
Dnešní prezentace výsledků Radioprojektu probíhala ve skromnějších prostorách hotelu Hilton. Foto: Martina Votrubová
Posluchači nejvyhledávanější rozhlasovou stanicí v Česku zůstává za loňské 2. pololetí rádio Impuls (provozuje firma Londa, čerstvě patřící Andreji Babišovi), následované Evropou 2 a Frekvencí 1 (obě spadají pod francouzský koncern Lagardere, oproti předchozím měřením si vyměnily místa). Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu zůstává Radiožurnál, celkově čtvrtý. Změřil to pravidelný průzkum Radioprojekt.
DENNÍ POSLECHOVOST CELOPLOŠNÝCH RÁDIÍ V ČR | |||||
meziročně | předchozí pololetí* | ||||
2. pololetí 2013 | 2. pololetí 2012 | změna | 2. a 3. kvartál 2013 | změna | |
Rádio Impuls Londa |
1.071.000 | 1.064.000 | +7 | 1.050.000 | +21 |
Evropa 2 Lagardere |
950.000 | 902.000 | +48 | 904.000 | +46 |
Frekvence 1 Lagardere |
896.000 | 966.000 | -70 | 931.000 | -35 |
Radiožurnál Český rozhlas |
792.000 | 756.000 | +36 | 833.000 | -41 |
Dvojka/Praha Český rozhlas |
426.000 | 428.000 | -2 | 420.000 | +6 |
Vltava Český rozhlas |
66.000 | 61.000 | +5 | 63.000 | +3 |
síť BBC/Zet Lagardere |
20.000 | 20.000 | 0 | 19.000 | +1 |
ČRo Rádio Česko Český rozhlas |
- | 11.000 | - | - | - |
ČRo Junior Český rozhlas |
9.000 | - | - | 7.000 | +2 |
ČRo D-Dur Český rozhlas |
3.000 | 1.000 | +2 | 1.000 | +2 |
ČRo Wave Český rozhlas |
2.000 | 9.000 | -7 | 4.000 | -2 |
ČRo Jazz Český rozhlas |
1.000 | - | - | 2.000 | -1 |
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median |
Nejposlouchanější regionální stanicí zůstává středočeské Rádio Blaník skupiny Media Bohemia. Výraznější propad zaznamenalo meziročně severomoravské Rádio Čas Radima Pařízka.
DENNÍ POSLECHOVOST REGIONÁLNÍCH RÁDIÍ V ČR | |||||
meziročně | předchozí pololetí* | ||||
2. pololetí 2013 | 2. pololetí 2012 | změna | 2. a 3. kvartál 2013 | změna | |
Blaník Media Bohemia |
647.000 | 650.000 | -3 | 641.000 | +6 |
Country rádio Radio United |
233.000 | 219.000 | +14 | 220.000 | +13 |
Rádio Beat Radio Investments |
219.000 | 189.000 | +30 | 218.000 | +1 |
Rádio Čas Radim Pařízek |
197.000 | 246.000 | -49 | 217.000 | -20 |
Hitrádio Orion Media Bohemia |
180.000 | 173.000 | +7 | 180.000 | 0 |
*Měří se v klouzavých pololetích. Poslechovost včera. Zdroj: Radioprojekt, SKMO, STEM/Mark, Median |
Denně rádio ladí 63 % populace Česka ve věku od 12 do 79 let, týdně 85 %. Aspoň jednou týdně si rádio na internetu zapne téměř 1 milion lidí.
Koncem loňského roku se významně měnily kontrakty pro prodej reklamy, obchodního zastupování řady stanic. V důsledku toho se nejsilnějším mediazastupitelstvím stalo Regie Radio Music (Lagardere) na úkor Media Marketing Services (Media Bohemia). Media Master, respektive stanice Českého rozhlasu (Media Master už nemá exkluzivitu na jejich zastupování) zůstávají třetí.


Výzkumník Českého rozhlasu Václav Hradecký prezentoval dosavadní výsledky zkušebního provozu tzv. audiometrů. Foto: Martina Votrubová

Koncern Lagardere připomněl svou mobilní aplikaci RadioMetrics, s aktuální výsledky Radioprojektu

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“
