Nejvíc cen Effie získaly Ogilvy a McCann, Grand Prix má Ikea s Triadem

Vyhlášení Effie se po roční odmlce opět uskutečnilo naživo. Rozdáno bylo celkem 30 trofejí.

Vyhlášení nejvýznamnější zdejší marketingové soutěže Effie Awards Czech Republic se po loňském vyhlášení z obýváku letos opět uskutečnilo před publikem. Na slavnostním galavečeru dnes v pražském sídle televize Prima rozdali pořadatelé celkem 27 cen, a to ve 14 soutěžních kategoriích, včetně dvou speciálních ocenění a Grand Prix. Rozhodovala o tom porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur ze sdružení SIMAR a zástupkyně odborných médií.

Nejvíc ocenění letos získala agentura Ogilvy, následovaná agenturou McCann Prague. Ogilvy z osmi nominací na shortlistu vytěžila pět medailí (zlato, stříbro a tři bronzy), McCann osm nominací proměnila ve čtyři umístění na stupních vítězů (dvě zlata, stříbro a bronz). Po dvou trofejích si odnesly Boomerang Communication, Media Age, Zaraguza a Triad, ten bral navrch i Grand Prix. Speciální ceny k tomu udělily také SIMAR a ADC.

Kolik oceněné agentury získaly Effie

agentura zlato stříbro bronz celkem
Ogilvy 1 1 3 5
McCann Prague 2 1 1 4
Boomerang Communication 1 1 - 2
Media Age 1 1 - 2
Triad Advertising 1 - 1 2
Zaraguza CZ 1 - 1 2
Action Please 1 - - 1
Digital Deers 1 - - 1
Iniciativa Cesta ven 1 - - 1
AC Sparta Praha - 1 - 1
Follow Bubble - 1 - 1
Leo Burnett - - 1 1
Momentum Czech Republic - - 1 1
Wavemaker Czech - - 1 1
Wunderman Thompson - - 1 1
YYY Agency - - 1 1

Řazeno podle celkového počtu získaných cen

„Ročník 2021 měl druhý největší počet přihlášek v novodobé historii soutěže. Obecně musíme uznat, že byly kvalitně zpracované a často se v nich objevoval důraz na sociální odpovědnost,“ komentuje výsledky soutěže Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních médií (AKA), která je zároveň tradičním pořadatelem soutěže Effie v Česku.

Vyhlášeny byly také speciální ceny. Grand Prix Effie 2021 vyhlásila speciální porota na místě. Ocenila kampaň Za bezpečný domov od Triadu pro klienta Ikea. „Letošní volba Grand Prix nebyla snadná. Všechny zlatem oceněné projekty, ze kterých porota Grand Prix vybírá, byly ambiciózní a provázely je prokazatelné výsledky,“ připomíná Hlavica.

V rámci letošní Effie byla udělena i cena sdružení výzkumných agentur SIMAR za nejlépe zdokumentované výsledky komunikace The Best of Data Performance. Právě důkazy o efektivitě kampaní odlišují Effie od soutěží kreativity. Cenu získala agentura Media Age pro Masarykovu univerzitu za kampaň #MUNIchallenge a agentura Boomerang Communication, která pro Plzeňský Prazdroj vytvořila kampaň Radegast – Hořkost boří stereotypy. Tato kampaň brala rovněž první místo i v kategorii Nápoje.

Speciální Cenu Art Directors Clubu za mimořádný kreativní počin získala agentura Triad Advertising s kampaní pro prodejce nábytku Ikea Za bezpečný domov. Ta uspěla i v kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing. O první místo se v této kategorii dělila s iniciativou Cesta ven, která zlato dostala za osvětovou národní kampaň na podporu očkování.

Očkovací kampaň vznikla spontánně jako reakce marketingové komunity na neschopnost vlády spustit včas profesionální kampaň. „Letos se jednalo o velmi silnou kategorii s kvalitními přihláškami a s nejlépe doloženými výsledky. To je velký posun, protože právě společensky prospěšné kampaně měly v minulosti problémy s prokazatelností dopadů,“ dodává ředitel AKA.

Kompletní výsledky Effie 2021

  kampaň klient agentura
Potraviny
1 Margot dala sílu zvrátit klesající trend Nestlé Česko Ogilvy
3 Nutrend - od svalovců k běžným lidem Nutrend Ogilvy
Nápoje
1 Radegast Ratar - hořkost boří stereotypy Plzeňský Prazdroj Boomerang Communication
3 Gambrinus 11 - dynamická aktivace Plzeňský Prazdroj Wavemaker Czech
Spotřební zboží
2 Malí odborníci radí, čím si čistit zuby Philips Oral Health Care Follow Bubble
3 Škoda - Vždy víte, za co a kolik platíte Škoda Auto Leo Burnett
3 Lego Mario Time pro děti i rodiče Lego Trading Ogilvy
Finanční služby
1 Air Bank půjčky aneb Vyhrát se dá i férově Air Bank McCann Prague
3 Hello bank trhu navzdory prodala víc úvěrů Hello bank! Ogilvy (Mindshare, H1.cz)
3 Koncept, který úspěšně vychytal mouchy ČSOB Zaraguza CZ (Publicis Groupe)
Ostatní služby
3 Online terapie Hedepy: z nuly na 34 % SoM Hedepy YYY Agency (Bumerang Film, UnicomsLab)
Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů)
1 Buket - předplatné vína Vinařství Petr Skoupil Digital Deers
3 Air Bank: Jak vyloupnout rekordní kampaň Air Bank McCann Prague
Sociální, ekologický, kulturní marketing
1 Cesta ven – Udělejme tečku za koronavirem ARA’s Iniciativa Cesta ven
1 Za bezpečný domov Ikea Triad Advertising (Bistro Films, Dentsu, Ogilvy)
Kampaně veřejné správy
1 V hlavní roli strojař Fakulta strojní VŠB-TUO Action Please
1 #MuniChallenge přilákala nové studenty Masarykova univerzita Media age
Dlouhodobé budování značky
1 Koncept, se kterým můžete počítat Škoda Auto Zaraguza CZ
2 Repositioning značky Bohemia Energy Bohemia Energy Momentum Czech Republic
Aktivační marketing
2 Chci pískat - náborovka s tahem na bránu Fatbalová asociace České republiky McCann Prague
2 #MuniChallenge přilákala nové studenty Masarykova univerzita Media age
3 Výkopná: kde se hraje, tam to žije Plzeňský Prazdroj Triad Advertising (Stink Films, Bison & Rose, Wavemaker Czech)
Direct marketing
3 Hyperpersonalizace e-mailingu ve videu Innogy Energie Wunderman Thompson
Obsahový/content marketing
2 Newsroom LMC - zvedl obor i zájem o produkty LMC Boomerang Communication
PR
2 Dejte kostičky Lego dospělým do rukou Lego Trading Ogilvy
Sportovní marketing
1 Chci pískat - náborovka s tahem na bránu Fotbalová asociace České republiky McCann Prague
2 Identita, co stojí za tetování! Sparta. AC Sparta Praha AC Sparta Praha (2Score, Go4Gold)