V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Nejsledovanější v roce 2020 byla ČT, Nova druhá

Česká televize měla největší celodenní podíl, Nova zvítězila večer v hlavním vysílacím čase.

Táňa Pauhofová a Vojtěch Kotek ve snímku Poslední aristokratka, komediálním filmu Jiřího Vejdělka podle bestselleru Evžena Bočka. Foto: ČT

Táňa Pauhofová a Vojtěch Kotek ve snímku Poslední aristokratka, komediálním filmu Jiřího Vejdělka podle bestselleru Evžena Bočka. Novoroční premiéra snímku se stala nejsledovanějším filmem uvedeným Českou televizí na Nový rok za posledních 20 let. Pořad sledovalo 2,14 milionu diváků starších 15 let, při podílu 44,89 %. Foto: ČT

Česká televize se v loňském roce stala s průměrným podílem na publiku 30,86 % nejvyhledávanějším tuzemským vysílatelem, třetí rok po sobě. Za ní skončila komerční televize Nova s podílem 27,09 %, třetí Prima dosáhla 24,78 %, čtvrtý Barrandov 5,53 %. Zatímco podíl ČT a také Primy se oproti předchozímu roku 2019 zvýšil, v případě Novy a Barrandova klesl. Nova zároveň byla nejsledovanější v hlavním vysílacím čase (od 19 do 23 hodin), s podílem 31,10 %. Údaje se týkají cílové skupiny diváků od 15 let.

Nejvyššího relativního nárůstu dosáhl zpravodajský kanál ČT24, podíl 5,5 % znamená nejlepší výsledek v historii jeho patnáctileté existence. Pozvolna mu roste konkurence v podobě CNN Prima News, která za prvních osm měsíců vysílání dosáhla na 0,44 %.

Pro ČT1, hlavní program České televize, je loňských téměř 17 % nejlepším výsledkem do roku 2010, zatímco hlavní programy Novy a Primy poklesly na 19 %, respektive 12 %. ČT2 si meziročně pohoršila, nejsledovanějším „druhým“ programem Novy zůstala Nova Cinema, v případě Primy je to nově Prima Krimi, která přeskočila Primu Cool. Skoro se 3 % podílu přilepšil České televizi loni spuštěný program pro seniory ČT3. Naopak ČT Sport se propadl skoro o půlku, vlivem rušení sportovních akcí.

Celoroční sledovanost televizí, v %, v cílové skupině 15+ za celý den

skupina / stanice share 2020 share 2019
Česká televize 30,86 29,99
ČT1 16,97 16,54
ČT2 3,94 4,27
ČT3* 2,98 nevysílala
ČT24 5,50 3,94
ČT Sport 1,93 3,50
ČT Art 1,05 1,75 = Déčko+Art
skupina Nova 27,09 28,86
Nova 18,84 20,41
Nova Cinema 3,52 3,85
Nova Action 2,16 2,04
Nova 2 1,43 1,37
Nova Gold 1,14 0,99
skupina Prima 24,78 23,85
Prima 12,09 12,26
Prima Cool 2,42 2,58
Prima Krimi 2,94 2,56
Prima Max 2,85 2,45
Prima Love 2,20 2,06
Prima Zoom 1,99 1,95
CNN Prima News* 0,44 nevysílala
skupina Barrandov 5,53 6,27

* Data od 23. března do 31. prosince 2020, původně 9.00 až 17.25, od 30. listopadu 2020 od 6.00 (všední dny), od 14. prosince 2020 do 22.00 (všechny dny). U diváků 65+ činil podíl stanice 3,74 %.
** Od 3. května do 31. prosince 2020
Zdroj dat: stanice, ATO - Nielsen Admosphere, Mediaguru.cz

Na rekordní sledovanost dosáhly v loňském roce Události, hlavní zpravodajský pořad České televize. Průměrně je sledovalo přes milion diváků (ve skupině 15+), nejvíc za posledních 13 let. Televizní noviny na Nově sledovalo každý den v průměru přes 1,3 milionu diváků, v tomto případě Nova zahrnula širší cílovou skupiny, tedy diváky od 4 let.

Seriálovým fenoménem se stala Slunečná televize Prima, jejíž premiérové večerní díly v úterý i čtvrtek sledovalo průměrně 1,32 milionu diváků diváků v cílové skupině 15+. Právě ve Slunečné našla svou přemožitelku novácká Ordinace v růžové zahradě, která letos po 15 letech skončí.

V žebříčku 10 nejsledovanějších pořadů loňského roku, v rámci všech vysílatelů, obsadily hned osm příček pořady České televize. Vůbec nejvíc diváků zhlédlo premiéru štědrovečerní pohádky O vánoční hvězdě, bylo jich přes 2,7 milionu. Následovaly Tři oříšky pro Popelku a premiéra vánoční pohádky Hodinářův učeň.

V cílových skupinách Novy a Primy

Pro Novu je kvůli prodeji reklamního času stěžejní „mladší“ cílová skupina diváků od 15 do 54 let, tam měla výsledky lepší - z celkového celoročního podílu 33,64 % dosáhl hlavní kanál Novy 22,06 %, Nova Cinema 5,53 %, Nova Action 2,43 %, Nova 2 2,63 % a Nova Gold 0,99 %.

Prima zase ohledně reklamy sleduje skupinu diváků od 15 do 69 let. V ní si v roce 2020 celoročně polepšila na 25,11 % ve srovnání s 24,32 % v předchozím roce 2019. Hlavní kanál v této skupině dosáhl podílu 11,80 %, Prima Max 3,30 %, Prima Cool 3,05 %, Prima Krimi 2,93 %, Prima Zoom 1,98 % a Prima Love 1,78 %.

Porovnání výsledků v hlavním vysílacím čase není na základě dat získaných od jednotlivých televizí možné, protože každá prime time stanovuje jinak. Česká televize ho má od 19 do 22 hodin, Nova od 19 do 23 a Prima uvádí 17.30 až 23.30.