Nejvíc peněz do reklamy v českých médiích, dle ceníků zhruba 154 milionů Kč vložil minulý měsíc britsko-nizozemský producent spotřebního zboží Unilever. Ukazuje to monitoring mediálních investic Admosphere.
Zatímco v březnu se nejmohutněji propagovaly automobilky, nejsilněji inzerujicí kategorií výrobců zboží v dubnu byli producenti parfémů a toaletních přípravků. Ty kvůli propagaci skoupili prostor v ceníkové hodnotě 483 milionů Kč, oproti březnovým 360 milionům. Mírně rostla také propagace bankovních a spořitelních služeb, o něco víc reklama prodejců potravin a širokého sortimentu.
Stejně silnou inzertní aktivitu jako v předchozím měsíci si podle monitoringu drží Sazka.
TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 30. 4. 2012 | |
zadavatel (vlastník značky) | ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno |
Unilever ČR | 154 |
L’oréal Česká republika | 109 |
Henkel ČR | 98 |
Nestlé Česko | 81 |
Procter & Gamble Czech Republic | 79 |
Vodafone Czech Republic | 79 |
Lidl Česká republika | 70 |
Telefónica Czech Republic | 68 |
Sazka | 66 |
Kraft Foods ČR | 61 |
TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 30. 4. 2012 | |
kategorie | ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno |
Parfémy a toaletní přípravky | 483 |
Bankovní a spořitelní služby | 366 |
Osobní automobily | 336 |
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 181 |
Kakao, čokoláda a cukrovinky | 168 |
Činnost související s telekomunikační sítí | 163 |
Léky | 137 |
Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody | 137 |
Pivo | 118 |
Mléko, mléčné výrobky a sýry | 114 |
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. |