Nejoceňovanějšími agenturami v letošním 21. ročníku soutěže Prima Zlatá pecka se staly Saatchi & Saatchi Prague z uskupení Lion Communications a slovenská digitální agentura Core 4. Jako nejoblíbenějšího herce v reklamě zvolilo 12.000 hlasujících Josefa Poláška, následovaného Ivanem Trojanem a Tomášem Jeřábkem. Agentura Scholz & Friends získala kromě Zlaté pecky ještě speciální Mediální cenu v podobě šeku na čtvrt milionu korun za svou rozhlasovou kampaň pro sdružení Helppes - Centrum výcviku psů pro postižené. Internetovou a multimediální cenu si odnesla slovenská agentura This is Locco za online kampaň pro výrobce burgerů Street54burger a ocenění Product Placement Award agentura Triad Advertising za projekt pro kávu Jihlavanka.
Vítězové soutěže Prima Zlatá pecka 2015 |
||||
Zlatá pecka |
kategorie |
přihlašovatel / agentura |
název exponátu |
zadavatel / klient |
1 |
TV spot |
Kaufland Česká republika |
Schöne Velikonoce |
Kaufland Česká republika |
2 |
TV spot |
Jandl, marketing a reklama |
COOP Jednota - Kolesománia |
COOP Jednota Slovensko, spotrebné družstvo |
3 |
TV spot |
Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague |
Ve vašich službách – Ještěr |
T-Mobile Czech Republic |
4 |
TV spot |
Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague |
Ve vašich službách – Pec nám spadla |
T-Mobile Czech Republic |
5 |
Multimediální a internetová prezentace |
Core 4 |
Prinášame klasiku do moderného života |
Slovenská sporiteľňa |
6 |
Internetové reklamní formáty |
Core 4 |
Prinášame klasiku do moderného života |
Slovenská sporiteľňa |
7 |
Product placement |
Starcom Mediavest Group |
ShowRec Úplně nejvíc (branded content/PP Strongow) |
Heineken Group |
8 |
TV spot |
Národní galerie v Praze |
Homolka a Čapek |
Národní galerie v Praze |
9 |
Multimediální a internetová prezentace |
Made by Vaculik |
Najčerstvejšie Tesco |
Tesco |
10 |
Tisková inzerce |
Guideline |
Mlčení bolí! |
Asociace intervenčních center ČR |
11 |
TV spot |
VCCP |
Skříňky - kampaň |
SOS dětské vesničky |
12 |
Product placement |
Omnicom Media Group, divize Fuse |
Ohýbací notebooky HP v pořadu Ohýbej léto |
Hewlett Packard Česká republika |
13 |
Jiné / direct mail |
Scholz & Friends |
Půjčka ProBydlení - sardinky |
Wüstenrot - stavební spořitelna |
14 |
Firemní prezentace |
Pink Productions |
Fotografie kolekce Solitaires pro katalog Preciosa Lighting |
Preciosa Lighting |
15 |
Tisková inzerce |
Comtech Group |
Skutečný dárek |
Člověk v tísni |
16 |
Plakát |
Loosers |
2GIS - Víme přesně kam a jak v Praze |
2GIS CZ |
17 |
TV spot |
Havas Worldwide Prague |
Petsuo |
Ekokom |
18 |
Plakát |
Respect APP |
Medik roka |
Svet zdravia |
19 |
Rozhlasový spot |
Istropolitana Advertising, s.r.o. |
Tennis day |
Peugeot Slovakia |
20 |
Multimediální a internetová prezentace |
Dark Side |
Věk se neříká |
Poradna pro občanství, občanská a lidská práva |
Vítězové zvláštních mediálních cen |
|||||
Media Marketing Services Kč 250.000,- |
Rozhlasový spot |
Scholz & Friends |
Helppes - Superden Dogs For People |
Helppes - Centrum výcviku psů pro postižené |
|
internetová a multimediální cena |
Internetové reklamní formáty |
This is Locco |
Aliancia za Hovädzinu |
Street54 burger |
|
Product Placement Award |
Product placement |
Triad Advertising |
Dívka ve žlutém |
Tchibo |
|
Nejlepší herec v reklamě |
TV spot |
Kofola - marcipánová |
Josef Polášek |
Výsledky soutěže Prima Zlatá pecka byly vyhlášeny ve čtvrtek 25. února v pražském klubu Lávka. Slavnostní večer byl tentokrát spojen s projekcí světových reklam Noc reklamožroutů, která se v Česku uskutečnila poprvé před dvaceti lety. Partnerská televize Prima navíc pořádala na nedaleko kotvící lodi Nepomuk Benátskou noc.
Soutěž se zúčastnilo 31 agentur a zadavatelů z Česka a ze Slovenska, počet přihlášených prací stoupl z loňských 141 na letošních 168. Vedle silné kategorie televizních a rozhlasových spotů zaznamenala velký nárůst i internetová reklama. Pokles čtenosti tištěných médií kopíroval pokles prací v kategorii tisková inzerce.
Nejvíc pecek pro Saatchi a Core 4
V hlavní soutěži Prima Zlatá pecka pak bylo rozdáno tradičních dvacet Zlatých pecek, z toho šest slovenským a čtrnáct českým pracem.
Dvakrát si šly pro tuto cenu zástupci divize Saatchi & Saatchi Praha z uskupení Lion Communications a reprezentanti slovenské digitální agentury Core 4. Saatchi & Saatchi vyhrála obě pecky za televizní spoty z loňské reklamní série T-Mobilu nazvané Ve vašich službách s hercem Ivanem Trojanem coby tajným agentem. Cenu obdržely spoty Pec nám spadla a Ještěr.
Core 4 zaujala porotu svou kampaní Přinášíme klasiku do moderního života zadavatele Slovenská sporiteľňa, propagující hudební festival Viva Musica. Agentura si jako protagonistu kampaně zvolila Ludwiga van Beethovena a reinkarnovaného skladatele konfrontovala s výdobytky moderní doby. Pecky získala za multimediální a internetovou prezentaci a za internetové reklamní formáty.
Soutěž Prima Zlatá pecka pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, koná se pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu.
Nejlepším hercem se stal Polášek
Ocenění Nejlepší herec v reklamě si odnesl Josef Polášek, který se do historie české reklamy zapsal zejména jako tatínek ve známém vánočním spotu Kofoly zvaném Zlaté prasátko. Tu Kofola o loňských vánocích opět připomněla prostřednictvím aktualizované verze propagující marcipánovou příchuť.
Aktuálně Polášek vystupuje spolu s dalšími herci například ve spotu RWE, spojeném se soutěží Český lev.
O Poláškově vítězství rozhodl speciální výzkum v rámci dlouhodobého výzkumného projektu Český národní panel, v němž mohli respondenti hlasovat o 88 hercích a herečkách, kteří hráli v českých reklamách. Hlasovacích dotazníků bylo vyplněno 18.000.
Na dalších čtyřech příčkách se za Poláškem objevili:
- Ivan Trojan, hlavní hvězda dlouhodobé kampaně T-Mobilu,
- Tomáš Jeřábek, představitel „tradičního bankéře“ v kampani Air Bank,
- Tomáš Měcháček, druhý z obou protagonistů kampaně Air Bank,
- Eliška Jansová, která si loni v létě zahrála v další vlně „zamilované kampaně“ Kofoly.
Vítěz Polášek převzal ocenění z rukou svého loňského předchůdce Jiřího Vyorálka a prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady.
Nejlepší televizní reklamou s celebritou roku 2015 se stala už zmíněná reklama Kofoly na marcipánovou vánoční edici, která běžela v televizi v souhrnu bezmála devět hodin, přičemž ceníková hodnota kampaně dosáhla podle organizátorů Zlaté pecky 22 milionů Kč.
Product placement vyhrála dívka ve žlutém
Cenu Product Placement Award vyhrála agentura Triad Advertising za projekt Dívka ve žlutém, který dostal kávu Jihlavanka z produkce Tchibo Praha do vysílání televizního seriálu Přístav televize Prima.
Agentura vytvořila „devětadvacetiletou bloggerku Jitku“ s přezdívkou Dívka ve žlutém, která se objevila v seriálu, a navíc získala kromě vlastního webu i svůj facebookový a instagramový profil. Agentura uspěla mezi 18 finalisty.
Mediální cena míří do Scholz & Friends
Mediální cena společnosti Media Marketing Services na mediální vysílání v hodnotě 250.000 Kč putuje do agentury Scholz & Friends za rozhlasové spoty pro občanské sdružení Helppes - Centrum výcviku psů pro postižené.
Spoty lákaly k návštěvě tradiční akce Superden Dogs For People, která se loni konala 12. září ve výcvikovém areálu Helppes v pražském Motole.
Internetovou cenu získali Slováci
Čtvrté speciální ocenění, a sice Internetovou a multimediální cenu získala slovenská agentura This is Locco za speciální online projekt pro výrobce burgerů Street54burger. Projekt nazvala Aliancia pre hovädzinu. Agentura využila celospolečenského tématu, jímž bylo v době realizace kampaně referendum o legalizaci sňatku osob stejného pohlaví, a upořádala „referendum“ s obdobně koncipovanými otázkami, které ale měly podpořit používání tradičního hovězího masa. Otázky zněly:
- Souhlasíte s tím, aby se jako hamburger nemohlo označovat žádné jiné spojení, než svazek jedné žemle a jednoho masa?
- Souhlasíte s tím, aby školy nemohly očekávat, že se děti zúčastní školního oběda, pokud tam rodičům nebo dětem samotným nechutná?
- Souhlasíte s tím, aby párům nebo skupinám nezodpovědných osob nebylo umožněno osvojení (adopce) hovězího a jeho následná výchova?
Za trojité „ano“ získali účastníci referenda k burgeru pivo zdarma. K projektu vznikla speciální microsite (v současnosti už je mimo provoz), kterou doplňovaly posty na Facebooku.
Hlavní porota soutěže
Letošní hlavní porotu tvořili režisér F. A. Brabec, skladatel a dirigent Varhan Orchestrovič Bauer, herec a režisér Jiří Mádl, producent a scénárista Ondřej Trojan, zvukař Daniel Němec, akademický malíř a výtvarník Pavel Koutský, střihač Jiří Brožek, fotograf a režisér Michal Pacina, ředitel STEM/Mark Jan Tuček, členové poroty multimédií Tomáš Jindříšek, Simona Kijonková, Tomáš Bursík, Jan Horák, Jasna Sýkorová a Monika Tomčíková. Čestným předsedou poroty byl několikanásobný držitel ceny World Press Photo, fotograf Antonín Kratochvíl.
Odborná porota pro product placement
O kategorii product placementu rozhodovala speciální odborná porota ve složení Hana Halvorsen-Banks z TV Branded Entertainment Fuse.CZ, Pavla Bártová, head of creative sales mediálního zastupitelství Primy Media Club, Ivan Krejčí, předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, Vladimír Pořízek, provozní ředitel FTV Prima a Josef Vlček, vedoucí obchodního oddělení České televize. Porotě předsedal Štěpán Wolde, jednatel mediálního zastupitelství Media One.