Nejúspěšnější reklamy roku 2021 na YouTube: vítězství obhájil T-Mobile

YouTube posedmé zveřejnil Czech Ads Leaderboard, žebříček nejúspěšnějších reklam roku.

Z kampaně T-Mobilu

Z vítězné kampaně značky T-Mobile

Celosvětově nejpopulárnější videoweb YouTube amerického internetového gigantu Google v Česku už posedmé zveřejnil YouTube Ads Leaderboard, svůj žebříček nejúspěšnějších reklam. Ten srovnává úspěšnost reklamních spotů nejen na základě počtu zhlédnutí, ale i celkové interakce diváků s videem. Jedná se tak o reklamy, které si diváci rádi pustí znovu, okomentují je nebo si je vzájemně přeposílají.

Chytlavá hudba, animovaní hrdinové, vtip, dlouhodobá práce s komunitou. To jsou podle nejnovějšího žebříčku YouTube Ads Leaderboard recepty na reklamní úspěch na českém YouTube.

Dlouhodobě se v soutěži daří zejména společnosti T-Mobile, která znovu úspěšně vsadila na tandem kreativní agentury Saatchi & Saatchi a mediální agentury Mediacom. Letošní vítězný spot Pořád online se odehrává v časové smyčce za hudebního doprovodu beatboxera, který si říká Endru.

O druhé místo a překvapení roku se postarala Česká asociace pojišťoven, která loni představila několik obsahových seriálů. Hlavní tváří kampaně Agresivita zabíjí, která má předcházet nebezpečnému chování za volantem, se stal standup komik Tigran. Produkci spotu Tvař se, že ti každej dluží! zajistila agentura BeefBrothers. „Cílem kampaně bylo měnit chování lidí za volantem. Nechtěli jsme je přitom poučovat, ale spíš v nich vyvolat nějakou silnou emoci. Pokud je to přimělo k interakci se spoty, pak se to zřejmě povedlo,“ podotýká Ondřej Drábek, šéf agentury Beef Brothers.

Populární mezi diváky jsou také reklamní seriály, které cílí přesně na publikum YouTube. Dlouhodobě s touto cílovou skupinou úspěšně pracuje například značka McDonald’s či kosmetická značka Maybelline. Obsah pro obě značky vytváří agentura Bubble. „Dělat dlouhodobý obsah je občas složitější než jednou za čas vyšvihnout pěknou kampaň. Pro nás to znamená neustále posouvat formáty a přizpůsobovat se tomu, co frčí tak, aby každé jedno video bylo pro fanoušky zajímavé,“ říká Martin Pistulka, kreativní ředitel agentury Bubble.

Silný hudební motiv využívá slovenský výrobce oblečení Dedoles, který se do žebříčku nejoblíbenějších reklam probojoval už podruhé. Efektu chytlavé melodie využila i značka müsli Mixit, ve svém velikonočním spotu.

„Propojení videa s výraznou audiosložkou je trefa do černého. Podle našich analýz si diváci po zhlédnutí takových reklam dvakrát lépe vybaví danou značku a třikrát lépe danou reklamu. Oblíbené jsou také reklamy využívající značkové maskoty. Tyto typy kampaní pak pomáhají vytvářet u diváka silnější emocionální vazbu ke značce,“ vysvětluje Petr Houzar, který má YouTube v Česku a na Slovensku na starost.

Czech Ads Leaderboard 2021: nejoblíbenější reklamy na YouTube v Česku

1. T-Mobile: Pořád online - Pořád a pořád a pořád

  • kreativní agentura: Saatchi & Saatchi
  • mediální agentura: Mediacom

2. Česká asociace pojišťoven: Tvař se, že ti každej dluží!

  • kreativní agentura: BeefBrothers
  • mediální agentura: McCann

3. McDonald’s: Tisíc věcí, co tě teď v Mekáči napadnou, když je tu Veggie

  • kreativní i mediální agentura: Bubble

4. Mixit: Mixit Koko-leda ptáka Mixiťáka

  • kreativa: inhouse, Lopolo AV Production, Saysomething
  • mediální plánování: inhouse

5. Dedoles: Dedoles.cz - Veselá letní kolekce

  • kreativní agentura: Somebody & Somebody

6. Factcool: Já mám prostě styl | Factcool | Čivava Fashion Influencer

  • kreativní agentura: Somebody & Somebody

7. Maybelline: Získej pevnou ruku u malování linek - Make-up in the City S09 E02

  • kreativní agentura: Bubble
  • mediální agentura: Mets Czech

8. Škoda Česká republika: Nová omlazená Škoda Kodiaq

  • kreativní agentura: Socialsharks
  • mediální agentura: PHD

9. Rixo: Rixo.cz - Jediný opravdový online srovnávač životního pojištění

  • kreativní agentura: Werk Camp
  • mediální agentura: Instinct Agency

10. Kofola: Kofola - Láska má 1000 jmen

  • kreativní agentura: Woman
  • mediální agentura: Knowlimits

Sdílejte