Jako v měsíci říjnu byl také v listopadu největším zadavatelem reklamy v tuzemských médiích výrobce pracích prášků a čistících prostředků Procter & Gamble. Podle dat monitoringu Admosphere stupňuje předvánoční kampaň - v listopadu investoval téměř o třetinu víc než v říjnu.
Standardně před Vánoci je patrná také zvyšující se aktivita všech tří mobilních operátorů.
TOP 10 ZADAVATELŮ, VÝDAJE V MILIONECH KČ* | ||
zadavatel | listopad 2011 | říjen 2011 |
Procter & Gamble | 157 | 120 |
Henkel | 148 | 93 |
Lidl | 138 | 99 |
Walmark | 109 | 73 |
Vodafone | 98 | (nebylo v top 10) |
Nestlé | 96 | (nebylo v top 10) |
T-Mobile | 96 | 57 |
Telefónica | 95 | (nebylo v top 10) |
L’oréal | 85 | 60 |
Ferrero | 79 | (nebylo v top 10) |
* Ceníková hodnota reklamního prostoru, bez slev, skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. Údaje za 1. - 30. 11. a 1. - 31. 10. 2011. Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch) |
Nejpropagovanější kategorií výrobků či služeb se letos necelý měsíc před Vánocemi drží bankovní a spořitelní služby. Jejich kampaně ale vrcholily v říjnu, v listopadu byly reklamní investice tohoto segmentu zhruba o čtvrtinu nižší. Polevily rovněž výrobci parfémů, automobilky a farmaceutické firmy.
Naopak víc než v říjnu tlačily poslední měsíc před Vánocemi na spotřebitele prodejci potravin, potravinových doplňků, nápojů či cukrovinek. Výrazně víc se nabízejí také časopisy a další periodické publikace, což může souviset s rozhodováním lidí, zda se začátkem dalšího roku obnovit předplatné.
TOP 10 KATEGORIÍ, VÝDAJE V MILIONECH KČ* | ||
kategorie | listopad 2011 | říjen 2011 |
Bankovní a spořitelní služby | 464 | 625 |
Parfémy a toaletní přípravky | 439 | 521 |
Osobní automobily | 361 | 472 |
Léky | 348 | 276 |
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 295 | 272 |
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky | 284 | 220 |
Časopisy a ostatní periodické publikace | 236 | (nebylo v top 10) |
Kakao, čokoláda a cukrovinky | 207 | 241 |
Poskytování hlasových služeb, přenos dat | 185 | 146 |
Nealkoholické nápoje; minerální a ostatní vody | 138 | 121 |
* Ceníková hodnota reklamního prostoru, bez slev, skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. Údaje za 1. - 30. 11. a 1. - 31. 10. 2011. Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch |
Monitoring Admosphere počítá inzeráty v tisku, v televizi, v rozhlasu, na internetu a na venkovních nosičích. Vychází z ceníkových cen, do nichž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečně proinzerovaných peněz tak může být méně.