Nejposlouchanější zůstává Radiožurnál, Český rozhlas Plus je na svém rekordu

První šestici celoplošek meziročně ubylo posluchačů, zato publikum Plusu narostlo o 50 %.

Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Český rozhlas Radiožurnál, druhým nadále je komerční Impuls. Následuje Evropa 2 těsně před rádiem Blaník, za nimi Frekvence 1 a veřejnoprávní stanice Dvojka. Ty všechny přitom meziročně zaznamenaly úbytek posluchačů. Naopak stanici mluveného slova Český rozhlas Plus poslechovost výrazně narostla, meziročně o polovinu. Ukázala to čerstvá data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy 3. a 4. čtvrtletí 2021. 

Denní poslechovost rádií (poslech včera), v tisících lidí

provozovatel stanice  3Q a 4Q 2021 3Q a 4Q 2020
Celoplošné stanice
Český rozhlas Radiožurnál 874 937
Londa Impuls 778 841
Active Radio Evropa 2 638 766
Media Bohemia Blaník 637 640
Active Radio Frekvence 1 478 584
Český rozhlas Dvojka 342 344
Český rozhlas Plus  147 98
Český rozhlas Vltava 59 52
Český rozhlas Junior 7 1
Český rozhlas Jazz 7 4
Český rozhlas Wave 7 6
CMI News Rádio Z 5 6
Český rozhlas D-dur 3 4
Český rozhlas Radiožurnál Sport 2 -
Nadregionální stanice
Media Bohemia Hitrádio 441 625
Media Club Kiss 413 361
Media Club Country 288 259
Media Club Beat 258 252
Media Bohemia Rock Rádio 188 114
Media Bohemia Fajn Radio 126 208
Rádio Čas Čas 106 101
Regionální stanice
Český rozhlas ČRo Brno 96 96
Media Bohemia Rádio Krokodýl 73 78
Rádio Čas Rádio Čas Rock 55 50
Český rozhlas ČRo České Budějovice 41 32
Český rozhlas ČRo Plzeň 40 35
Český rozhlas ČRo Ostrava 38 34
Rádio Pálava Rádio Jih 37 41
Rádio Haná Rádio Haná (Skyrock) 33 65

Za období 3. a 4. čtvrtletí 2021. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.177. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere

Meziročně se změnilo také pořadí stanic z hlediska podílu na trhu. Nejvyšší tržní podíl 12 % náleží veřejnoprávnímu Radiožurnálu. Mezi komerčními stanicemi dosáhl nejvyššího podílu Blaník (10,8 %), který předstihl někdejší jedničku Impuls (nyní 10,4 %). Blaník těží z toho, že po expanzi na Moravě a ve Slezsku nahradil loni na Liberecku zavedené rádio Contact.

Top 10 stanic podle podílu na trhu, v %

stanice 3Q a 4Q 2021 3Q a 4Q 2020
Český rozhlas Radiožurnál 12,0 11,2
Blaník 10,8 9,5
Impuls 10,4 11,4
Evropa 2 7,3 8,8
Frekvence 1 6,9 8,4
Kiss 6,6 5,4
Hitrádio (total) 6,1 7,7
Český rozhlas Dvojka 5,6 5,2
Country 4,2 3,4
Beat 3,9 3,7

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere

Mezi mediálními zastupitelstvími měl největší poslechovost Media Club (41,4 %), dosavadní nejvyšší hodnoty dosáhl tržní podíl celého Českého rozhlasu (27,4 %), čímž těsně předstihl Radiohouse (27,2 %).

„Je to výsledek společného úsilí všech rozhlasáků. Mám samozřejmě také radost z úspěšného působení obou našich zpravodajských stanic v obtížném období pandemických restrikcí, ať už jde o obhajobu pozice lídra trhu u Radiožurnálu nebo historicky nejvyšší poslechovosti Českého rozhlasu Plus. Těší mě i stabilní pozice Dvojky a Vltavy, tedy stanic, které prošly v nedávné době výraznou proměnou,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Rádio v druhém pololetí loňska poslouchalo denně 54,2 % Čechů. Průměrná denní doba poslechu činila 268 minut (kolem čtyř a půl hodiny).