Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 37. týden 2015
- Nová Škoda Superb Combi právě přijíždí (43 %)
klient: Škoda
Outbreak: Čas na změnu / Jiří Burian (43 %)
klient: Jobs.cz - Českomoravská stavební spořitelna: Zvedej kotvy (28 %)
klient: vlastní tvorba - WMC/Grey: Raná péče Eda (26 %)
klient: Raná péče EDA -
Unifer: Jebat mainstream (18 %)
klient: Vysoká škola podnikání v Brně
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Škoda představuje Superb Combi (43 %)
Výrobce automobilů přichází s novým televizním spotem, ve kterém promuje automobil Škoda Superb Combi.
No vida, co se může vyklubat z briefu na největší prostor pro nohy ve své třídě.
Tomáš Mrkvička
Velká škoda, že nenechali žižkovskou věž odletět až po pár týdnech vysílání tohoto spotu. Mělo by to kontext a lidé by raketové pozadí určitě lépe pochopili. Jinak spot je skvěle řemeslně udělaný, malé detaily ho oživují.
Iva Bízová (Loosers)
Fakt skvělý, nápad, který se dá dobře natočit. A to Škodu Auto nemusím, vozy Škoda nemusím a reklamy Škody také nemusím (jsou sterilní a postrádám tam cokoliv specifického).
Marek Prchal
Škodovku ten vesmír nějak baví, ale mě teda taky. Ještě bych přitlačil trochu víc hravosti a dětské fantazie a je to bezva pokoukání.
Jan Javornický
Konečně niečo, čo som jestě neviděl. Ale koniec ma sklamal, čakal som prichod na školsky karneval.
Jaro Zacko (Triad Advertising)
2. Burian rapuje pro Jobs.cz (43 %)
Netradiční propagaci pracovního portálu zajišťuje letos na podzim hudebník Jiří Burian, vystupující také jako Kapitán Demo, předtím známý ze skupin Republic of two či Southpaw. Napsal a interpretuje skladbu Čas na změnu, s cílem zvýšit povědomí o značce, počet přístupů na web s pracovními nabídkami a počet prohlédnutých pracovních nabídek. Spot, který produkovala Filmservice, režírovalo duo Mods, tedy Martin Přikryl a Michal Nohejl. Propagace využívá kromě internetu venkovní i interiérové nosiče, tisk a PR.
‚Moderní benefity‘ to zabily. Kancelářský newspeak se k tomu fakt nehodí. Jinak super.
Tomáš Mrkvička
Dobře napsané i natočené. Zajímá mě, jak se koncept Čas na změnu rozjede, jestli si cílovka ujede na vlně ‚moderních benefitů‘ stejně, jako jejich propagátoři, novináři, pozéři a hipsteři.
Iva Bízová (Loosers)
Zřejmě se něco povedlo, protože jsem vydržel civět až do konce. Dokoukal jsem video, to se mi nestává každý den. Přesné insighty, moc dobrá exekuce. Není to trapné, to bych podtrhnul. Není to trapné. Ani se nemusím koukat, kdo tohle dělal. To mohla udělat jediná agentura v Česku. Outbreak. 80 %, přátelé.
Marek Prchal
Moderní benefity vám vrátí chuť do práce! Moderní benefity vám vrátí chuť do práce! Moderní benefity vám vrátí chuť do práce! Moderní benefity vám vrátí chuť do práce! Moderní benefity vám vrátí chuť do práce! Moderní benefity vám vrátí chuť do práce!
Jan Javornický
Já vlastně nevím jak to ohodnotit. Subjektivně se mi to nelíbí, ale ten insight pro trochu ztracené 30 - 35ti leté muže je naprosto skvělý.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)
Toto je fakt mesiac remakov a kopii. Tento ripoff chvatam ma celkom bavil.
Jaro Zacko (Triad Advertising)
Sebeokouzlení vlastním vtipem je velmi nebezpečná (rozuměj: zničující) zbraň. Po první třicítce se křivka humoru ustálí a začíná mírně klesat. Pointa, s narůstající stopáží víc a víc očekáváná, se nedostavuje. ‚Čas na změnu‘ je málo. O tom prapodivnym heslu v packshotu ani nemluvě. Škoda. Jiří Burian holt není Jan Burian.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)
3. Spořitelna pro „mamánky“ (28 %)
Českomoravská stavební spořitelna spustila novou online kampaň zacílenou především na mladé lidi zvyklé na servis takzvaného „mama hotelu“. Její základ tvoří web Zvedej kotvy, kde chce spořitelna postupně představovat různé tipy a zkušenosti ze života mladých lidí, žijících i v dospělosti u rodičů. Kampaň bude provázet zapojení sociálních sítí i advertorialů v tisku i online médiích.
Absolutně nechápu tyhle kampaně, kdy agentura prodá klientovi spoty, microsite, content, videocontent a já nevím co ještě, a přitom ho přesvědčí, že aby to fungovalo, nesmí tam být klient ani jeho produkt vůbec vidět. Předpokládám, že prezentace byla plná keců o tom, jak mladí nemají rádi reklamu, o rozhýbávání trhu a o tom, co si může dovolit lídr. Jenže v důsledku to bude jen velké rozčarování a investice bez návratu.
Tomáš Mrkvička
Mama hotely jsou pro kampaň stavební spořitelny naprosto perfektní insight. Možná se dal najít příběh autentičtější, více ze života, ale i tak je to slušná práce.
Iva Bízová (Loosers)
Hm, tedy ten Karel od České spořitelny byl tedy výrazně někde jinde. Výrazně.
Marek Prchal
Na to, že o ‚mamáncích‘ existuje asi tak vagón i celovečerních filmů, tak tady je toho zoufale málo i na pár desítek vteřin.
Jan Javornický
Čistá práce. Dobrý insight, vtipná exekuce. Palec nahoru.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)
Takmer tu istu reklamu som uz videl na Slovensku pred 4 rokmi.
Stavebné sporitelne majú asi veľmi podobné napady https://www.youtube.com/watch?v=Ml0le0IqcK4
Jaro Zacko (Triad Advertising)
Téma zpracované už tisíckrát, ale alespoň vkusně a profesionálně.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)
4. Středisko Eda pomáhá dětem (26 %)
Středisko pro ranou péči uvádí televizní spot na podporu dětí se zrakovým postiženým.
Agentura měla především přesvědčit klienta, ať si napřed předělá web. Protože i kdyby někoho ten spot přiměl přispět, na webu narazí. Spot sice jede stokrát viděnou šablonu ‚nenávist měníme na lítost‘, ale jede ji docela dobře. Zvlášť to rozostření na konci funguje dobře.
Tomáš Mrkvička
Výborné! Jednoduché, chytré, jednoznačné a hezky se na to kouká. Takhle by se měly dělat i komerční kampaně.
Iva Bízová (Loosers)
Skvělá klasická reklama. Člověk by si snad až řekl, že to tu ještě někdo umí. Ano, Honza Rídl a David Suda pochopitelně umí. Taky jsou Best of Best a kdoví co ještě. Kluci, mám vás rád.
Marek Prchal
Copy se asi pilovalo a pilovalo, až do nepochopitelna. Ale jekot za rozkopnutou bábovičkou je moc fajn.
Jan Javornický
A co se po mě teda vlastně chce? Jak mám pomáhat? Co ta pomoc znamená?
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)
Uf uf. Toto je hrozná kreativa. Necitlivé. Nevtipné. Nesmart.
Jaro Zacko (Triad Advertising)
Je nehezký kritizovat spoty na naléhavý téma. Jenže já tomu copy doopravdy nerozumím...
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)
5. Škola „jebe mainstream“ (18 %)
Ostravská Vysoká škola podnikání otevřela loni nové zastoupení v Brně. Brněnská škola poté spustila vlastní microsite, kterou podporuje výkonnostní reklamou na Facebooku, Googlu a YouTube. Z velké části využívá také venkovní média - billboardy, citylighty, bannery na brněnském hlavním nádraží, plakáty v MHD a plakáty na záchodech v brněnském klubu Fléda.
Kampaň vytvořilo brněnské centrum inovativní spolupráce Unifer. To se profiluje jako fullservisová marketingová agentura se specializací na generace Y a Z. Její kreativní ztvárnění navrhl realizační tým v čele s marketingovým stratégem Lukášem Lukešem a idea makerem Davidem Koutným.
Obšlehnout reklamu na minerálku Vytautas - fajn. Ale proč ‚jebat mainstream‘ prodává zrovna ten nejmainstreamovější hipster? Proč si video dělá legraci z úzkých kalhot, když je ten týpek má 100% na sobě? A jak jako ten mainstream výběrem Vysoké školy podnikání vlastně jebem? Copak to není vysoká škola? Takže příště: vykrást cizí nápad - klidně, ale je potřeba to udělat dobře. Doporučuji trochu přemýšlet před tím, než se začne točit.
Tomáš Mrkvička
Někdo viděl stejně jako já nejmíň stokrát Being a Dickhead’s Cool? Fajn, přátelé, ale tam byla super hudbička. Za chybějící hudbičku 50 % dolů.
Marek Prchal
Už teď se těším na novou generaci podnikatelů v Brně vychovaných a vypěstěných! To bude jistě legrace, až začnou chodit životopisy...
Jan Javornický
Chápu záměr. ‚Budeme mladí, hovořit jejich jazykem, školné se jen posype.‘ Vsadil bych se, že to nevyjde, protože není nic horšího než když se někdo snaží mluvit ‚mladým jazykem‘ a v memech, ale je za tím vidět ta košile a složenka.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)
Sice zase ripoff Vytautas, ale prekvapivo ma bavil. A aj cielovku asi bude.
Jaro Zacko (Triad Advertising)
A tohle je sestříhaný we Wordu?!? (Kdyby to udělali v Powerpointu, vypadalo by to profesionálnějc...). Co si mám myslet o úrovni vysoké škole podnikání, která se prezentuje takovou hyperamatérštinou?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
