V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Největším zadavatelem reklamy zůstal v listopadu Procter & Gamble, mohutně přidali vydavatelé tisku

Jako v měsíci říjnu byl také v listopadu největším zadavatelem reklamy v tuzemských médiích výrobce pracích prášků a čistících prostředků Procter & Gamble. Podle dat monitoringu Admosphere stupňuje předvánoční kampaň - v listopadu investoval téměř o třetinu víc než v říjnu.

Standardně před Vánoci je patrná také zvyšující se aktivita všech tří mobilních operátorů.

TOP 10 ZADAVATELŮ, VÝDAJE V MILIONECH KČ*
zadavatel listopad 2011 říjen 2011
Procter & Gamble 157 120
Henkel 148 93
Lidl 138 99
Walmark 109 73
Vodafone 98 (nebylo v top 10)
Nestlé 96 (nebylo v top 10)
T-Mobile 96 57
Telefónica 95 (nebylo v top 10)
L’oréal 85 60
Ferrero 79 (nebylo v top 10)
* Ceníková hodnota reklamního prostoru, bez slev, skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. Údaje za 1. - 30. 11. a 1. - 31. 10. 2011. Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch)

Nejpropagovanější kategorií výrobků či služeb se letos necelý měsíc před Vánocemi drží bankovní a spořitelní služby. Jejich kampaně ale vrcholily v říjnu, v listopadu byly reklamní investice tohoto segmentu zhruba o čtvrtinu nižší. Polevily rovněž výrobci parfémů, automobilky a farmaceutické firmy.

Naopak víc než v říjnu tlačily poslední měsíc před Vánocemi na spotřebitele prodejci potravin, potravinových doplňků, nápojů či cukrovinek. Výrazně víc se nabízejí také časopisy a další periodické publikace, což může souviset s rozhodováním lidí, zda se začátkem dalšího roku obnovit předplatné.

TOP 10 KATEGORIÍ, VÝDAJE V MILIONECH KČ*
kategorie listopad 2011 říjen 2011
Bankovní a spořitelní služby 464 625
Parfémy a toaletní přípravky 439 521
Osobní automobily 361 472
Léky 348 276
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin 295 272
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky 284 220
Časopisy a ostatní periodické publikace 236 (nebylo v top 10)
Kakao, čokoláda a cukrovinky 207 241
Poskytování hlasových služeb, přenos dat 185 146
Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody 138 121
* Ceníková hodnota reklamního prostoru, bez slev, skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. Údaje za 1. - 30. 11. a 1. - 31. 10. 2011. Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch

AdmosphereMonitoring Admosphere počítá inzeráty v tisku, v televizi, v rozhlasu, na internetu a na venkovních nosičích. Vychází z ceníkových cen, do nichž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečně proinzerovaných peněz tak může být méně.