Po roce přestává vycházet zpravodajský web Liberecké zprávy, z finančních důvodů. „Mimořádně vysoký a stále stoupající zájem uživatelů se nám bohužel vlastní vinou nedaří inzertně přetavit do odpovídajících tržeb,“ informovali vydavatelé Jan Stránský a Tomáš Tesař. Začínali v lednu 2019.

Nejsledovanější v roce 2019 byla ČT, Nova druhá

Česká televize měla největší celodenní podíl, Nova zvítězila večer v hlavním vysílacím čase.

Princezna a půl království

Nejsledovanějším pořadem České televize byla loni štědrovečerní pohádka Princezna a půl království. Foto: ČT

Nejsledovanější televizní skupinou na tuzemském trhu se v uplynulém roce stala veřejnoprávní Česká televize. V obecné cílové skupině diváků starších 15 let dosáhla celkového celodenního podílu na publiku 29,99 %. Za ní skončila komerční Nova, s celkovým podílem 28,66 %. V hlavním vysílacím čase naopak zvítězila Nova - její podíl v čase od 19 do 23 hodin přesáhl 32 %, v případě České televize to bylo něco přes 28 %. Třetí skončila televize Prima s celkovým podílem 23,85 %.

Údaje z peoplemetrového měření, které pro Asociaci televizních organizací (ATO) provozuje Nielsen Mediaresearch, poskytly Médiáři zmíněné televizní stanice.

Nejsledovanějším jednotlivým programem byl loni hlavní kanál Novy (mezi diváky 15+ dosáhl podílu 20,41 %), následovala ČT1 (16,54 %) a hlavní kanál Primy (12,26 %).

Sledovanost televizí v roce 2019

Srovnání v obecné cílové skupině 15+ (diváků starších 15 let)

  • Česká televize: 29,99 %
    • ČT1: 16,54 %
    • ČT2: 4,27 %
    • ČT24: 3,94 %
    • ČT Sport: 3,50 %
    • ČT Déčko & ČT Art: 1,75 %
  • skupina Nova: 28,66 %
    • Nova: 20,41 %
    • Nova Cinema: 3,85 %
    • Nova Action: 2,04 %
    • Nova 2: 1,37 %
    • Nova Gold: 0,99 %
  • skupina Prima: 23,85 %
    • Prima: 12,26 %
    • Prima Cool: 2,58 %
    • Prima Krimi: 2,56 %
    • Prima Max: 2,45 %
    • Prima Love: 2,06 %
    • Prima Zoom: 1,95 %

Pro Novu je kvůli prodeji reklamního času stěžejní „mladší“ cílová skupina diváků od 15 do 54 let, tam měla výsledky lepší - z celkového celoročního podílu 34,76 % dosáhl hlavní kanál Novy 22,98 %, Nova Cinema 5,88 %, Nova Action 2,30 %, Nova 2 2,49 % a Nova Gold 1,12 %.

Prima zase ohledně reklamy sleduje skupinu diváků od 15 do 69 let. V ní si hlavní kanál Primy vedl hůř než ve skupině 15+ (měl podíl 11,93 %) a stejně tak tematické stanice Prima Love (1,80 %) a Prima Zoom (1,93 %), naopak líp na tom byly Prima Cool (3,26 %), Prima Max (2,83 %) a Prima Krimi (2,58 %).

Zdroj: stanice, ATO - Nielsen Admosphere, živě + TS 0-3, ke dni 2. 1. 2020

Nejsledovanějším pořadem České televize byla loni štědrovečerní pohádka Princezna a půl království, kterou v televizní premiéře vidělo na 2,5 milionu lidí. „Vládne i žebříčku odložené televizní sledovanosti všech pořadů od roku 2010. Dosud ji odloženě v televizi vidělo 647.000 diváků starších 4 let,“ doplnila mluvčí.

Na Nově byly loni kromě Televizních novin, Sportovních novin a Počasí nejsledovanějšími pořady seriál Policie Modrava a reality show Výměna manželek.