Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Nejvíc šancí na ocenění Effie mají Ogilvy a McCann

Ze 72 přihlášených prací se jich na shortlist dostalo 43, celkem od 18 agentur či zadavatelů.

Shortlist Effie Czech Republic 2020

Shortlist Effie Czech Republic 2020

Porota tuzemské výroční soutěže soutěže marketingové efektivity Effie vybrala ze 72 přihlášených prací celkem 43 kampaní, které v měřitelných parametrech prokázaly největší dopad a z nichž vzejdou vítězové jednotlivých kategorií a Grand Prix pro rok 2020. Celkem se do finálního boje o cenné kovy kvalifikovalo 18 přihlašovatelů z řad agentur i zadavatelů. Největší počet nadějí na ocenění mají agentury Ogilvy (10) a McCann (8).

Odborná porota složená ze zástupců zadavatelů a marketingových a výzkumných agentur posuzovala přihlášky ve dvou krocích. V předkole experti na výzkum trhu posoudili průkaznost poskytnutých informací, následně 23 porotců rozhodlo po vzájemné diskusi o složení shortlistu. „Letos jsme opravdu nevěděli, jak to dopadne. Přesto je počet přihlášek historicky druhý nejvyšší. Snad to dokládá fakt, že v ekonomicky obtížné době je efektivita vynaložených prostředků zcela zásadní,“ komentuje Marek Hlavica, výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA), která soutěž pořádá.

Novinkou letošního roku je například kategorie Public relations, připravená ve spolupráci s Asociací public relations (APRA). Celkem tak bylo možné se přihlašovat do 14 klasických a oborových kategorií. Porota rozhodla, že ve dvou z nich letos ceny uděleny nebudou.

Největší počet přihlášek se sešel v kategorii Dlouhodobé budování značky. „Těší mne vysoký počet velmi kvalitních přihlášek v této kategorii. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že právě promyšlená, dlouhodobá spolupráce zadavatele s agenturou přináší ty nejlepší výsledky. Konzistentní přístup pro budování značky se prostě vyplácí,“ komentuje Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.

Také kategorie Malý rozpočet byla hojně zastoupená. „Nízkonákladové projekty rozhodně nepostrádají originalitu a efektivitu, o kterou jde zejména. S kvalitními přihláškami jsme se ale i letos setkali v naprosté většině kategorií,“ komentuje Tomáš Hynčica, business & research director Nielsen Admosphere.

S tím souhlasí i Hana Kloučková, majitelka výzkumné agentury Confess Research: „Jsem příjemně překvapena kvalitou přihlášek, které se v letošním ročníku Effie sešly. Stále platí, že přihláška by měla být přehledná, s jasně formulovaným cílem i strategií a samozřejmě nesmí chybět data, ideálně z oblasti prodeje, podílu na trhu nebo dopadu na značku, která úspěch kampaně potvrzují.“

O slavnostním předávání cen plánovaným na 4. listopadu bude s ohledem na omezení kvůli koronaviru rozhodnuto v nejbližších dnech.