Hlavní cenu za nejlepší kampaň přímého marketingu si z letošního vyhlášení oborové soutěže Český direkt & promo odnesla práce Proč soudit předčasně? agentury Comtech pro brněnské občanské sdružení IQ Roma servis. Prostřednictvím dvojsmyslů kampaň bojuje proti odsudkům Romů, které jim brání sehnat práci. Vizuály kampaně jsou na Mypracujeme.cz.
Vyhlášení letošního, dvanáctého ročníku soutěže proběhlo v pražském klubu Jazz Dock, konferenciérem uvolněného večera byl Marek Hlavica, mimo jiné šéf reklamního festivalu PIAF.
Nejúspěšnější agenturou se stala pražská Ogilvy & Mather. Z celkem devíti soutěžních kategorií se totiž porota v čele s Graemem Murrayem rozhodla udělit zlato v pěti - a Ogilvy brala hned dvě zlata, za mobilní aplikaci umožňující posílat vánoční přání Audiotrees pro Český rozhlas. Po jednom prvenství pak získaly agentury Momentum (kampaň UPC za rohem), společně Bison & Rose, Geometry Global a Stance Communications (za olympijský park na pražské Letné k zimním hrám v Soči) a zmíněný Comtech.
Pořádající organizace - tedy Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) a sekce Aktivační agentury při Asociaci komunikačních agentur - letos udělily také ocenění Naděje českého direct marketingu a cenu pro osobnost oboru. Tou se stal generální ředitel pojišťovny Aegon Jiří Schneller. Nadějí oboru byl pak vybrán Vít Horký z mladé, rostoucí firmy Brand Embassy. Ten v předtočené zdravici mimo jiné podotkl, že vlastně vůbec neví, co přímý marketing je. Z videa pozdravil přítomné také Schneller, ani on si cenu osobně nepřevzal.
VÝSLEDKY SOUTĚŽE ČESKÝ DIREKT & PROMO 2014 | |||
práce | klient | agentura | |
Loajalitní a dlouhodobý marketing | |||
bez shortlistu | |||
Retail/merchandising/in-store marketing | |||
3 | To nejlepší z pšenice aneb nikdy neházej flintu do žita | Pražská vodka | Momentum Czech Republic |
Přímá B2B komunikace | |||
1 | UPC za rohem | UPC Business | Momentum Czech Republic |
2 | Sweet Dreams | selfpromo | Wunderman |
Přímá B2C komunikace | |||
2 | Setkávání - Román psaný v sharu | Microsoft | Wunderman |
2 | Únos kávovaru | Nescafé Dolce Gusto Mini Me | Dark Side |
Event a field marketing | |||
1 | Soči v Praze | Český olympijský výbor | Bison&Rose, Geometry Global, Stance Communication |
2 | Pomněnkový den | Linka bezpečí | Konektor |
3 | Zetko v plavkách | T-Mobile | Klan |
Nízkorozpočtové kampaně | |||
2 | Pomněnkový den | Linka bezpečí | Konektor |
2 | Únos kávovaru | Nescafé Dolce Gusto Mini Me | Dark Side |
3 | DEJTE SVÉ STARÉ BUNDĚ NOVÝ SMYSL | Intersport | Geometry Global |
3 | Undoodler | Moleskine | Ogilvy&Mather Group Praha - Ogilvy & Mather |
Digitální inovace | |||
1 | Audiotrees | Český Rozhlas | Ogilvy&Mather Group Praha - Ogilvy & Mather |
2 | Bubliny Magnesia | Magnesia | Symbio Digital |
2 | MasterCard Dělovka (Live Facebook Soccer Experience) | MasterCard | McCann Prague |
3 | Gemini - prodej očních operací na LinkedIn | Gemini oční klinika | Pria System |
3 | HR kampaň | self promo | Havas Worldwide Prague |
3 | Zaplať a běž! | Bezkontaktní placení mobilem od GE | Symbio Digital |
Digitálni komunikace | |||
1 | Audiotrees | Český Rozhlas | Ogilvy&Mather Group Praha - Ogilvy & Mather |
2 | Setkávání - Román psaný v sharu | Microsoft | Wunderman |
2 | 3 minuty stačí | Amnesty International | Havas Worldwide Prague |
3 | Zaplať a běž! | Bezkontaktní placení mobilem od GE | Symbio Digital |
Integrovaná komunikace | |||
1 | Proč soudit předčasně? | IQ Roma servis | Comtech Group |
2 | Soči v Praze | Český olympijský výbor | Bison&Rose, Geometry Global, Stance Communication |
3 | Fanliga | Gambrinus | Addict, Ogilvy&Mather Group Praha - OgilvyOne |
3 | Sunar Fashion | Sunar | Momentum Czech Republic |
Grand Prix | |||
Proč soudit předčasně? | IQ Roma servis | Comtech Group | |
Agentura ročníku | |||
Ogilvy&Mather Group Praha |