Ve čtvrtek 13. září začaly na českém internetu fungovat dvě služby zaměřené na last minute prodej vstupenek, voucherů a rezervací na večerní akce - kulturní představení či třeba nabídky restaurací.
Prvním ohlášeným byl projekt Navečer.cz, založený Zbyňkem Melounem. Jde o druhou verzi webu, který běžel od letošního května. Těsně před uvedením nové podoby do něj vstoupil strategický partner podnik Ticketon investora Martina Kasy. Tým Navečer.cz se stará o obsahovou náplň, Ticketon se zaměřuje na online prodej vstupenek. V budoucnu chtějí dosáhnout toho, že vouchery nebude nutné tisknout.
„Chceme vytvořit nový způsob, jak mohou lidé nakupovat zábavu. Jednoduše, moderně a rychle. Nebudeme primárně motivovat slevami, ale hlavně rozmanitostí a kvalitou nabídky a její snadnou dostupností,” uvedl Kasa. Organizátoři akcí si mohou nastavit cenu jakou chtějí, v průběhu dne ji navíc upravovat. Slevu dávat nemusejí.
Podobnou službu stihl také ve čtvrtek uvést i Slevomat, přední tuzemský slevový portál. Prodávat začal „na poslední chvíli“ vstupenky do pražských divadel. Do budoucna slibuje nabídky koncertních sálů, výstav či dalších kulturních akcí. Chce tak umožnit kulturním zařízením prodat vstupenky, které nebyly prodány za plnou cenu přes klasické prodejní kanály a zůstaly by tak nevyužité.
„Nabídku divadel nebereme jako výdělečný byznys, protože v celkovém objemu tržeb Slevomatu se bude jednat o zanedbatelná čísla. Naopak to vnímáme jako výbornou doplňkovou službu pro naše zákazníky, a zároveň skvělý způsob doprodeje volné kapacity pro divadla. Divadla si u nás sama určují výši slevy a naše provize je výrazně pod průměrem Slevomatu,“ podotkl přitom zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr.

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life

Metoda Markovič: Hojer. Na festivalu Serial Killer poprvé vyhrál český seriál
