Připomeňte si letošní přehlídku agenturních novinek Digiveletrh ve fotografiích a prezentacích.

Naše stravenka Lidlu a Kauflandu umožní jít i do divadla

Poukázky maloobchodní skupiny Schwarz spolupracují se systémem odměn firmy Benefity.

Firmy Lidl stravenky a Benefity začaly spolupracovat. Díky tomu budou platební poukázku Naše stravenka akceptovat na tisícovkách nových míst. Naše stravenka tak už neslouží jen k samotné úhradě nákupů v prodejnách, stravování v restauracích a online nákupy s dovozem jídla jako například Dámejídlo.cz, ale zahrnuje i cafeterii s volnočasovými benefity.

V součtu pak umožňuje využití v síti čítající víc než 24.000 míst. Pro srovnání - společnost Edenred, která provozuje známý stravenkový a benefitní systém Ticket Restaurant a Edenred Benefits, má smluvní vztahy s 57.000 provozovnami. Díky spolupráci s Benefity se Naše stravenka rozšíří o víc než 11.000 míst v kategorii benefitů. Ty zahrnují služby v oblasti sportu, kultury, zdraví, vzdělávání i rekreace.

Tak vypadá Naše stravenka

Tak vypadá Naše stravenka

Cafeterie vzniká přesně podle potřeb klienta a je do ní možné zahrnout i interní benefity,“ říká Vít Pravda, jednatel společnosti Lidl stravenky. Pro kartu existuje jedno výdejní místo, zároveň jsou ale transakce stravenek a benefitů zúčtovány samostatně na dvou různých účtech u oddělených poskytovatelů. Lidl stravenky patří stejně jako obchodní řetězce Lidl a Kaufland do německé maloobchodní skupiny Schwarz. Firma Benefity působí na trhu od roku 2003 a zaměřuje se na nefinanční odměňování a motivaci zaměstnanců, včetně čerpání zaměstnaneckých výhod.

Propojení Naší stravenky s aktivitami s platformou společnosti Benefity přichází krátce poté, co se na vládní úrovni opět probírala budoucnost celého stravenkového systému. V rámci vyhrocené debaty se společnost Edenred před dvěma týdny důrazně ohradila proti nařčení ministryně financí Aleny Schillerové (ANO) z vysokých provizí, které mají dosahovat často až 10 %. Firma, jak sdělila, neeviduje jediného smluvního partnera přijímajícího stravenky, u něhož by se provize byť jen blížila desetiprocentní hranici. Podle informací Médiáře od jednoho z členů vedení Asociace provozovatelů poukázkových systémů průměrná provize stravenkových společností činí 3,9 %.

Podle loňského průzkumu advokátní kanceláře Taylor Wessing realizovaného agenturou STEM/Mark představují stravenky mezi zaměstnanci druhý nejoblíbenější benefit – hned po 13. platu jej mezi preferovanými benefity zvedlo 60 % dotázaných.