Nejvíc Louskáčků má DDB, klientem roku Česká spořitelna, Zlatý ohníček pro Davida Sudu

V pražské Přítomnosti byly vyhlášeny výsledky 29. ročníku ADC Czech Creative Awards.

Zlatá DDB. Foto: Barbora Reichová

Zlatá DDB. Foto: Barbora Reichová

Zlatá DDB. Foto: Barbora Reichová

Zlatá DDB. Foto: Barbora Reichová

Zlatý McCann. Foto: Barbora Reichová

Zlatý McCann. Foto: Barbora Reichová

Zlatý McCann. Foto: Barbora Reichová

Zlatý McCann. Foto: Barbora Reichová

Zlatý Triad. Foto: Barbora Reichová

Zlatý Triad. Foto: Barbora Reichová

Tým České spořitelny a agentury VMLY&R. Foto: Barbora Reichová

Tým České spořitelny a agentury VMLY&R. Foto: Barbora Reichová

Zlatá One of a Kind. Foto: Barbora Reichová

Zlatá One of a Kind. Foto: Barbora Reichová

Zlato pro Pavla Wilhelma Přibyla. Foto: Barbora Reichová

Zlato pro Pavla Wilhelma Přibyla zprostředkoval David Suda. Foto: Barbora Reichová

Zlaté Symbio. Foto: Barbora Reichová

Zlaté Symbio. Foto: Barbora Reichová

Zlatý Isobar. Foto: Barbora Reichová

Zlatý Isobar. Foto: Barbora Reichová

Zlatý Kaspen. Foto: Barbora Reichová

Zlatý Kaspen. Foto: Barbora Reichová

Zlato a bonus pro Leo Burnett. Foto: Barbora Reichová

Zlato a bonus pro Leo Burnett. Foto: Barbora Reichová

Zlatý Isobar. Foto: Barbora Reichová

Zlatá Triple Bang Agency. Foto: Barbora Reichová

Zlato pro Jana Mouchu. Foto: Barbora Reichová

Zlato pro Jana Mouchu. Foto: Barbora Reichová

Zlatý ohníček převzal David Suda od Lumíra Kajnara. Foto: Barbora Reichová

Zlatý ohníček převzal David Suda od Lumíra Kajnara. Foto: Barbora Reichová

Bronzové Espresoo. Foto: Barbora Reichová

Bronzové Espresoo. Foto: Barbora Reichová

Z letošních cen za kreativitu v reklamě ADC Czech Creative Awards si nejvíc trofejí Louskáček odnesla agentura DDB, získala jich celkem deset, z toho dvě zlata. Celkem devět cen získala McCann Prague, z toho tři zlaté. Osm Louskáčků obdržel pražský Triad. Celkem bylo oceněno 23 subjektů.

Šest cen si odnesla VMLY&R, pět Isobar, po čtyřech One of a Kind a Kaspen/Jung von Matt, tři Symbio, po dvou Cocoon, Creative Embassy, Espresoo, Havas a WeAreGinger a po jedné Action Please, Amoth Studio, Bistro Films, Darwin & The Machines, Jan Moucha, KPMG, Leo Burnett, Oldrich Company, Pavel Wilhelm Přibyl a Triple Bang Agency.

Kolik oceněné agentury získaly Louskáčků

agentura zlato stříbro bronz celkem
DDB Prague 2 4 4 10
McCann Prague 3 4 2 9
Triad Advertising - 4 4 8
VMLY&R Prague 2 - 4 6
Isobar 1 2 2 5
One of a Kind (OAK) 2 2 - 4
Kaspen/Jung von Matt 1 3 - 4
Symbio 1 1 1 3
Cocoon - 2 - 2
WeAreGinger - 1 1 2
Creative Embassy - - 2 2
Espresoo - - 2 2
Havas Prague - - 2 2
Jan Moucha 1 - - 1
Leo Burnett 1 - - 1
Pavel Wilhelm Přibyl 1 - - 1
Triple Bang Agency 1 - - 1
Oldrich Company - 1 - 1
Action Please - - 1 1
Amoth Studio - - 1 1
Bistro Films - - 1 1
Darwin & the Machines - - 1 1
KPMG Česká republika - - 1 1

Řazeno podle celkového počtu získaných cen

Grand Prix se letos třináctičlenná porota, které předsedala Gabriela Lungu z londýnské divize VMLY&R, rozhodla neudělit. Nejoceňovanějšími kampaněmi se staly práce 13 minut od McCann Prague a Hero & Outlaw pro Českou asociaci pojišťoven a Jak žijí naši hrdinové, je i na nás od One of a Kind (OAK) pro Post Bellum. Obě získaly shodně dvě zlata a dvě stříbra. One of a Kind se tím pádem stala nejefektivnější agenturou letošního ročníku, neboť na tři trofeje ji stačily jenom čtyři soutěžní přihlášky.

Zlatým ohníčkem za mimořádný přínos české reklamě členové Art Directors Clubu ocenili Davida Sudu, předsedu ADC a kreativního ředitele WMC Grey. Právě pod jeho vedením letos agentura dosáhla na historicky nejlepší výsledek mezi českými přihlašovateli na festivalu v Cannes.

Štafetu klienta roku po HBO Europe převzala Česká spořitelna. „Porota ocenila, že pro klienta vzniklo během roku několik kvalitních a oceněných prací, ale především to, že veškeré úsilí skutečně integrovali do jediné kampaně - s nevídaným rozsahem a přesto vysokou kreativní i řemeslnou úrovní,” vysvětluje za ADC člen poroty Martin Svetlík a dodává, že důkazem je i zlato v prestižní kategorii Integrated campaign.

Celkem porota rozdala 69 cen - 29 bronzových, 24 stříbrných a 16 zlatých Louskáčků. Vítězové kategorií automaticky získávají zdarma možnost hlásit své práce do evropského klání ADC*E Awards, a to do 29. října.

V obou speciálních cen uspěla kampaň Duch od pražského Triadu pro klienta Ikea. Získala cenu diváků Mall.tv i studentský Like generace Z.

Kompletní výsledky ADC Czech Creative Awards 2021

cena kampaň agentura klient
TV / Cinema
zlato Budvar 33 Kaspen/Jung von Matt Budějovický Budvar
zlato Jak žijí naši hrdinové je i na nás One of a Kind Post Bellum
stříbro Duch Triad Advertising Ikea
bronz Vždy má smysl věřit VMLY&R Česká spořitelna & Paměť národa
bronz Bejvávalo dobře Espresoo Národní muzeum
Radio & Audio
zlato Digi prarodiče VMLY&R Česká spořitelna
bronz McNavigation DDB Prague McDonald’s
bronz #sitozkuste McCann Prague Člověk v tísni
Promo & Activation
bronz Gambrinus Výkopná 2020 Triad Advertising Plzeňský prazdroj
Product & Packaging Design
stříbro Miil Mléčné produkty Cocoon Rohlik Group
bronz Poklad Zbojníků Amoth Studio St. Nicolaus - trade
Print
stříbro What3ver Doors DDB Prague McDonald’s
stříbro Když oči zlobí DDB Prague GrandOptical
bronz The Hidden Cost DDB Prague PETA Australia
Photography
zlato Skip the Dishes DDB Prague McDonald’s
bronz The Hidden Cost DDB Prague PETA Australia
Original content
zlato 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
stříbro Budvar 33 Kaspen/Jung von Matt Budějovický Budvar
Online film
stříbro From Castle to Castle Oldrich Company Red Bull
stříbro Jak žijí naši hrdinové je i na nás One of a Kind Post Bellum
bronz V hlavní roli strojař a boj s matikou Action Please Fakulta strojní VŠB-TUO
bronz Slido Meeting Zombies Bistro Films Slido
bronz ČVUT powered by Avast Creative Embassy AVAST
Online campaign
zlato Sliby mojí vagíně Symbio Hartmann - Rico
stříbro Budvar 33 Kaspen/Jung von Matt Budějovický Budvar
Motion Design
bronz Web it easy Darwin & the Machines Websupport
Mailings/Giveaways
zlato Zkrocené říkanky Leo Burnett Svoboda zvířat
Integrated campaign
zlato Jste #silnější, než si myslíte VMLY&R Česká spořitelna
stříbro 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
stříbro Ikea: Za bezpečný domov Triad Advertising IKEA
bronz Někde tam je WeAreGinger Kooperativa pojišťovna
Illustration
stříbro What3ver Doors DDB Prague McDonald’s
bronz Skupinová jízdenka Havas Prague České dráhy
Graphic Design
zlato Propagační kniha Pardubického pivovaru Jan Moucha Pardubický pivovar
bronz #doledobry Isobar Loono
Gaming
stříbro Lego Speedrun McCann Prague Lego
Film Craft
zlato Rohlik.cz – Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět Pavel Wilhelm Přibyl Rohlik.cz
stříbro Becherovka Unfiltered Filmed Naturally Cocoon Jan Becher Pernod Ricard
stříbro Budvar 33 Kaspen/Jung von Matt Budějovický Budvar
stříbro Jak žijí naši hrdinové je i na nás One of a Kind Post Bellum
bronz Bejvávalo dobře Espresoo Národní muzeum
bronz Incon - Okna pro váš domov Creative Embassy Incon
Employer branding campaign
zlato Škoda (Un)covered Isobar Škoda Auto
bronz To jsou fejky, kámo! KPMG Česká republika KPMG Česká republika
Digital craft
bronz Někdy i detail může být velká věc Triad Advertising Plzeňský prazdroj
Corporate Design
zlato Redesign vizuálního stylu a loga Czech Badminton Triple Bang Agency Český badmintonový svaz
bronz Náš fotbal VMLY&R Fotbalová asociace ČR
Copywriting
stříbro Proměněná Praha DDB Prague Magistrát hlavního města Praha
stříbro #doledobry Isobar Loono
Campaign for good
zlato 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
zlato Jak žijí naši hrdinové je i na nás One of a Kind Post Bellum
stříbro Sliby mojí vagíně Symbio Hartmann - Rico
stříbro Za bezpečný domov Triad Advertising Ikea
bronz Vždy má smysl věřit VMLY&R Česká spořitelna & Paměť národa
Brand experience
stříbro Lego Speedrun McCann Prague Lego
bronz Někdy i detail může být velká věc Triad Advertising Plzeňský prazdroj
bronz Dron show #silnější VMLY&R Česká spořitelna
Billboard & Poster
zlato Skip the Dishes DDB Prague McDonald’s
stříbro Někde tam je WeAreGinger Kooperativa pojišťovna
bronz McSafe Drive DDB Prague McDonald’s
bronz Přírodní zastávky Havas Prague České dráhy
Best use of Media
zlato Lego Speedrun McCann Prague Lego
stříbro 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
bronz Škoda (Un)covered Isobar Škoda Auto
bronz Mělas to vědět Symbio HBO Europe
Ambient & Ostatní
stříbro Škoda (Un)covered Isobar Škoda Auto
Activation campaign
stříbro Gambrinus: Výkopná 2020 Triad Advertising Plzeňský prazdroj
bronz Chci pískat - Náborová kampaň s tahem na bránu McCann Prague Fotbalová asociace ČR
bronz Někdy i detail může být velká věc Triad Advertising Plzeňský prazdroj

Přehrajte si videozáznam slavnostního předávání