Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Nejlepší televizní reklamu měly loni Vodafone a Kofola. Klientem roku je Vodafone

Kampaň Vodafonu s názvem Tarify na míru získala dva zlaté Louskáčky za nejlepší televizní reklamu a nejlepší venkovní reklamu a bronz v kategorii kampaň.

V české národní soutěži o nejkreativnější reklamu Louskáček byl nejúspěšnější Vodafone. Jeho loňská kampaň Tarify na míru, kterou připravil ve spolupráci s agenturou Young & Rubicam Praha, získala v soutěži dvě zlata a jeden bronz. Vodafone si navíc připsal ocenění Klient roku.

Ze zlatých Louskáčků se radovaly také kreativní agentury Kofoly, Pepsi, Oční kliniky Lexum nebo Panerie. V 19. ročníku soutěže Louskáček se předalo celkem 10 zlatých Louskáčků, hlavní cena – Grand Prix – ale letos udělena nebyla.

Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže Louskáček 2010 proběhlo včera 8. března v pražském klubu SaSaZu.

Vodafone byl na míru

Kampaň Vodafonu s názvem Tarify na míru získala dva zlaté Louskáčky za nejlepší televizní reklamu a nejlepší venkovní reklamu a bronz v kategorii kampaň.

„Kampaň byla výjimečná tím, že se odlišila od dosavadní komunikace operátorů. Její výrazný vizuální styl s animovanými zvířaty a vtipné dialogy fungovaly dobře v televizi i outdooru,“ uvedl předseda pořadatelského Art Directors Club České republiky (ADC), člen poroty a kreativní ředitel agentury Euro RSCG Eda Kauba.

„Vodafone dlouhodobě a viditelně podporuje kreativní reklamu. Neustále hledá cesty, jak komunikovat kreativním způsobem a podporuje v tom i svou kreativní agenturu,“ doplnil člen ADC a partner reklamní sítě Konektor Martin Charvát.

S láskou vzpomínala Kofola

Tarify na míru ale nebyly jedinou kampaní, která si odnesla zlato za nejlepší televizní spot. Porota udělila v této kategorii dvě zlaté ceny. Zlatého Louskáčka v této kategorii získala také Kofola za televizní spot ve stylu filmového týdeníku z šedesátých let, který pro ni připravila agentura Kaspen/Jung von Matt.

„Jde o perfektní dobové provedení ve stylu filmového týdeníku, do něhož byl umně zasazený milostný příběh, což naplnilo celkovou strategii značky a podpořilo sdělení o jejím výročí,“ řekl Martin Charvát.

Pepsi měnila starosty

Další kampaní, která si podobně jako Vodafone v soutěži vysloužila více Louskáčků, byla „zastávková“ kampaň Pepsi. Pepsi shromáždila tisíce návrhů občanů na vylepšení autobusových zastávek v jejich okolí a následně přesvědčovala vedení měst a obcí, aby si tyto „alternativní“ zastávky nechali postavit.

Kampaň „Změn svět kolem sebe“ získala zlatého Louskáčka za nejlepší kampaň a dva bronzy v online kategoriích. Pro Pepsi ji připravila agentura Mark/BBDO.

„Na kampani jsme ocenili silné aktivní zapojení cílové skupiny do nápadu změnit prostředí, ve kterém žiji, tím že měním autobusové zastávky podle svého designu. Líbilo se nám, že Pepsi interaktivním způsobem přesvědčovala starosty, kteří kampaň nejdřív nepodporovali, aby změnili názor,“ vysvětluje Kauba.

Oči otevírala klinika Lexum

Cenu za nejlepší tiskovou reklamu, tj. inzerát v novinách nebo časopise, si odnesla Evropská oční klinika Lexum s inzerátem „Stačí málo a uvidíte víc“. Kampaň pro kliniku připravila agentura Leagas Delaney Praha.

„V kategorii byly dvě výborné práce – zlatá a stříbrná. Každá z nich použila jinou metodu, jak zasáhnout cílovou skupinu. První vsadila na skvělou atraktivní fotografii, druhá na inteligentní spojení titulkem s produktem,“ řekl Eda Kauba. Stříbro si odnesla Danone za kampaň „Hard to Digest Facts“.

Banka zaujala spermatem

V kategorii direkt marketingu si Zlatého Louskáčka odnesla kampaň GE Money Banky s názvem „Krávy“. „Krávy jsou úžasné v tom, že se jedná o těžký produkt, úvěr pro zemědělce, které agentura dokázala oslovit způsobem, kterému oni rozumí. Spolu se sdělením o svém úvěru jim předala dávku býčího spermatu. Byla to odvážná komunikace bankovního produktu,“ komentoval Martin Charvát.

Kampaň se sdělením, čím víc krav budou zemědělci mít, tím vyšší úvěr si mohou vzít, vedla banka na výstavách a veletrzích pro zemědělce.

Paneria měla hravý design

V kategorii Komerční design si zlato odnesla Paneria s agenturou Kaspen/Jung von Matt za ztvárnění obalů, triček a polepů ke svému pečivu. „Panerie ukázala v segmentu potravin málo vídaný moderní hravý design,“ řekl Eda Kauba.

Ministerstvo varovalo na Facebooku

V kategorii Sociální média vyhrála zlato kampaň Ministerstva dopravy „Popřej veselé velikonoce přátelům na Facebooku“. Komentuje Martin Charvát: „Veselosmutné přání s popravou velikonočního zajíčka nebo beránka zaujalo, protože bylo spojené se skutečným putování vzkazu v době velikonoc a varovalo před nebezpečími na silnici.“

Zlatého Louskáčka si odnesly ješště dvě další kampaně. V kategorii Média to byla agentura Leo Burnett Advertising s kampaní „Orchestra“ pro Samsung a v kategorii Jiné interaktivní nástroje agentura Nydrle Digital s akcí „QR kódy“ na loňském Social Media Summitu.

Bez zlatého Louskáčka zůstaly tři kategorie: Rádio, Websites a Online kampaň.

Louskáček 2010 bez Grand Prix

Porota udělila v soutěži celkem 10 zlatých Louskáčků a další stříbrné a bronzové. Letošní ročník soutěže se ale musel obejít bez Grand Prix. Důvod vysvětluje předseda poroty Eduard Boehler, kreativní ředitel rakouské agentury Wien Nord: „V soutěži bylo několik velmi dobrých prací, které jsme ocenili zlatým Louskáčkem. Porota se ale neshodla na jedné výrazně výjimečné kampani, která by vyčnívala natolik, aby získala Grand Prix. Taková kampaň by měla být inspirativní i na mezinárodní úrovni.“

Body pro agentury

Do finále soutěže se prosadily hlavně velké zavedené agentury. Nejvíc nominací – deset – posbírala Leagas Delaney Praha, uspěla s pracemi pro Rajec/Kofolu, Škodu Auto a Lexum Evropská oční klinika. Sedm nominací si odnáší Euro RSCG, po šesti nominacích agentury Young & Rubicam Praha, Kaspen/Jung von Matt a Mark BBDO.

Ve čtyřech digitálních kategoriích byly nejúspěšnější agentury Euro RSCG a Mark BBDO, které pobraly pět, respektive čtyři nominace. Agentura Mark BBDO přitom zaujala ve všech čtyřech digitálních kategoriích pouze jedinou kampaní pro Pepsi General Bottlers.

Po třech nominacích si odnášejí specializované digitální agentury Nydrle Digital a Symbio Digital.

Louskáček je hlavní česká soutěž o nejkreativnější českou reklamu, původních reklamních projektů určených pro český trh a zveřejněných v České republice. Každoročně je vyhlašovaná pro kampaně uplynulého roku. Rozhodující podmínkou účasti je původní kreativní koncept. Hodnotícími kritérii jsou kreativita a provedení (exekuce) práce.

V letošním 19. ročníku soutěžilo celkem tři sta prací, 60 postoupilo na shortlist hodnocený ve 12 soutěžních kategoriích.