Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna za 25. týden 2021
- Darwin & the Machines: With a Great Resume Comes Great Responsibility! (66 %)
značka: Kickresume.com, klient: Kickresume - VMLY&R: Daddy Cool (60 %)
značka, klient: Česká spořitelna - McCann Prague: Psí překladatelka (57 %)
značka: Vodafone, klient: Vodafone Czech Republic - VCCP Prague: Na sto dní za stovku (54 %)
značka: Respekt, klient: Economia
- Haze: Od žen pro muže (52 %)
značka, klient: Brašnářství Tlustý
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 10 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.
1. Kickresume má rychlou ještěrku od Darwinů
Společnost Kickresume spustila se svou agenturou Darwin & the Machines první kampaň pro severoamerický trh. Online nástroj s názvem od brandingového studia GoBigname na tvorbu profesionálních životopisů urychluje získání zaměstnání a pomohl už víc než milionu uživatelů, mimo jiné do společností jako Apple, Google, Tesla či NASA. Právě rychlost a firmy jako NASA se staly inspirací první kampaně z dílny Darwin and the Machines. „Díky Kickresume si kdokoli dokáže najít práci rychleji, ať už jste upír nebo travel influencer v průběhu pandemie. Nadsázka a univerzální symboly byly nevyhnutelné, aby koncepty spotů fungovaly i na kulturně odlišných trzích,“ vysvětluje koncept kreativní ředitel agentury Michal Pastier. Kvůli vyšší konzistenci a efektivity komunikace spojuje jednotlivé spoty nový maskot Kick. Z rozhovoru s klientem vzešla potřeba evokování rychlosti, která je pro cílovou skupinu důležitá. Evolucí tak prošla i samotná značka a inspirací pro nového maskota od Darwinů se stal extrémně rychlý bazilišek, přezdívaný Jesus Christ Lizard, schopný běžet tak rychle, že umí běhat i po hladině vody. Trojrozměrná postavička Kick vznikla v animačním studiu Plaftik v týmu Juraje Demoviče, které rovněž postprodukovalo spoty v režii Pepeho Ehrenbergera. Produkci zajistila slovenská Globe Production. Spoty využívají dvou packshotů.
Značka bude dál vyhodnocovat konzistenci při dalších kampaních, aby kromě spotů přinášela kontinuální komunikaci. „Komunikační ekosystém kampaně tvoří kombinace dvou image spotů, dvou produktových a množství výkonnostních formátů. Primárně je ze začátku nasazená v Bay Area a New Yorku, kde se podle dat nachází nejafinitnější cílová skupina pro produkt Kickresume,“ doplňuje Marián Fury, šéf agentury v Česku.
Profesionální práce se skvěle vybranou hlavní představitelkou.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Tady je hezky vidět, jak na západních trzích není možno bodovat s ucouranou kreativou typu rodinka, ale jen profi konceptem, který se nesnaží brát za duši, ale uvíznout v hlavě. Proč to nejde doma?
Pavel Jechort (Mall Group)
Je to klišé přetavené poctivě v bizár s poctivě soustruženým copy. Od citátu s Great jako nahrávka na smeč názvu s Kick. Školení marketérů, co má být v reklamě za prvky, beru jako dobrý fór.
Richard Stiebitz (Gen)
To je paráda! Vážně paráda. Tohle rovnou může jít do přestávky Super Bowlu. Jak vy to děláte, pánové Pastiere, Pobjecký, Blaško a Fury? Fantastická práce i včetně detailů. Doteď jsem netušil, že Drákula je prezidentem hematologie na univerzitě v Kluži!
Petr Laštovka
Nejlepší reklamní řemeslo vzor 2021. V tom filmu o filmu je to nádherně vidět. Profi.
Ondřej Souček
Jesus Christ Lizard! Takže mi Kickresume zajistí job, na kterej nemám kompetence nebo ho ani nechci. A ještě mi ho prodává bazilišek, van life kosmonaut a úlisnej vampír. Resumé: nelíbí se mi to a je to překombinovaný.
Manuel Prada (Comtech Can)
A tohle mě baví! Jednoduchá vtipná nadsázka už v konceptu, dotažená do svěžích spotů.
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Kickresume říká, že vymámí i z jalové krávy tele. Je tak obskurní, až věřím, že mu bude snášet i zlatá vejce.
Ivan Peterka (Peppermint)
Precizně odvedená práce a trendy hudba v pozadí tomu dodává správný drive. Až na to klišé „with a great resume comes great responsibility“ tomu nemám co vytknout.
Michaela Sýkorová (Gen)
Ale jo, pobavilo mě to, ač jsem ze začátku o maskotovi přesvědčená nebyla. A pod to, že Kickresume funguje, se můžu z vlastní zkušenosti podepsat.
Michaela Oulehla (Cognito)
2. Česká spořitelna tleská otcům na mateřské
Česká spořitelna rozvíjí dál svůj komunikační koncept Jste silnější, než si myslíte. Ke Dni otců, který se připomíná 20. června, poslala vzkaz všem tátům, kteří se rozhodli nastoupit na rodičovskou dovolenou. Jsou totiž v drtivé menšině, v Česku je jich ani ne 2 %. I proto, že tu stále ještě panuje většinový názor, že mužům tato role nepřísluší. „Česká spořitelna chce ve svých kampaních podporovat sebevědomí jedinců a všech, kdo svou odvahou pomáhají tvořit silnější společnost,“ uvádí. Spot Daddy Cool pro Českou spořitelnu vytvořila agentura VMLY&R. Vznikl v produkci Creative Embassy a režie se ujal Prokop Motl.
Pěkný! Líbí se mi, že si Česká spořitelna si umí „brát“ témata, která ve společnosti rezonují, a zpracuje je s vtipem a vkusem (a dobrým songem).
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
A to je reklama na co, simvás? Jakože na otcovství? Nebo si mám den otců spojit s Českou spořitelnou? Nemáte nic pro klienty, o čem by se dalo smysluplně mluvit, tak jste vzali do ruky kalendář? Samé otázky.
Pavel Jechort (Mall Group)
Konotační hudba jako osvědčený nástroj tvůrce na vlně retro. Ten pohled na zeleného pejska už nemusel být. Jinak cool a emo.
Richard Stiebitz (Gen)
Dneska mi drtíte nervovou soustavu. Jsem táta malé dcerky, která vskutku hraje na bicí. Takže si to pouštím už pošestý a moc mě to baví. Vzkaz do agošky: Jarku, ty bejku!
Petr Laštovka
Jo, zase dítě. Nemohl by bubnovat třeba nějaký důchodce, a že byste zatleskali všem lidem, kteří se starají o své rodiče?
Ondřej Souček
Cool! Jen mi trochu vadí, že by to na konci mohl podepsat každej brand.
Manuel Prada (Comtech Can)
Tátům na rodičovské tleskám, stejně jako konceptu Jste silnější. Jen té kapele ve spotu nějak ne a ne uvěřit, že si to užívá. Ale to by nám asi vysvětlil režisér...
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Pořád stejná písnička. Česká spořitelna i nadále hraje líbivé hity z kategorie reklamního diska bez hlubšího významu.
Ivan Peterka (Peppermint)
Mám ráda, když se komunikace kampaní neustále rozvíjí. Má to hlavu a patu, takže proč ne.
Michaela Sýkorová (Gen)
Jen tak dál, Česká spořitelno! Koncept „Jste silnější, než si myslíte“ má prostě smysl. A konkrétně téma tatínků na rodičovské by se mělo řešit víc, protože je to normální. Tleskám.
Michaela Oulehla (Cognito)
3. Data od Vodafonu pro jakýkoli sen
Luna Sofie Bauerová, Tereza Petrášková a Vít Petrášek jsou tvářemi nové kampaně mobilního operátora Vodafone, která propaguje novou nabídku pro jednotlivce, neomezený tarif pro volání, zprávy i web s videem. Startuje v polovině června a využije všechny komunikační kanály. Vytvořila ji agentura McCann Prague, spoty režíroval Ondřej Sokol. „Chceme demokratizovat trh a udávat trendy. Být prvním operátorem, který zpřístupní neomezená data napříč zákaznickým spektrem – od jednotlivců přes živnostníky až po středně velké podnikatele. Proto přicházíme s nabídkou neomezených datových tarifů pro jednotlivce bez podmínek a za příznivé ceny,“ prohlásil Petr Dvořák, generální ředitel Vodafone Czech Republic.
Děti a psi - co se může pokazit? Nepokazilo se nic. Je to hezký, milý a uvěřitelný spot.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Nevím, proč na neomezená data všichni šroubují tyhle podivné příběhy z jiné dimenze. Ta propozice je přece zcela jasná a lidi by rozhodně věděli, co si s ní počít. Stačí jen vykřičet do světa.
Pavel Jechort (Mall Group)
Podpora fantazie daty . Každý sní o něčem jiném. O slovníku, o rozumějící ženě. Námět je široký a kampaňovatelný. Je to o lidech, jen ten anglický slogan je tam dost násilný. Za to ale kreativa nemůže. Trochu krkolomný je střih mezi scénami o narážce muže a její reakcí. Znám ten výraz a vím, že trvá déle.
Richard Stiebitz (Gen)
Ozy, holub! Ozy, laštovka! No nic. Krásný to máte! A pro tátu od dvou dcer je tohle další pěkná pohádka. Díky!
Petr Laštovka
Samozřejmě, já to posuzuju z hlediska otce, který má doma také, mimo jiné, jedno bezzubé šišlající stvoření a jsem zaujatej. Vodafone teď často používá děti v reklamách, které jsou tedy super udělané. Jsem jenom zvědavej, jestli to bude kopírovat můj život. Od milejch dětí se přesuneme k puberťákům, od nich k dospělejm dětem, který žijou svoje životy, zatimco vy si splňujete sny zhmotnělé do Porsche a milenky ze silikonama, pak důchod a posmrtný život? Těším se na to.
Ondřej Souček
Každý pes jiná ves. To je teď pro mě komunikace Vodafonu. Bez závěrečného loga bych byl v lese. Jako holčička, které nevěřím, že tam chytá nějakej signál. Celá story mi o datech nic neříká. Přitom stačilo tak málo. Malá Miss Dolittle mohla třeba hltat nekonečné množství psích videí na YoutTube a studovat tak jejich řeč.
Manuel Prada (Comtech Can)
Pes a dítě funguje dobře, je to milé, jen ten most od neomezených snů k neomezeným datům se mi nějak těžko logicky překračuje...
Filip Humpl (Wunderman Thompson)
Pes, který štěká, nekouše. Vodafone roztomile a bezzubě panáčkuje.
Ivan Peterka (Peppermint)
Tohle je fakt milý. Celou dobu jsem se přiblble usmívala, ale na zadek jsem si z toho taky nesedla.
Michaela Sýkorová (Gen)
Po dlouhé době jsem viděla reklamy v televizi a tato na Vodafone byla jednou z nich. Spot je dobře zpracovaný - návrat do dětství, života bez starostí a velkých snů. Vlastně mě bavil, až jsem přestala přemýšlet nad tím, jaká mají neomezená data spojitost se slovníkem... i když ve světě neomezených možností jde všechno.
Michaela Oulehla (Cognito)
4. Respekt ukazuje vlastní influencery
Šest osobností z oblasti vědy, umění či vzdělávání se objevuje v nové kampani časopisu Respekt od agentury VCCP. Svůj vliv na sociálních sítích se snaží využít k popularizaci témat, která současní influenceři často přehlíží. „Kampaní chceme podpořit mezi mladými zájem o vzdělávání se v důležitých tématech současné doby,“ říká Pavel Volčík, head of brand marketing mediálního domu Economia. Pod heslem Na sto dní za stovku láká týdeník nové předplatitele z řad studentů. „Být influencer nemusí znamenat jen točit videa o kosmetice, zdravém životním stylu a cestování. Influencerem se může stát každý z nás, kdo se pokusí ovlivnit to, jak svět kolem něj funguje,“ popisuje myšlenku kampaně copywriter VCCP Jindřich Jinoch. V kampani tak vystupují Jan Lukačevič, který v posledním roce mobilizoval veřejnost programem Energii lékařům, ředitel Skautského institutu Miloš Říha, dál protagonistka dokumentu V síti Anežka Pithartová, herec Josef Trojan, zakladatelka organizace Konsent Johanna Nejedlová a učitel Daniel Pražák. Fotografie si vzal na starost fotograf Miro Minarovych. Kampaň je k vidění v online a tištěných médiích od poloviny května.
Moc hezké fotky a zajímavá myšlenka, že influenceři tu nemusí být jen přes kosmetiku. Je ale pravda, že jsem si chvíli lámala hlavu nad tím, jak je to celé myšleno a četla headline několikrát za sebou. Čtou ti lidé Respekt proto, že z něj čerpají informace pro své influencování, nebo naopak poskytují novinářům Respektu vhled do důležitých témat? Trochu mi to, přiznám se, zamotalo hlavu.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Pěkný vizuál, dobrá atmosféra. Jen nevím, většinu těch lidí jsem si musel najít, ale to je asi čistě můj problém.
Pavel Jechort (Mall Group)
Dobré fotky od respektovaného fotografa.
Richard Stiebitz (Gen)
Fotky barevné, typoška ok. Respekt!
Petr Laštovka
Aha, tak já měl pocit, že influencerem je člověk bez ohledu na to, co influencuje. Jestli tohle opravdu čtenáři Respektu nevědí, no tak je třeba s tim něco dělat. Líbilo by se mi asi víc, kdyby byly ty headliny různorodé a ne podle šablony.
Ondřej Souček
Trochu nestíhám followovat, kdo je tím influencerem. Respekt, nebo respektovaná šestka? Neměla kampaň kromě image prodávat i předplatné? Call-to-action mi tam chybí.
Manuel Prada (Comtech Can)
Já k tomu asi nic nemám. Je to v pohodě.
Michaela Sýkorová (Gen)
Influenceři a Respekt? Jen tak dál. Ta kampaň mě zaujala na první pohled. Myšlenka i vizuální zpracování. Jednoduchý, jasný, hezký. Přesně to, co na cílovku platí. Tleskám.
Michaela Oulehla (Cognito)
5. Brašnářství Tlustý poprvé s kampaní v televizi
Společnost Brašnářství Tlustý, známá svou rukodělnou výrobou a online prodejem, připravila svou první televizní kampaň. „Online reklamu máme dobře nastavenou, ale potřebovali jsme se dostat o úroveň výše. A to bez televize nejde,“ říká k tomu jednatel firmy Ivan Petrův. Kampaň vychází z jednoduchého faktu: výrobky Brašnářství Tlustý nejčastěji používají muži, ale nakupují je ženy. Ústředním heslem je tedy slogan Od žen pro muže. Vzhledem k tomu, že Brašnářství Tlustý se objevuje v televizi poprvé, má kampaň dvě části. Jedna z nich pomáhá budovat povědomí o značce, druhá je aktuální nabídka. Televizní kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Haze, mediální nasazení má na starosti Petr Majerik. Kampaň běží celý červen a má i online verzi, jak je u Brašnářství Tlustý zvykem.
Fajn práce, hlavně zásluhou detailů ruční výroby. Nic převratného, ale kvalitu brašen a pásků mi to doručuje.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Jo, tohle je reklama. Hezké obrázky, hezky zabraný produkt, dobrá hudba, žádné zbytečné kecy.
Pavel Jechort (Mall Group)
Ženy vyrábějí u Tlustého pásky pro muže. Poctivý produkt žádá klasickou poctivou reklamu. Narozdíl od pásku díry nemá.
Richard Stiebitz (Gen)
Peklo zamrzlo. Brašnářství Tlustý je v televizi! Značka, která vyrostla na fejsbucích! To je ohromná změna. A ještě ta argumentace, že bez televize to nepůjde. To si zapisuju! Díky za tyhle důležitý slova. Mimochodem, „od žen pro muže“ se ještě může říkat? Dobré to je.
Petr Laštovka
Já mám z toho pocit, že ty peněženky vyrábí výhradně ženy. Nebo Tlustá a její dcera, Tlustý řeší obchod. Mimo to ovšem skvělá hudba i obraz. Pěkný.
Ondřej Souček
Budget s utaženým páskem? Na větší nápad nezbylo, ale vypadá to v pohodě.
Manuel Prada (Comtech Can)
Brašnářství Tlustý šlo s kůží na trh, ale zda se dostane i pod kůži zákazníků, nevím. V invenci si ten opasek stáhlo přespříliš.
Ivan Peterka (Peppermint)
Hmm, je to hezký a opravdu tomu věřím. Ale mám k tomu jedno - „od žen pro muže“. Po zhlédnutí spotu mi to přišlo naprosto jasný. Ženy vyrábí, muži nakupují. Nebo aspoň tak je reklamní spot ztvárněn. Ale popis kampaně pod videem říká: „Výrobky Brašnářství Tlustý nejčastěji používají muži, ale nakupují je ženy.“ Tak jak to teda je?
Michaela Sýkorová (Gen)
Má to všechno, co nabízí Brašnářství Tlustý - důraz na detail, kvalitu, luxus. I ta message je správně zacílená. Jen mi tam „něco“ chybí...
Michaela Oulehla (Cognito)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.