Nejposlouchanějším rádiem zůstává Radiožurnál, Pohoda má tisíc posluchačů

Z první osmičky celoplošek meziročně přibylo posluchačů jenom Evropě 2, Plusu a Vltavě.

Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Český rozhlas Radiožurnál, druhým nadále je komerční Impuls. Následují Evropa 2, Blaník, Frekvence 1 a veřejnoprávní Dvojka, jediná Evropa 2 z první šestice přitom svou denní poslechovost meziročně navýšila. Poslechovost meziročně vzrostla také Plusu a Vltavě, Plus přitom dosáhl svého nového rekordu. Ukázala to čerstvá data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy za 4. čtvrtletí 2021 a 1. čtvrtletí 2022.

Data nově zahrnují také loni na podzim spuštěnou digitální stanici Českého rozhlasu Pohoda, archivní program pro seniory. Ten ladí tisíc posluchačů. Před rokem spuštěný digitální Radiožurnál Sport vyrostl na pět tisíc.

Denní poslechovost rádií, v tisících lidí

provozovatel stanice  4Q 2021 a 1Q 2022 minulý kvartál před rokem
Celoplošné stanice
Český rozhlas Radiožurnál 884 874 915
Londa Impuls 716 778 778
Active Evropa 2 688 638 644
Media Bohemia Blaník 619 637 622
Active Frekvence 1 438 478 499
Český rozhlas Dvojka 357 342 366
Český rozhlas Plus  157 147 104
Český rozhlas Vltava 72 59 56
Český rozhlas Wave 11 7 7
Active Zet 11 5 5
Český rozhlas Junior 7 7 7
Český rozhlas Jazz 7 7 5
Český rozhlas D-dur 6 3 5
Český rozhlas Radiožurnál Sport 5 2 -
Český rozhlas Pohoda 1 - -
Nadregionální stanice
Media Bohemia Hitrádio 473 441 528
Radio United Kiss 427 413 352
Radio United Beat 284 258 236
Radio United Country 279 288 267
Media Bohemia Rock Rádio 179 188 141
Media Bohemia Fajn Radio 140 126 168
Rádio Čas Čas 133 106 93

Datum sběru: 4. kvartál 2021 a 1. kvartál 2022. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.235. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: SKMO, STEM/Mark, Median, Nielsen Admosphere

Top 10 stanic podle podílu na trhu, v %

stanice 4Q 2021 a 1Q 2022 minulý kvartál před rokem
Český rozhlas Radiožurnál 11,5 12,0 11,5
Blaník 10,6 10,8 10,1
Impuls 9,8 10,4 11,3
Evropa 2 7,7 7,3 7,7
Frekvence 1 6,7 6,9 7,2
Kiss 6,5 6,6 5,1
Hitrádio 6,4 6,1 6,6
Český rozhlas Dvojka 5,6 5,6 6,6
Beat 4,3 3,9 3,4
Country 4,2 4,2 3,5

Poslech včera. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere

Mezi obchodními sítěmi největší podíl na poslechovosti udržel Media Club. Druhou pozici upevnil Český rozhlas, dosáhl dalšího rekordu v řadě. Třetí zůstává Radiohouse.

Tržní podíl obchodních sítí, v %

stanice 4Q 2021 a 1Q 2022 minulý kvartál před rokem
Media Club 41,1 41,4 40,3
Český rozhlas 27,6 27,4 27,3
Radiohouse 26,9 27,2 29,2

Poslech včera. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere

Rádio v uplynulém klouzavém pololetí poslouchalo denně 54 % Čechů. Průměrná denní doba poslechu činila 269 minut (čtyři a půl hodiny).