Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Nejvíc šancí v letošní Effie mají Ogilvy a McCann

Výroční soutěž marketingové efektivity Effie zveřejnila shortlist, vítěze vyhlásí 6. listopadu.

Zasedání letošní poroty Effie. Foto: AKA

Zasedání letošní poroty Effie. Foto: AKA

V letošním ročníku tradiční soutěže Effie se z 91 přihlášených prací dostalo do boje o cenné kovy 62 prací celkem od 31 agentur a klientů. Nejvíce šancí na umístění nasbíraly agentury Ogilvy a McCann. Oznámila to Asociace komunikačních agentur (AKA), která soutěž pořádá. „Vítěze jednotlivých kategorií zveřejníme během slavnostního ceremoniálu 6. listopadu. Přímo před zraky přítomných užší porota vybere Grand Prix,“ připomíná výkonný ředitel AKA a moderátor večera Marek Hlavica.

Shortlist Effie 2019. Kliknutím zvětšíte

Shortlist Effie 2019. Kliknutím zvětšíte

„Celkově rekordní počet přihlášených prací má na kontě jednak uvedení několika nových kategorií, jednak zvýšený zájem soutěžících mimo agentury AKA. Porota složená ze zadavatelů, agentur, výzkumných agentur SIMAR a novináře posunula do dalšího kola relativně vysoký počet přihlášených. Zasvěcená diskuse o jednotlivých přihláškách byla o poznání kritičtější. Zazníval opět povzdech nad nekvalitně zpracovanou přihláškou, která mohla znehodnotit jinak zajímavou práci,“ uvádí Hlavica

„Jako silné byly hodnoceny kategorie Malý rozpočet a Spotřební zboží. Naopak zklamání netajili porotci nad kategorií Finančních služeb. Dobře si také vedla kategorie Sociálního, kulturního a ekologického marketingu, v níž skórovaly především menší a nečlenské agentury AKA. Potěšitelný je také shortlist Komunikace veřejné správy, které se dostává konečně oprávněné pozornosti,“ konstatuje výkonný ředitel AKA.

Na shortlist se dostaly práce, které víc než polovina poroty v internetovém hlasování posunula do druhého kola. Během fyzického posuzování shortlist finalizovala užší porota, a mohla na něj vybrané práce přidat nebo je z něj vyřadit. Což se také dělo.

Užší porotu tvoří ředitel televize Prima Marek Singer, který porotě předsedá, strategy planner Leo Burnett Jan Marcinek,  ředitelka marketingu Equa Bank Henrieta Arslanová, ředitel marketingu Kooperativy Jindřich Skrip, ředitel Ninah Michal Šeda, komerční ředitelka Advanced Solutions CEE GfK Hana Říhová a šéfredaktor časopisu Reportér Robert Čásenský.

Letos poprvé bude také konference

Vedle tradičního vyhlášení vítězů proběhne ve středu 6. listopadu dopoledne v paláci Lucerna rovněž konference na téma vyhodnocování efektivity komunikace. Trvale horké téma souvisí i s modely odměňování agentur na základě dodané hodnoty.

Na konferenci vystoupí Cecilia Floridi z DataLabu, která porovná přístupy k efektivitě v Česku a v Německu, Tereza Bačová z německého Serviceplanu, jež pohovoří o efektivitě kombinace digitálních a tradičních přístupů, nebo Miroslav Černý, který jako zástupce řetězce Tesco nabídne pohled z klientské strany.