Českou hrou roku 2016 se v 7. ročníku stejnojmenné ankety stal třetí díl světově úspěšné adventury s prodejem přes 300.000 kusů Samorost od studia Amanita Design, má také nejlepší zvukový doprovod a je top na PC i na konzolích. Nejlepší hrou roku pro mobilní platformy, se prodeji přes 400.000 kopií, pak Chameleon Run od Hyperbolic Magnetism v čele s Jánem Ilavským. Chameleon Run si odnesl také trofej za nejlepší design.
Publikum Médiáře může hru znát z loňské květnové soutěžní přehlídky mobilních aplikací AppParade, i tam brala zlato.
Výsledky zmíněné ankety se slavnostně vyhlašovaly v pátek 10. února v pražském Divadle Bez zábradlí, porotě předsedal Martin Bach, večerem provázeli Lukáš Grygar a Jirka Král. Česká hra roku letos otevřela Síň slávy českých her a uvedla do ní tři legendy české herní vývojářské scény, jsou to František Fuka, Tomáš Rylek a Miroslav Fídler. Ti prosluli především v 80. letech jako autoři her pro osmibitové počítače ZX Spectrum a stáli tak u samotného zrodu vývoje her v Česku.
Podle údajů organizátorů, kterým jsou spolek České hry a společnost Tiscali Media, vzniklo v Česku v minulém roce 35 nových her, které si zahrálo více než 10 milionů hráčů z celého světa. Celkem se v Česku věnuje hernímu vývoji více než 1.100 herních vývojářů ve 47 aktivních týmech.
Kompletní výsledky České hry roku 2016
Největší naděje
WarFriends, About Fun
Nejlepší audio doprovod
Samorost 3, Amanita Design
Nejlepší vizuální stránka
Dark Train, Paperash Studio
Nejlepší příběh
Brány Skeldalu 3: Sedm mágů, Napoleon Games
Nejlepší herní design
Chameleon Run, Hyperbolic Magnetism
Největší technologický přínos
American Truck Simulator, SCS Software
Mobilní hra roku 2016
Chameleon Run, Hyperbolic Magnetism
PC a konzolová hra roku 2016
Samorost 3, Amanita Design
Česká hra roku 2016
Samorost 3, Amanita Design
Sín slávy českých her
František Fuka, Miroslav Fídler, Tomáš Rylek
Anketa Česká hra roku je spolkem České hry organizována od roku 2010 a oceňuje nejlepší videohry vyvinuté v České republice. Od roku 2016 se k organizaci ankety připojila mediální firma Tiscali Media, vydavatel herního webu Games.cz a časopisu Level. Anketa si klade za cíl zvýšit povědomí o české herní tvorbě mezi širokou veřejností.