Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Největším zadavatelem reklamy v říjnu Procter & Gamble, stejně jako loni

Před letošními Vánocemi výrazně vzrostly výdaje na propagaci léků a bankovních a spořitelních služeb.

Letos stejně jako před rokem byl v měsíci říjnu největším zadavatelem reklamy v tuzemských médiích výrobce pracích prášků a čistících prostředků Procter & Gamble. Podle dat monitoringu Admosphere nakoupil prostor za 120 milionů Kč, což je o 47 milionů Kč méně než letos.

Top 10 zadavatelů, výdaje v milionech Kč*
zadavatel říjen 2011 říjen 2010
Procter & Gamble 120 167
Lidl 99 112
Henkel 93 165
Unilever 73 111
Walmark 73 89
L’oréal 60 89
T-Mobile 57 93
ČSOB 57 (nebylo v top 10)
Raiffeisenbank 55 (nebylo v top 10)
GlaxoSmithKline 54 (nebylo v top 10)
* Ceníková hodnota reklamního prostoru, bez slev, skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. Údaje za 1. 10. - 31. 10. 2011. Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch)

Nejpropagovanější kategorií výrobků či služeb se letos necelé dva měsíce před Vánocemi staly bankovní a spořitelní služby. Na jejich propagaci šlo v říjnu 625 milionů Kč, což je meziročně o 170 milionů Kč víc.

Vzrostly také výdaje do propagace parfémů a toaletních přípravků (loni v říjnu nejkomunikovanější kategorie, letos o 20 milionů Kč). Třetí byla loni i letos kategorie osobních automobilů, meziročně o 43 milionů Kč).

Top 10 kategorií, výdaje v milionech Kč*
kategorie říjen 2011 říjen 2010
Bankovní a spořitelní služby 625 455
Parfémy a toaletní přípravky 521 501
Osobní automobily 472 429
Léky 276 161
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 272 234
Kakao, čokoláda a cukrovinky 241 180
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky 220 204
Detergenty, čisticí a lešticí prostředky 214 177
Mléko, mléčné výrobky a sýry 146 (nebylo v top 10)
Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody 121 (nebylo v top 10)
* Ceníková hodnota reklamního prostoru, bez slev, skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. Údaje za 1. 10. - 31. 10. 2011. Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch

AdmosphereMonitoring Admosphere počítá inzeráty v tisku, v televizi, v rozhlasu, na internetu a na venkovních nosičích. Vychází z ceníkových cen, do nichž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečně proinzerovaných peněz tak může být méně.