
Vedoucí vývojář MocapX a partner studia Qubix Ondřej Přidal
České vývojářské studio Qubix ve spolupráci s postprodukční společností PFX vytvořilo aplikaci, která slouží jako dostupnější náhrada za filmovou technologii motion capture, tedy zaznamenání pohybů herců, které se následně převádí do animace. Apka MocapX ve spojení s nejnovějším typem iPhonu nebo iPadu a pluginem do animačního programu Autodesk Maya dokáže v reálném čase převést herecký výkon na animovaný 3D model.
Aplikace funguje na principu zaznamenání pohybů hlavy a výrazů obličeje před kamerou telefonu nebo tabletu. Nasnímaný materiál se pak v reálném čase přenáší do počítače s programem Autodesk Maya. Animátor tak může okamžitě pracovat s jakýmkoliv 3D modelem, na který se záznam promítá. Aplikace dokáže rozpoznat 52 výrazů tváře i pohyby a otáčení hlavy. „Můžeme říci, že záběr, na kterém animátor pracoval i několik dní, dokáže s naší aplikací připravit v řádu hodin,“ tvrdí Ondřej Přidal z Qubixu.
MocapX se veřejnosti už představil v rámci projektu Vivaldianno člena kapely Lucie Michala Dvořáka, pro který vytvářel několik animací. Apka je určena jak pro animační studia, tak pro animátory na volné noze nebo vzdělávací instituce, které animaci vyučují. Dostupná je však pouze pro iOS. „Součástí bezplatné verze je i plugin do Autodesk Maya. Chtěli jsme aby si nadšenci do animace mohli vyzkoušet základní možnosti aplikace bez nutnosti zakoupit plnou verzi. Tu využijí spíše profesionálové, kteří si mohou pořídit doživotní licenci za 299 amerických dolarů,“ dodává Přidal.

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
