Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Český rozhlas Radiožurnál, druhým nadále je komerční Impuls. Následují Evropa 2, Blaník, Frekvence 1 a veřejnoprávní Dvojka, jediná Evropa 2 z první šestice přitom svou denní poslechovost meziročně navýšila. Poslechovost meziročně vzrostla také Plusu a Vltavě, Plus přitom dosáhl svého nového rekordu. Ukázala to čerstvá data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy za 4. čtvrtletí 2021 a 1. čtvrtletí 2022.
Data nově zahrnují také loni na podzim spuštěnou digitální stanici Českého rozhlasu Pohoda, archivní program pro seniory. Ten ladí tisíc posluchačů. Před rokem spuštěný digitální Radiožurnál Sport vyrostl na pět tisíc.
Denní poslechovost rádií, v tisících lidí
provozovatel | stanice | 4Q 2021 a 1Q 2022 | minulý kvartál | před rokem |
Celoplošné stanice | ||||
Český rozhlas | Radiožurnál | 884 | 874 | 915 |
Londa | Impuls | 716 | 778 | 778 |
Active | Evropa 2 | 688 | 638 | 644 |
Media Bohemia | Blaník | 619 | 637 | 622 |
Active | Frekvence 1 | 438 | 478 | 499 |
Český rozhlas | Dvojka | 357 | 342 | 366 |
Český rozhlas | Plus | 157 | 147 | 104 |
Český rozhlas | Vltava | 72 | 59 | 56 |
Český rozhlas | Wave | 11 | 7 | 7 |
Active | Zet | 11 | 5 | 5 |
Český rozhlas | Junior | 7 | 7 | 7 |
Český rozhlas | Jazz | 7 | 7 | 5 |
Český rozhlas | D-dur | 6 | 3 | 5 |
Český rozhlas | Radiožurnál Sport | 5 | 2 | - |
Český rozhlas | Pohoda | 1 | - | - |
Nadregionální stanice | ||||
Media Bohemia | Hitrádio | 473 | 441 | 528 |
Radio United | Kiss | 427 | 413 | 352 |
Radio United | Beat | 284 | 258 | 236 |
Radio United | Country | 279 | 288 | 267 |
Media Bohemia | Rock Rádio | 179 | 188 | 141 |
Media Bohemia | Fajn Radio | 140 | 126 | 168 |
Rádio Čas | Čas | 133 | 106 | 93 |
Datum sběru: 4. kvartál 2021 a 1. kvartál 2022. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.235. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: SKMO, STEM/Mark, Median, Nielsen Admosphere
Top 10 stanic podle podílu na trhu, v %
stanice | 4Q 2021 a 1Q 2022 | minulý kvartál | před rokem |
Český rozhlas Radiožurnál | 11,5 | 12,0 | 11,5 |
Blaník | 10,6 | 10,8 | 10,1 |
Impuls | 9,8 | 10,4 | 11,3 |
Evropa 2 | 7,7 | 7,3 | 7,7 |
Frekvence 1 | 6,7 | 6,9 | 7,2 |
Kiss | 6,5 | 6,6 | 5,1 |
Hitrádio | 6,4 | 6,1 | 6,6 |
Český rozhlas Dvojka | 5,6 | 5,6 | 6,6 |
Beat | 4,3 | 3,9 | 3,4 |
Country | 4,2 | 4,2 | 3,5 |
Poslech včera. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere
Mezi obchodními sítěmi největší podíl na poslechovosti udržel Media Club. Druhou pozici upevnil Český rozhlas, dosáhl dalšího rekordu v řadě. Třetí zůstává Radiohouse.
Tržní podíl obchodních sítí, v %
stanice | 4Q 2021 a 1Q 2022 | minulý kvartál | před rokem |
Media Club | 41,1 | 41,4 | 40,3 |
Český rozhlas | 27,6 | 27,4 | 27,3 |
Radiohouse | 26,9 | 27,2 | 29,2 |
Poslech včera. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere
Rádio v uplynulém klouzavém pololetí poslouchalo denně 54 % Čechů. Průměrná denní doba poslechu činila 269 minut (čtyři a půl hodiny).

Proč někteří veřejnoprávním médiím nevěří a asi nikdy věřit nebudou

Přichází Prima+, TV Prima masivně investuje do nových seriálů pro streaming

Reklamní tvůrci vyloučili Marka Prchala z klubu ADC, argumentují etikou a morálkou
