Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Nejoblíbenější značky v Británii: Rolex, Apple, Microsoft, British Airways, Coca-Cola

Britové zveřejnili svůj aktuální žebříček Superbrands. Češi to po šesti letech udělají letos v říjnu.

Nejoblíbenější obchodní značkou ve Velké Británii se druhý rok za sebou stal Rolex, švýcarské luxusní hodinky. Druhý v pořadí je Apple, meziročně poskočil o 16 příček, následují Microsoft, British Airways a Coca-Cola. BBC se – zřejmě vinou skandálu se sexuálními delikty svých lidí – propadla z 8. na 13. místo.

Aktuálně to zjistila tradiční anketa Superbrands. Žebříček nejoblíbenějších obchodních značek Superbrands vznikl na základě průzkumu mezi 2900 dospělými občany Velké Británie, kteří si volili své favority ze seznamu 500 nejvýznamnějších značek, na základě předvýběru odborníků.

  • Jméno národního leteckého přepravce British Airways je první z šesti britských značek v první dvacítce, ty přitom ještě před rokem tvořily celou polovinu žebříčku.
  • Jedinou automobilovou značkou, která se umístila mezi prvními dvaceti, je německé BMW na 11. místě.
  • Jméno sociální sítě Facebook se podle jejich hlasování umístilo na 14. místě žebříčku, zatímco konkurenčnímu Twitteru patří až 86. místo.
  • Jedinou značkou maloobchodního řetězce, která se umístila v Superbrands Top 20, je Marks & Spencer na 17. místě.

Výsledky hlasování spotřebitelů v anketě Superbrands se po několika letech – anketa zde probíhala v letech 2005 až 2007 – zjišťují letos také v Česku, výsledky by měly být známé v říjnu.