Nejúspěšnější reklamy 2020 na YouTube: vítězí Tanečnice od T-Mobilu

YouTube pošesté zveřejnil Czech Ads Leaderboard, žebříček nejúspěšnějších reklam roku.

Tanečnice

Z vítězného spotu Tanečnice od kreativní agentury Saatchi & Saatchi

Celosvětově nejpopulárnější videoweb YouTube amerického internetového gigantu Google v Česku už pošesté zveřejnil YouTube Ads Leaderboard, svůj žebříček nejúspěšnějších reklam. Ten srovnává úspěšnost reklamních spotů nejen na základě počtu zhlédnutí, ale i celkové interakce diváků s videem. Jedná se tak o reklamy, které si diváci rádi pustí znovu, okomentují je, popřípadě přepošlou dál.

Z toho pohledu byla nejúspěšnější loňskou reklamou Tanečnice značky T-Mobile od kreativní agentury Saatchi & Saatchi. Ústředním tématem klipu odehrávajícím se ve školním prostředí za zvuků skladby Don’t Stop Me Now skupiny Queen je operátorem nabízený neomezený datový tarif. O mediální nasazení klipu se postarala agentura Mediacom. V žebříčku následovaly značky Dedoles, Invia, Birell, Rohlik.cz, České dráhy, McDonald’s, Lidl, Maybelline a Vodafone.

„Letos se inzerentům vyplatila sázka na vtip, animaci, emoce, silný příběh a hudbu. Plných 95 % reklam na YouTube je totiž přehráno se zvukem, a proto je hudba, popřípadě voiceover, důležitý a dokáže diváka u reklamy udržet,“  komentuje výsledky Petr Houzar, obchodní ředitel YouTube pro Česko a Slovensko.

Ponožky Dedoles překvapením roku

Stejně jako letošní vítěz vsadil na silný hudební motiv také Lidl, který se pro svůj svůj výpravný vánoční spot spojil se zpěvákem Václavem Neckářem a jeho skladbou Půlnoční. Pro hudbu, tentokrát však spojenou s animací a vtipem, se rozhodla i značka Birell s reklamou na nový produkt Birell Cola, která divákům naservírovala Kohoutí koncert.

Naplno tohoto faktu dokázala využít také slovenská značka veselých ponožek Dedoles, která se svým klipem Veselé ponožky, co nohám zvednou náladu stala největším překvapením letošního roku. Vsadila přitom na podobnou notu animace a chytlavého diska jako dřív Billa nebo v letošním roce zmiňovaný Birell. „Hledali jsme výrazný komunikační koncept, který zaprvé dokáže dobře prezentovat naše produkty, zadruhé zdramatizuje jejich veselost a zatřetí vytvoří jedinečné znaky typické pro Dedoles. Hlavním cílem bylo zvýšit znalost značky Dedoles,“ vysvětluje head of brand strategy Dedoles Richard Mareček, který se pro kampaň spojil s kreativní agenturou Somebody & Somebody.

I České dráhy opět bavily diváky vtipem, a to v podání Ivana Trojana. Naopak na emoce spojené se steskem po dovolenkových radovánkách vsadila ještě v lednu cestovní agentura Invia s reklamním spotem Léto s tebou, lákajícím na first minute zájezdy. Sluncem prozářený klip z dílny agentury DDB se tak umístil na třetím místě žebříčku. Skutečně výpravný styl letos opět zvolil Rohlik.cz, který připravil jedinečný dvouminutový reklamní film Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět srovnatelný s těmi nejlepšími světovými spoty a získal si tak srdce českých diváků.

Značky často využívají YouTube k dlouhodobé komunikaci svých produktů. Pozornost diváků se daří udržet značce Maybelline a jejímu seriálovému konceptu Make-up in the City, kde společně se zpěvačkou Monikou Bagárovou a vizážistkou Denisou Pfauserovou učí divačky líčícím technikám. Spoty z této série se v žebříčcích objevují opakovaně už několik let.

S konceptem celoroční kontinuální komunikace cílené na mladé publikum, které lze jen obtížně zasáhnout jinými mediatypy, úspěšně pracuje také rychlé občerstvení McDonald’s, která se letos stala vůbec divácky nejúspěšnější a nejsledovanější značkou v Česku. Její spoty zaznamenaly loni přes 40 milionů zhlédnutí. „YouTube je pro nás skvělý způsob, jak s mladší cílovkou dlouhodobě mluvit o věcech, které nikoho většinou příliš nezajímají, třeba o surovinách nebo recyklaci. Zároveň ale Mekáč pořád ukazujeme tak, jak ho lidé milují a diváky především bavíme. Právě díky téhle kombinaci se nám postupně daří pozitivně měnit vnímání na značky jako takové,” je přesvědčen Lukáš Kořínek, managing director kreativní agentury Bubble, která s McDonald’s dlouhodobě spolupracuje.

Czech Ads Leaderboard 2020: nejoblíbenější reklamy na YouTube v Česku

1. T-Mobile: Tanečnice

  • kreativní agentura: Saatchi & Saatchi
  • mediální agentura: Mediacom

2. Dedoles: Veselé ponožky, co nohám zvednou náladu

  • kreativní agentura: Somebody & Somebody

3. Invia: Léto s tebou - First Minute 2020

  • kreativní agentura: DDB

4. Birell: Cola od Birellu – Kohoutí koncert

  • kreativní agentura: Symbio
  • mediální agentura: Wavemaker

5. Rohlik.cz: Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět

  • kreativní agentura: Wilhelm Kinga

6. České dráhy: Vlakem na výlet s rodinou

  • kreativní agentura: Havas Prague
  • mediální agentura: Fragile

7. McDonald’s: Učíte se? 6 způsobů, jak se šprtat, a nehladovět u toho

  • kreativní agentura: Bubble
  • mediální agentura: Bubble

8. Lidl: Společné Vánoce

9. Maybelline: Make-up loterie

  • kreativní agentury: McCann Prague, B&T
  • mediální agentura: METS

10. Vodafone: Vánoce od Vodafonu – odměny, kde si každý vybere

  • kreativní agentura: McCann Prague