Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Evropa 2 přeskočila Frekvenci 1, nejposlouchanějším zůstává Impuls

Poslechovost českých rádií za 2. pololetí 2013

Dnešní prezentace výsledků Radioprojektu probíhala ve skromnějších prostorách hotelu Hilton. Foto: Martina Votrubová

Dnešní prezentace výsledků Radioprojektu probíhala ve skromnějších prostorách hotelu Hilton. Foto: Martina Votrubová

Posluchači nejvyhledávanější rozhlasovou stanicí v Česku zůstává za loňské 2. pololetí rádio Impuls (provozuje firma Londa, čerstvě patřící Andreji Babišovi), následované Evropou 2  a Frekvencí 1 (obě spadají pod francouzský koncern Lagardere, oproti předchozím měřením si vyměnily místa). Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu zůstává Radiožurnál, celkově čtvrtý. Změřil to pravidelný průzkum Radioprojekt.

DENNÍ POSLECHOVOST CELOPLOŠNÝCH RÁDIÍ V ČR
meziročně předchozí pololetí*
2. pololetí 2013 2. pololetí 2012 změna 2. a 3. kvartál 2013 změna
Rádio Impuls
Londa
1.071.000 1.064.000 +7 1.050.000 +21
Evropa 2
Lagardere
950.000 902.000 +48 904.000 +46
Frekvence 1
Lagardere
896.000 966.000 -70 931.000 -35
Radiožurnál
Český rozhlas
792.000 756.000 +36 833.000 -41
Dvojka/Praha
Český rozhlas
426.000 428.000 -2 420.000 +6
Vltava
Český rozhlas
66.000 61.000 +5 63.000 +3
síť BBC/Zet
Lagardere
20.000 20.000 0 19.000 +1
ČRo Rádio Česko
Český rozhlas
11.000
ČRo Junior
Český rozhlas
9.000 7.000 +2
ČRo D-Dur
Český rozhlas
3.000 1.000 +2 1.000 +2
ČRo Wave
Český rozhlas
2.000 9.000 -7 4.000 -2
ČRo Jazz
Český rozhlas
1.000 2.000 -1
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median

Nejposlouchanější regionální stanicí zůstává středočeské Rádio Blaník skupiny Media Bohemia. Výraznější propad zaznamenalo meziročně severomoravské Rádio Čas Radima Pařízka.

DENNÍ POSLECHOVOST REGIONÁLNÍCH RÁDIÍ V ČR
meziročně předchozí pololetí*
2. pololetí 2013 2. pololetí 2012 změna 2. a 3. kvartál 2013 změna
Blaník
Media Bohemia
647.000 650.000 -3 641.000 +6
Country rádio
Radio United
233.000 219.000 +14 220.000 +13
Rádio Beat
Radio Investments
219.000 189.000 +30 218.000 +1
Rádio Čas
Radim Pařízek
197.000 246.000 -49 217.000 -20
Hitrádio Orion
Media Bohemia
180.000 173.000 +7 180.000 0
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median

Denně rádio ladí 63 % populace Česka ve věku od 12 do 79 let, týdně 85 %. Aspoň jednou týdně si rádio na internetu zapne téměř 1 milion lidí.

Koncem loňského roku se významně měnily kontrakty pro prodej reklamy, obchodního zastupování řady stanic. V důsledku toho se nejsilnějším mediazastupitelstvím stalo Regie Radio Music (Lagardere) na úkor Media Marketing Services (Media Bohemia). Media Master, respektive stanice Českého rozhlasu (Media Master už nemá exkluzivitu na jejich zastupování) zůstávají třetí.

Podíly rozhlasových mediazastupitelství v 2. pololetí 2013

Václav Hradecký. Foto: Martina Votrubová

Výzkumník Českého rozhlasu Václav Hradecký prezentoval dosavadní výsledky zkušebního provozu tzv. audiometrů. Foto: Martina Votrubová

Koncern Lagardere připomněl svou mobilní aplikaci RadioMetrics, s aktuální výsledky Radioprojektu

Koncern Lagardere připomněl svou mobilní aplikaci RadioMetrics, s aktuální výsledky Radioprojektu