Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Ne“ Budvaru vyhrálo po Louskáčku zlato na festivalu PIAF

Kaspen/Jung von Matt nejúspěšnější českou reklamní agenturou v soutěži 4. ročníku pražského festivalu PIAF

Po březnovém úspěchu mezi českými díly na Louskáčku boduje kampaň Kaspenu Ne z nás dělá to, co jsme pro Budějovický Budvar v soutěži pražského reklamního festivalu PIAF v mezinárodní konkurenci. Získala jednu z celkem 11 udělených zlatých sošek, zároveň jediné zlato pro Českou republiku. Českých kampaní přitom porota ocenila celkem 15 - čtyři měly stříbro, deset bronz.

„U Budějovického Budvaru jsme ocenili, že nešlo jen o kampaň, ale o hnutí, které Čechy zaujalo a vyniklo v komunikaci pivních značek. Její jednotlivé části měly vynikající exekuci,“ zhodnotil člen poroty Alexander Matt, šéf globálního marketingu Adidas Originals.

Zlato získal Kaspen v kategorii Nejlepší pivní reklama. Za kampaň pro Budvar bral ještě také stříbro, a stříbrem byla oceněna jeho práce pro pivní značku Pardál.

Stříbro pro Česko pak braly ještě agentury Havas za kampaň pro Českou filharmonii a VCCP za práci pro rychlé občerstvení KFC.

Turecká kampaň VCCP pro restaurace KFC

Turecká kampaň VCCP pro restaurace KFC

Vítěze soutěže vyhlásili pořadatelé čtvrtého ročníku PIAF dnes večer v podzemí Veletržního paláce v Praze na závěr dvoudenní konference. Série přednášek a workshopů se letos účastnilo zhruba 400 lidí. „Je skvělá zpráva pro českou reklamu, že v soutěži tentokrát uspělo tolik kvalitních domácích prací. To nebylo v minulosti pravidlem,“ prohlásil šéf akce Marek Hlavica.

Šéf poroty letošního PIAF Chris Garbutt

Šéf poroty letošního PIAF Chris Garbutt

„Lidé obecně nenávidí reklamu. Vítězné práce na festivalu PIAF jsou jiné,“ myslí si Chris Garbutt, předseda poroty a kreativní ředitel francouzské pobočky agentury Ogilvy. „Klienti často chtějí nápady, které už znají a je prokázáno, že fungují. My jsme ale ocenili inovace a nové nápady. Dobrá reklama také musí být neočekávaná. Každá taková kampaň nám pomůže zbavit reklamu špatné pověsti,“ říká Garbutt. „Značky by dnes měly dát lidem užitečné nástroje k tomu, aby se mohli sami vyjádřili a propojili se s těmi, kteří smýšlí podobně,“ míní.

Letos žádná z přihlášených agentur napříč všemi zeměmi nezískala pro svou kampaň Grand Prix - podle pořadatelů je soutěž příliš nová na to, aby se hlavní cena z ní mohla rovnat s hlavními cenami ze zavedených festivalů.

VÍTĚZOVÉ SOUTĚŽE 4. ROČNÍKU PIAF
ZLATA
Kampaň Kategorie Zadavatel Agentura Země
Romanians are smart Audience engagement ROM Bv Mccann Erickson Romania
The Human Youtube Player Creative use of traditional formats Publicis Groupe Digitas France
Absolut Unique Creative design Absolut Vodka Family Business Sweden
Bookends Creative design KINOKUNIYA JWT Dubai United Arab Emirates
Bookends Creative sales&sales support KINOKUNIYA JWT Dubai United Arab Emirates
No makes us what we are Best beer ad Budweiser Budvar Kaspen/Jung von Matt a.s. Czech republic
Dove Ad Makeover Audience engagement Unilever Ogilvy & Mather London United Kingdom
Dove Ad Makeover Creative use of technologies Unilever Ogilvy & Mather London United Kingdom
ALI Briliant execution Louis Vuitton Ogilvy France France
The Candidate Creating the media Heineken Publicis Italy
EXTREMIST CONSTITUTION Media engagement ZNAK.COM Red Pepper Russia
STŘÍBRA
Brick/Pineapple/Can/Wine Flash impact Volkswagen AlmapBBDO Brazil
From Love to Bingo Briliant execution Getty Images AlmapBBDO Brazil
Monkey/Eagle/Boat Flash impact Audi Brasil AlmapBBDO Brazil
Hundreds of reasons to love Norway´s Minister of Finance Audience engagement Changemaker Anorak AS Norway
The Human Youtube Player Creative use of technologies Publicis Groupe Digitas France France
Absolut Unique Creative sales&sales support Absolut Vodka Family Business Sweden
Bird Houses State as advertiser Czech Philharmonic Orchestra Havas Worldwide Prague a.s. Czech republic
No makes us what we are (Tříska) Storyteling Budweiser Budvar Kaspen/Jung von Matt a.s. Czech republic
Pardál School of Tuning Best beer ad Pardál Kaspen/Jung von Matt a.s. Czech republic
Post Mortem Storyteling WWF Ogilvy & Mather London United Kingdom
SAME SEX MARRIAGE Media engagement GOOGLE + Ogilvy France France
SECRET PLACE The principle of game Perrier Ogilvy France France
THE SHARING CAN Creative design COCA-COLA Ogilvy France France
The Feed from Getty Images Creative use of technologies Getty Images R/GA USA
KFC Turkish flavour Flash impact KFC VCCP Czech republic
#friskissthlm Creative use of traditional formats Friskis&Svettis Volt AB Sweden
The light is your friend Storyteling Young Director Awards Young Director Award @Les Producers
BRONZY
From Love to Bingo Storyteling Getty Images AlmapBBDO Brazil
Photoball Creative use of technologies HP AlmapBBDO Brazil
Store/kitchen/supermarket Flash impact Volkswagen AlmapBBDO Brazil
New tattoo artists HR ad Creative use of traditional formats Berrge Tattoo BÜRO ILETISIM VE DANISMANLIK HIZ. TIC. LTD. STI. Turkey
Rebranding and the new visual style State as advertiser Czech Tourism Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism Czech republic
Play a joke on IT guy! Creative sales&sales support IBM digita.sk, s.r.o. Slovakia
Three campaign Creative use of traditional formats Isover, Mrkvička.sk, Rock Ok Effectivity powered by publicis Slovakia
Absolut Unique Briliant execution Absolut Vodka Family Business Sweden
Bird Houses Creating the media Czech Philharmonic Orchestra Havas Worldwide Prague a.s. Czech republic
Prision 1/Prision 2 Flash impact Amnesty International Havas Worldwide Prague a.s. Czech republic
Charity Booth Creating the media Hungarian Telekom Kirowski Isobar Hungary
Cinzia your skin friend Media engagement IDI Farmaceutici LEO BURNETT CO. Srl Italy
A Little Originality Briliant execution Pilsner Urquell Ogilvy & Mather, Prague Czech republic
Original Outdoor Best beer ad Pilsner Urquell Ogilvy & Mather, Prague Czech republic
Talk To This_FAKEER The principle of game Fakeer Ogilvy & Mather, Prague Czech republic
The Erection Blister Creative design Clavin Ogilvy & Mather, Prague Czech republic
Undoodler Creative sales&sales support Moleskin Ogilvy & Mather, Prague Czech republic
Jarmara - The Closet Audience engagement Seznam.cz OUTBREAK Czech republic
One photo a day in the worst year of my life Media engagement Fond B92 Saatchi & Saatchi Belgrade Serbia
Football/Motorsports/Music Best beer ad Žatecký pivovar Y&R Group Czech republic