. Jeho služba se jmenuje Vyzvednisi.cz a primárně je určena pro nabídku jídel s sebou.

Rozvážejí i lidi z Baru, který neexistuje

Další, kdo čerstvě spustil online market s potravinami, je brněnská gastronomická skupina Lidi z Baru. Provozovatelé kolem brněnského Baru, který neexistuje nabízejí zákazníkům na webu Lidizbaru.cz sortiment svých dlouhodobých dodavatelů a garantují doručení následující všední den. Jedná se sice o omezenou nabídku, ale i tak je to další z pokusů, jak na jednom místě sdružit různé subjekty, které se ocitly v komplikované situaci. V nabídce je prozatím na výběr 45 položek od masa přes víno až po zeleninu nebo chleba, a to od dodavatelů, kteří běžně zásobují gastro provozy.

„Není to tak, že jsme museli zavřít hospodu nebo kavárnu, a proto rozprodáváme věci, které nám přebývají a zkazily by se. My se snažíme ve spolupráci s řezníky, zemědělci, vinaři a dalšími dodavateli našim zákazníkům doručit to, co oni sami potřebují doma ve spíži,“ říká k iniciativě Jan Vlachynský, majitel zmíněného baru a zároveň zakladatel nové skupiny.