Máme tu jednu třešničku. Nechal jsem ji uzrát pár dnů, než jsem si ji podruhé pustil. Je fenomenální. Mohla být geniální, ale je příšerná. Bohužel jsem si nechal utéct momentum, kdy o ni informovali jiní blogeři (strávil jsem neděli v Albertině na Kandinském a Ramosovi), takže se soustředím na jeden prostý fakt. Používám-li neherce, dám si pozor, aby s nedostatky svého projevu nestrhnul celou produkci do pekla.
Koukněte na začátek spotu. Vypadá to na špičkový copywriting. Z prvního záběru jsem téměř padnul na zadek. Lamborghini je jasný element, který nutí k větší pozornost. První věta je skvělá. „Mám peníze, takže nepotřebuju vzdělání.“ Ano, takhle se má dělat spot. Hned jste v centru sdělení.
Pak spot ubíhá a tušíte, jak asi skončí. Možné konce jsou dva - Vašek je blbej, protože nechce vzdělání, nebo Vašek jen hraje roli, aby nás nachytal, a pak řekne, že to nemyslel vážně. O pár vět dál je již jasné, že se snaží nás nachytat. „Z historie mě zajímají jen výsledky zápasů.“
OK, a teď, jak krásně to tvůrci projeli.
Koukněte na závěr spotu. „Opravdu si myslíte, že tohle všechno je pravda?“ Tohle měla být věta, při které opět zpozorníte, čeká nás rozhřešení, modleme se! Jen by ta věta nesměla být vyslovená totálně lhostejným tónem. Sakra, jestli ho to nebaví, ať netočí spot. Jestli neumí hrát, tak ať si to zkusí, nebo ať si pořídí kouče, který ho naučí pár vět.
A pokus o zlatý hřeb:
„A proto jdu do státní maturity.“
Tak toto, přátelé, nechápu. Jednak co to znamená, že fotbalista jde do státní maturity? Že si ji udělá? Proč tedy neřekne, že si ji udělá? Sdělení je nejasné. Co hůř, vidím na jeho tváři, že je mu to jedno.
Upřímně, přátelé, kdo viděl horší reklamní spot? I za komančů projevovali herci v reklamách nějaké to nadšení. Kvůli tomuhle jsme tedy klíči na Václaváku nezvonili. S Michalem Davidem za úsvitu asi státní maturitu neoslavíme.
Tohle použití neherců chtělo mladýho Formana.