
Jaromír Soukup v Instinktech Jaromíra Soukupa. Foto: TV Barrandov
Největším inzerentem v tuzemských médiích v březnu podle monitoringu Nielsen Admosphere byl Jaromír Soukup Shop, tedy internetový obchod Jaromíra Soukupa, jediného majitele televize Barrandov a už jen menšinového spoluvlastníka největší tuzemské mediální agentury Médea. Soukup Shop v médiích obsadil inzertní prostor v celkové hodnotě 205 milionů Kč, čímž předčil tradičně největší inzerenty, jako jsou Ferrero, Kaufland, Lidl, Henkel, Sazka, Nestlé či největší český e-shop Alza.cz.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, březen 2020
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Jaromír Soukup Shop | 205 |
2 | Ferrero Česká | 181 |
3 | Kaufland Česká republika | 137 |
4 | Lidl Česká republika | 134 |
5 | Plzeňský Prazdroj | 126 |
6 | Sazka | 122 |
7 | Henkel ČR | 118 |
8 | Alza.cz | 116 |
9 | T-Mobile Czech Republic | 113 |
10 | Nestlé Česko | 100 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Monitoring Nielsen Admosphere neuvádí reálné inzertní útraty, ale počítá obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v ceníku. Březnové prvenství Soukupova e-shopu proto může znamenat, že majitel Barrandova dal ve své televizi velký prostor reklamě svých aktivit, přičemž je zároveň možné, že tak využil prostor po kampaních zrušených či odsunutých kvůli koronaviru. Často měla propagace formu sponzorských vzkazů.

Ze sponzorského vzkazu e-shopu Jaromíra Soukupa

Ze sponzorského vzkazu e-shopu Jaromíra Soukupa
Firmu Jaromír Soukup Shop, která e-shop provozuje, vlastní přímo Soukup jako fyzická osoba. Internetový obchod spustil loni v červnu společně s olympijským vítězem Robertem Změlíkem, záhy ale provozující firma opustila původní název Shop TV 69 a Soukup se stal jejím jediným majitelem. Přes internet prodává spotřebiče, kosmetiku, potravinové doplňky, sportovní vybavení či knihy.
V prvním kvartálu rostla jen televize
Ceníková hodnota reklamního prostoru v prvním čtvrtletí 2020 narostla jako v jediném mediatypu pouze v televizi, bylo to konkrétně o 16 %. V tisku a v rádiu poklesla o 4 %, venkovní reklama ukazuje nepatrný pokles o 1 %. Uvádí to pravidelný monitoring Nielsen Admosphere. Připomeňme, že jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru, čísla tak postihují trend, reálné útraty inzerentů bývají nižší.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | 1. čtvrtletí 2019 | 1. čtvrtletí 2020 | změna |
televize | 11,56 | 13,40 | 16 % |
tisk | 3,84 | 3,68 | -4 % |
rádio | 1,70 | 1,63 | -4 % |
venkovní | 1,11 | 1,10 | -1 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací

Búřil, Hynčica, Novák: Potřebují mediální měření v Česku evoluci, nebo revoluci?
