Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Nejcitovanější mluvčí na webu opět Holčáková od moravské policie

Opraveno, v původní verzi nezohledněno, že Alžběta Plívová byla ve funkci jen půl roku

Gabriela Holčáková. Foto: Profimedia.cz, MFDNES + LN

Gabriela Holčáková. Foto: Profimedia.cz, MF Dnes + LN

Tiskovou mluvčí nejcitovanějí na webu zůstává stejně jako rok předtím Gabriela Holčáková, z Krajského ředitelství policie Moravskoslezského kraje, to mezi zástupci státních institucí.

Komerční sektor nejčastěji v promluvách zastupoval Petr Štáhlavský za České dráhy (byť vlastněné státem, výzkumníci je řadí mezi komerční podniky), za ním loni nejcitovanější mluvčí ČEZ Ladislav Kříž, v desítce je i jeho kolegyně Barbora Půlpánová.

Alžběta Plívová. Foto: ČT

Alžběta Plívová. Foto: ČT

Mluvčí České televize - momentálně je jí Alžběta Plívová - komunikovala s weby co do rozsahu ani z poloviny tolik, co její předchůdkyně Michaela Fričová, která byla loni v žebříčku třetí. Zároveň je ale Plívová ve funkci teprve od července, v poměru tak její aktivita ve vyjadřování za ČT vychází podobně.

Ukázala to analýza společnosti Media Tenor, která v roce 2013 jako každoročně sledovala obsah českých zpravodajských webů Aktuálně.cz, E15.cz, iDnes.cz, iHNed.cz a Novinky.cz.

Citovanost mluvčích v roce 2013. Zdroj: Media Tenor

Šťáhlavský se loni hodně vyjadřoval k především k nákupu nových vlaků, Kříž následky červnových povodní a prosincových vichrů. Nejcitovanější Holčáková se v médiích objevovala nejvíc v srpnu, kdy informovala o vyšetřování smrti dvou Češek v Egyptě a protestech radikálů v Moravskoslezském kraji. „O dominanci veřejného sektoru v médiích svědčí i fakt, že nejcitovanější mluvčí komerčního sektoru se celkově umístil až na 20. pozici celkového žebříčku,“ upozornila analytička společnosti Media Tenor Věra Bartalosová.

Se změnou prezidenta republiky také došlo poprvé k umístění této instituce v žebříčku, dnes už bývala mluvčí Hana Burianová komentovala nejen kampaň Miloše Zemana, ale také jeho první měsíce v úřadu.

V médiích se loni objevovali více mluvčí–muži (52 %), o rok dřív byl poměr opačný (53 % pro ženy).