Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Nejmíň jsou Češi na internetu ochotni platit za zpravodajství, raději snesou reklamu

Skoro dvě třetiny internetových uživatelů považují to, kolik je na webu reklamy, za přiměřené.

Specializovaný obsah s možností vybrat si jej nebo exkluzivní materiály či publikované s časovým předstihem jsou to, do čeho by čeští uživatelé internetu vkládali peníze radši, než aby platili za prosté zpravodajství. U toho spíš snesou reklamu výměnou za to, že obsah mají zdarma.

„Online reklama je vnímána jako přijatelný kompromis za množství zdarma dostupného obsahu,“ konstatovali výzkumníci ze společnosti Mediaresearch. Studii provedli pro Sdružení pro internetovou reklamu, na reprezentativním vzorku 2500 respondentů internetové populace Česka starší 15 let, v říjnu a v prosinci 2010.

Byli byste ochotni platit za různé druhy obsahu?

Ochota platit online. Mediaresearch

Množství reklamy na internetu - a taky v novinách a časopisech a v rádiu - přitom lidé vnímají smířlivěji než v televizi. Skoro dvě třetiny internetových uživatelů považují to, kolik je na webu reklamy, za přiměřené, narozdíl od televize, v níž se reklamou cítí být přehlceno 9 z 10 lidí.

Jak vnímáte množství reklamy v jednotlivých médiích?

Vnímání reklamy. Mediaresearch

Podle analytika SPIR Petra Koláře je to logické, velký podíl na vnímání inzerce mají reklamní formáty, kdy u televize a rádia, na rozdíl od tisku a internetu, reklama přerušuje vlastní obsah, tudíž je vnímána jako více obtěžující.

„Navíc reklama v televizi díky různým úrovním hlasitosti působí o to agresivněji a u diváků možná způsobuje naprostý opak, než inzerenti původně zamýšleli,“ prodává výsledky výzkumu sdružení internetových vydavatelů, agentur a inzerentů.

Pokud jde o reklamu na internetových stránkách, které z následujících tvrzení nejlépe vystihuje váš vztah k ní?

Vztah k reklamě. Mediaresearch

Téměř dvě třetiny internetových uživatelů vnímají internetovou reklamu a zhruba každý pátý klikne na tu, která ho zaujme. Internetovou reklamu nevnímá nebo se snaží ignorovat téměř třetina internetových uživatelů, blokuje ji 7 %.