Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Největším inzerentem v březnu byl Unilever. Nejvíc za reklamu utratili výrobci aut, hlavně Hyundai

Nejvíc peněz do reklamy v českých médiích, dle ceníků zhruba 148 milionů Kč vložil minulý měsíc britsko-nizozemský producent spotřebního zboží Unilever. Ukazuje to monitoring mediálních investic Admosphere.

Zatímco v únoru se nejmohutněji propagovaly léky, nejsilněji inzerujicí kategorií výrobců zboží v březnu byly automobilky. Ty kvůli propagaci osobních vozů skoupily prostor v ceníkové hodnotě 375 milionů Kč, z toho nejvíc Hyundai, 60 milionů Kč.

Soudě podle ceníkových sazeb nakoupila v březnu víc prostoru v médiích Sazka, za 66 milionů, o měsíc dřív to bylo 55 milionů. Výrazně naopak polevila inzertní aktivita Mountfieldu.

TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 3. 2012
zadavatel (vlastník značky) ceníková hodnota reklamního prostoru
v milionech Kč, zaokrouhleno
Unilever ČR 148
L’oréal Česká republika 102
Nestlé Česko 98
Procter & Gamble Czech Republic 74
Lidl Česká republika 70
Henkel ČR 69
Sazka 66
Telefónica Czech Republic 65
Kraft Foods ČR 65
Hyundai Motor Czech 60
TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 3. 2012
kategorie ceníková hodnota reklamního prostoru
v milionech Kč, zaokrouhleno
Osobní automobily 375
Parfémy a toaletní přípravky 360
Bankovní a spořitelní služby 358
Léky 210
Kakao, čokoláda a cukrovinky 200
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky 159
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 151
Detergenty, čisticí a lešticí prostředky 145
Mléko, mléčné výrobky a sýry 123
Suchary a sušenky; trvanlivé cukrářské výrobky 104
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce.