Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Český rozhlas Radiožurnál s 883.000 posluchačů denně, následují Impuls (804.000) a Blaník (635.000), který těsně předstihl Evropu 2 (632.000). Pátá je Frekvence 1 (465.000). Nejúspěšnější nadregionální stanicí je Hitrádio (458.000), nejposlouchanější regionální stanicí Český rozhlas Brno (101.000). Ukázala to čerstvá data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy 2. a 3. čtvrtletí 2021.
Meziroční srovnání není možné - data za část loňska nebyla zveřejněna, s odkazem na covid. Ve srovnání s týmž obdobím předloňska Radiožurnál mírně poklesl, komerční stanice Impuls, Evropa 2 i Frekvence 1 ztratily každá přes dvě stě tisíc posluchačů, Dvojka a Vltava mírně rostly, výrazněji se zvýšila poslechovost Plusu. Míň než deset tisíc posluchačů momentálně mají Rádio Z a malé veřejnoprávní stanice Jazz, Wave, Junior a D-dur.
Do čerstvě naměřených výsledků se promítlo to, že programová síť Rock Radio obsadila dosavadní frekvence rádií Oldies a Rock Max, z Radia Zlín se stalo Hitrádio a z libereckého Contactu je nově Blaník.
Rádio v Česku denně poslouchá 54 % populace (denní doba poslechu mírně klesla z 277 na 268 minut, tedy skoro 4,5 hodiny), týdně pak 83 %.
Denní poslechovost rádií, v tisících lidí
provozovatel | stanice | 2Q a 3Q 2021 | 2Q a 3Q 2019 |
Celoplošné stanice | |||
Český rozhlas | Radiožurnál | 883 | 909 |
Londa | Impuls | 804 | 1.021 |
Media Bohemia | Blaník | 635 | 619 |
Active Radio | Evropa 2 | 632 | 839 |
Active Radio | Frekvence 1 | 465 | 690 |
Český rozhlas | Dvojka | 332 | 317 |
Český rozhlas | Plus | 131 | 97 |
Český rozhlas | Vltava | 58 | 52 |
CMI News | Rádio Z | 8 | 7 |
Český rozhlas | Jazz | 7 | 6 |
Český rozhlas | Wave | 7 | 13 |
Český rozhlas | Junior | 6 | 4 |
Český rozhlas | D-dur | 4 | 5 |
Nadregionální stanice | |||
Media Bohemia | Hitrádio | 458 | 640 |
Media Club | Kiss | 386 | 358 |
Media Club | Country | 270 | 268 |
Media Club | Beat | 248 | 256 |
Media Bohemia | Rock Rádio | 192 | 121 |
Media Bohemia | Fajn Radio | 135 | 218 |
Rádio Čas | Čas | 87 | 101 |
Regionální stanice | |||
Český rozhlas | ČRo Brno | 101 | 83 |
Nonstop | Rádio Krokodýl | 77 | 93 |
Rádio Čas | Rádio Čas Rock | 46 | |
Český rozhlas | ČRo Ostrava | 42 | 44 |
Rádio Pálava | Rádio Jih | 41 | |
Rádio Haná | Rádio Haná (Skyrock) | 40 | 68 |
Český rozhlas | ČRo České Budějovice | 36 | |
Český rozhlas | ČRo Hradec Králové | 28 |
Za období 2. a 3. čtvrtletí 2021. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.156. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median, Nielsen Admosphere

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
