Natland prodal podíl v agentuře Cognito jejímu šéfu Jančovi

Vlastníkem celé brněnské digitální agentury se stal Jan Janča, Natland v ní držel podíl 13 let.

Jan Janča

Jan Janča

Ředitel digitální agentury Cognito Jan Janča se dohodl s investiční skupinou Natland na odkupu jejího minoritního podílu. Janča dosud vlastnil těsnou většinu 51 %, od Natlandu teď prostřednictvím své firmy Vantared odkoupil 49 %, nově tak drží 100 %. Obě strany se dohodly, že výši transakce nebudou komentovat. Natland byl v agentuře jako spoluvlastník přítomen od jejího vzniku v roce 2008, tedy 13 let. Za tu dobu Cognito zrealizovalo zakázky - konkrétně webové aplikace, e-shopy a komunikační strategie - za víc než čtvrt miliardy korun.

„Pomoc skupiny Natland byla nedocenitelná především v prvních pár letech fungování naší agentury. A tím nemyslím jen pomoc finanční, ale především odbornou a morální podporu, které bylo potřeba víc než čehokoli jiného,“ shrnuje Jan Janča. S Natlandem hodlá spolupracovat dál. „Změna vlastnické struktury nám ale dává možnost spustit zaměstnanecký akciový program a zjednoduší se nám některé projekty, u kterých bude možnost provádění účetních výkazů za celou skupinu.“

Zatím poslední známé výsledky Cognita jsou z předloňského roku 2019, kdy agentura utržila přes 22 milionů Kč. V loňském roce 2020 posílila v oblasti vývoje webových aplikací a mohutně investovala do změny infrastruktury a vývoje vlastních produktů, jako je třeba webový konfigurátor produktů Guru. Letos roste a získává nové zákazníky, mezi něž patří už i ČSOB, TV Nova nebo Radio Z.

„Naše investice v Cognito měla mimo jiné za cíl vytvořit firmu s excelentním zákaznickým servisem postavenou na nadšeném týmu z oboru digitálního marketingu a webového vývoje. Cognito je pro nás jedním z projektů, na němž je vidět úzká spolupráce s managementem, a je dalším z příkladů úspěšného management buyoutu,” říká zakladatel a majoritní vlastník Natlandu Tomáš Raška. Skupina má další tři partnery: Janu Sečkářovou, Karla Týce a Davida Manycha.

Natland, který Raška založil v roce 2002, investuje do středně velkých podniků, rezidenčního developmentu a výnosových nemovitostí na českém i slovenském trhu. Aktivně se zapojuje do řízení projektů, je specialistou na krizový management firem, které se ocitnou v problémech. Podporuje také technologické startupy.