Nejposlouchanější zůstává Radiožurnál, Kiss je na svém historickém maximu

Nejvíc posluchačů ze soukromých rádií má Impuls, největší podíl na trhu si udržuje Blaník.

Michal Kavalčík. Foto: Media Club

Rádio Kiss opět zvýšilo rekord v poslechovosti. Dopoledne moderuje Michal Kavalčík. Foto: Media Club

Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Český rozhlas Radiožurnál, ukázala nová data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy 3. a 4. čtvrtletí 2023. V daném období Radiožurnál poslouchalo 733.000 lidí denně, což je oproti předchozímu měření o 6 % míň, meziročně pak o 15 % míň.

Mírnější propad ve srovnání s týmž obdobím před rokem potkalo také druhé rádio Impuls (666.000 posluchačů), třetí Evropu 2 (640.000) a čtvrtý Blaník (617.000). Poklesly také další celoplošné stanice veřejnoprávního rádia, a to Dvojka (291.000), Plus (128.000) a Vltava (45.000). Své publikum naopak o čtvrtinu navýšila digitální stanice Radiožurnál Sport (28.000).

Nejposlouchanějšími nadregionálními stanicemi jsou nadále sítě Kiss (461.000) – ta zaznamenala svůj nejlepší výsledek v historii – a Hitrádio (448.000). Obě si meziročně o několik procent polepšily, stejně jako Český rozhlas Brno (81.000), který mezi regionálními rádii těsně vede před jihomoravským Krokodýlem (80.000).

Denní poslechovost rádií, v tisících lidí

provozovatel stanice  2. pololetí 2023 2. pololetí 2022 meziročně 2. a 3. kvartál 2023 kvartálně
Celoplošné stanice
Český rozhlas Radiožurnál 733 861 -15 % 778 -6 %
Londa Rádio Impuls 666 697 -4 % 686 -3 %
Active Radio Evropa 2 640 649 -1 % 651 -2 %
Media Bohemia Rádio Blaník 617 645 -4 % 626 -1 %
Active Radio Frekvence 1 418 468 -11 % 442 -5 %
Český rozhlas Dvojka 291 344 -15 % 294 -1 %
Český rozhlas Plus  128 134 -4 % 128 -
Český rozhlas Vltava 45 60 -25 % 41 10 %
Český rozhlas Radiožurnál Sport 28 24 17 % 23 22 %
Český rozhlas Pohoda 10 4 150 % 6 67 %
Český rozhlas Junior  9 3 200 % 7 29 %
Český rozhlas Wave 8 8 - 7 14 %
Český rozhlas D-dur 8 7 14 % 4 100 %
SPM Media Prostor 6 8 -25 % 5 20 %
Český rozhlas Jazz 6 6 - 3 100 %
Nadregionální a regionální stanice
Radio United Kiss 461 435 6 % 460 -
Media Bohemia Hitrádio (total) 448 424 6 % 446 -
Radio United Beat 290 263 10 % 262 11 %
Radio United Country 263 285 -8 % 261 1 %
Media Bohemia Rock Rádio 215 208 3 % 217 -1 %
Media Bohemia Fajn Radio 126 133 -5 % 128 -2 %
Juke Box Čas 98 92 7 % 92 7 %
Regionální stanice
Český rozhlas ČRo Brno 81 95 -15 % 78 4 %
Nonstop Krokodýl 80 62 29 % 86 -7 %
Rádio Haná Haná (Skyrock) 54 40 35 % 48 13 %
Juke Box Čas Rock 54 48 13 % 54 -
Radio Promotion Jih 42 41 2 % 40 5 %
Český rozhlas ČRo Ostrava 42 49 -14 % 34 24 %
Český rozhlas ČRo Plzeň 38 40 -5 % 42 -10 %
Český rozhlas ČRo České Budějovice 38 45 -16 % 37 3 %

Datum sběru: 1. 7. – 17. 12. 2023. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.068. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: SKMO, STEM/Mark, Median, Nielsen

Denní poslechovost celoplošných stanic, v tisících lidí

Denní poslechovost celoplošných stanic, v tisících lidí. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen

Denní poslechovost nadregionálních stanic, v tisících lidí

Denní poslechovost nadregionálních stanic, v tisících lidí. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen

Denní poslechovost regionálních stanic, v tisících lidí

Denní poslechovost regionálních stanic, v tisících lidí. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen

Denní poslechovost v krajích, v tisících lidí

Denní poslechovost v krajích, v tisících lidí. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen

Z hlediska podílu na trhu si udržel vedení Blaník (10,9 %), následovaný Impulsem (9,6 %) a Radiožurnálem (9,5 %), který ještě před rokem vedl.

Top 10 stanic podle podílu na trhu, v %

stanice 3Q a 4Q 2023 minule před rokem
Blaník 10,9 11,4 10,9
Impuls 9,6 10,4 9,5
Český rozhlas Radiožurnál 9,5 10,0 11,8
Kiss 7,8 7,5 6,5
Evropa 2 7,6 7,6 7,1
Frekvence 1 6,9 6,9 7,4
Hitrádio 6,0 6,0 6,1
Český rozhlas Dvojka 5,0 4,7 5,3
Country 4,4 4,0 4,1
Beat 4,4 3,7 3,9

Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen

Denní zásah rádia v Česku je 54 % populace, týdenní 84 %. Průměrný Čech poslouchá rádio 261 minut denně, tedy zhruba čtyři a čtvrt hodiny.

Tržní podíl obchodních sítí, v %

stanice 3Q a 4Q 2023 minule před rokem
Media Club 43,3 42,7 41,3
Radiohouse 28,2 28,6 27,2
Český rozhlas 24,8 24,9 27,3

Zbylá 2,5 % tvoří stanice nezastupované. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen

Sdílejte