Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Český rozhlas Radiožurnál, druhým nadále je komerční Impuls. Následuje Evropa 2 těsně před rádiem Blaník, za nimi Frekvence 1 a veřejnoprávní stanice Dvojka. Ty všechny přitom meziročně zaznamenaly úbytek posluchačů. Naopak stanici mluveného slova Český rozhlas Plus poslechovost výrazně narostla, meziročně o polovinu. Ukázala to čerstvá data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy 3. a 4. čtvrtletí 2021.
Denní poslechovost rádií (poslech včera), v tisících lidí
provozovatel | stanice | 3Q a 4Q 2021 | 3Q a 4Q 2020 |
Celoplošné stanice | |||
Český rozhlas | Radiožurnál | 874 | 937 |
Londa | Impuls | 778 | 841 |
Active Radio | Evropa 2 | 638 | 766 |
Media Bohemia | Blaník | 637 | 640 |
Active Radio | Frekvence 1 | 478 | 584 |
Český rozhlas | Dvojka | 342 | 344 |
Český rozhlas | Plus | 147 | 98 |
Český rozhlas | Vltava | 59 | 52 |
Český rozhlas | Junior | 7 | 1 |
Český rozhlas | Jazz | 7 | 4 |
Český rozhlas | Wave | 7 | 6 |
CMI News | Rádio Z | 5 | 6 |
Český rozhlas | D-dur | 3 | 4 |
Český rozhlas | Radiožurnál Sport | 2 | - |
Nadregionální stanice | |||
Media Bohemia | Hitrádio | 441 | 625 |
Media Club | Kiss | 413 | 361 |
Media Club | Country | 288 | 259 |
Media Club | Beat | 258 | 252 |
Media Bohemia | Rock Rádio | 188 | 114 |
Media Bohemia | Fajn Radio | 126 | 208 |
Rádio Čas | Čas | 106 | 101 |
Regionální stanice | |||
Český rozhlas | ČRo Brno | 96 | 96 |
Nonstop | Rádio Krokodýl | 73 | 78 |
Rádio Čas | Rádio Čas Rock | 55 | 50 |
Český rozhlas | ČRo České Budějovice | 41 | 32 |
Český rozhlas | ČRo Plzeň | 40 | 35 |
Český rozhlas | ČRo Ostrava | 38 | 34 |
Rádio Pálava | Rádio Jih | 37 | 41 |
Rádio Haná | Rádio Haná (Skyrock) | 33 | 65 |
Za období 3. a 4. čtvrtletí 2021. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.177. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere
Meziročně se změnilo také pořadí stanic z hlediska podílu na trhu. Nejvyšší tržní podíl 12 % náleží veřejnoprávnímu Radiožurnálu. Mezi komerčními stanicemi dosáhl nejvyššího podílu Blaník (10,8 %), který předstihl někdejší jedničku Impuls (nyní 10,4 %). Blaník těží z toho, že po expanzi na Moravě a ve Slezsku nahradil loni na Liberecku zavedené rádio Contact.
Top 10 stanic podle podílu na trhu, v %
stanice | 3Q a 4Q 2021 | 3Q a 4Q 2020 |
Český rozhlas Radiožurnál | 12,0 | 11,2 |
Blaník | 10,8 | 9,5 |
Impuls | 10,4 | 11,4 |
Evropa 2 | 7,3 | 8,8 |
Frekvence 1 | 6,9 | 8,4 |
Kiss | 6,6 | 5,4 |
Hitrádio (total) | 6,1 | 7,7 |
Český rozhlas Dvojka | 5,6 | 5,2 |
Country | 4,2 | 3,4 |
Beat | 3,9 | 3,7 |
Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere
Mezi mediálními zastupitelstvími měl největší poslechovost Media Club (41,4 %), dosavadní nejvyšší hodnoty dosáhl tržní podíl celého Českého rozhlasu (27,4 %), čímž těsně předstihl Radiohouse (27,2 %).
„Je to výsledek společného úsilí všech rozhlasáků. Mám samozřejmě také radost z úspěšného působení obou našich zpravodajských stanic v obtížném období pandemických restrikcí, ať už jde o obhajobu pozice lídra trhu u Radiožurnálu nebo historicky nejvyšší poslechovosti Českého rozhlasu Plus. Těší mě i stabilní pozice Dvojky a Vltavy, tedy stanic, které prošly v nedávné době výraznou proměnou,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Rádio v druhém pololetí loňska poslouchalo denně 54,2 % Čechů. Průměrná denní doba poslechu činila 268 minut (kolem čtyř a půl hodiny).

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
