Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Největší mediální agenturou v Česku zůstává Soukupova Médea, ze sítí vede GroupM

Médea mediálního podnikatele Jaromíra Soukupa zůstává minimálně třetí rok po sobě největší mediální agenturou v Česku, mezinárodní oborový žebříček Recma ji za loňský rok stejně jako v letech 2011 a 2010 přisoudil první místo. Druhé místo patří agentuře OMD, třetí agentuře MediaCom - rok předtím to bylo opačně.

Objem celkových aktivit Médey (souhrn tržeb, příjmů z doplňkových služeb a plateb ze zahraničí) meziročně vzrostl o 5 % na 158 milionů eur. OMD navýšila tento souhrn o 12 % na 125 milionů eur, MediaCom naopak klesl o 14 % na 120 milionů eur.

Pořadí mediálních agentur podle lokálních značek. Zdroj: RECMA

Pořadí mediálních agentur podle lokálních značek. Zdroj: RECMA

Tuzemský trh mediálních agentur je značně konsolidovaný - operuje zde šest obřích mezinárodních sítí, jediná Médea není součástí žádné z nich (nicméně spolupracuje s Havas Media). Pokud se sečtou výkony agentur jednotlivých sítí, nejsilnější z nich - byť jako jediná v aktivitách meziročně klesla - je GroupM (313 milionů eur) před Omnicom Media Group (202 milionů), Médea se 158 miliony je třetí.

Čerstvě oznámená celosvětová fúze Publicisu a Omnicomu pořadí promění. Měřeno čísly z roku 2012, společný podnik Publicis Omnicom Group by byl největší sítí mediálních agentur v Česku s aktivitami v ročním objemu 348 milionů eur, následovala by GroupM (313 milionů) a Médea (158 milionů).

Pořadí mediálních agentur podle sítí. Zdroj: RECMA

Pořadí mediálních agentur podle sítí. Zdroj: RECMA

Meziroční pohyby v hospodaření mediálních agentur. Zdroj: RECMA

Meziroční pohyby v hospodaření mediálních agentur. Zdroj: RECMA

Majetková struktura tuzemského trhu mediálních agentur. Zdroj: RECMA 2012

Majetková struktura tuzemského trhu mediálních agentur. Zdroj: RECMA 2012