Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Největším inzerentem i v dubnu zůstal Unilever, s jarem sílí propagace parfémů

Nejvíc peněz do reklamy v českých médiích, dle ceníků zhruba 154 milionů Kč vložil minulý měsíc britsko-nizozemský producent spotřebního zboží Unilever. Ukazuje to monitoring mediálních investic Admosphere.

Zatímco v březnu se nejmohutněji propagovaly automobilky, nejsilněji inzerujicí kategorií výrobců zboží v dubnu byli producenti parfémů a toaletních přípravků. Ty kvůli propagaci skoupili prostor v ceníkové hodnotě 483 milionů Kč, oproti březnovým 360 milionům. Mírně rostla také propagace bankovních a spořitelních služeb, o něco víc reklama prodejců potravin a širokého sortimentu.

Stejně silnou inzertní aktivitu jako v předchozím měsíci si podle monitoringu drží Sazka.

TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. – 30. 4. 2012
zadavatel (vlastník značky) ceníková hodnota reklamního prostoru
v milionech Kč, zaokrouhleno
Unilever ČR 154
L’oréal Česká republika 109
Henkel ČR 98
Nestlé Česko 81
Procter & Gamble Czech Republic 79
Vodafone Czech Republic 79
Lidl Česká republika 70
Telefónica Czech Republic 68
Sazka 66
Kraft Foods ČR 61
TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. – 30. 4. 2012
kategorie ceníková hodnota reklamního prostoru
v milionech Kč, zaokrouhleno
Parfémy a toaletní přípravky 483
Bankovní a spořitelní služby 366
Osobní automobily 336
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 181
Kakao, čokoláda a cukrovinky 168
Činnost související s telekomunikační sítí 163
Léky 137
Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody 137
Pivo 118
Mléko, mléčné výrobky a sýry 114
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.