Nejvíc šancí získat Effie má McCann, pak Ogilvy, VMLY&R, Zaraguza a Triad

Jubilejní 25. ročník soutěže efektivity reklamy Effie vyhlásí vítěze 23. listopadu v Lucerně.

Marek Hlavica. Foto: AKA

Galavečer Effie bude opět moderovat Marek Hlavica. Foto: AKA

Celkem 24 komunikačních subjektů se dostalo na shortlist letošního ročníku Effie, nejprestižnější tuzemské soutěže marketingových kampaní. Nejvíc šancí na výhru získala agentura McCann Prague, na shortlistu má celkem 14 přihlášek, z toho pět za kampaň 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven. Ta už letos agenturní skupině přinesla Grand Prix z IMC Czech Awards, cenu ze Zlatého středníku a hlavně stříbro z Cannes Lions.

Následuje Ogilvy s osmi nominacemi, VMLY&R, Triad a česká pobočka Zaraguzy s pěti a WMC Grey se čtyřmi. Po třech nominacích získaly Marketup, Momentum a VCCP, po dvou Dentsu, Mindshare a YYY Agency. Kromě nich se na shortlist dostaly také DDB Prague, GroupM, Kaspen/Jung von Matt, Lineart, One of a Kind, Pram Consulting, Publicis Groupe i samotná Saatchi & Saatchi, Sportisimo, Wavemaker a Willhelm Kinga.

Nominace na letošní ceny Effie

  • McCann Prague 14
  • Ogilvy 8
  • VMLY&R 5
  • Zaraguza 5
  • Triad Advertising 5
  • WMC Grey 4
  • Marketup 3
  • Momentum Czech Republic 3
  • VCCP 3
  • Dentsu Czech Republic 2
  • Mindshare 2
  • YYY Agency 2
  • DDB Prague 1
  • GroupM 1
  • Kaspen/Jung von Matt 1
  • Lineart 1
  • One of a Kind 1
  • Pram Consulting 1
  • Publicis Groupe 1
  • Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) 1
  • Sportisimo 1
  • Wavemaker Czech 1
  • Willhelm Kinga 1

Zdroj: Effie

Shortlist Effie 2022

kampaň hlavní agentura klient
Aktivační marketing
Boschí pracovníci spouštějí boží e-shop Dentsu Czech Republic Bosch
Zdravá radost schválená mámou Marketup  Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
Vodafone digitalizuje české seniory McCann Prague Vodafone Czech Republic
Chio: Kuřomet McCann Prague Intersnack
Jak T-Mobile umožnil všem být pořád online Ogilvy  T-Mobile
Gambrinus Cup vrátil pivaře do hospod Triad Advertising Plzeňský Prazdroj
Za #silnější Ukrajinu s virtuální kartou Wavemaker Czech Česká spořitelna
Business Transformation
Nový zdroj příjmů pro ČOV GroupM Český olympijský výbor (ČOV)
Od přežití k novému byznysovému potenciálu VMLY&R  RunTour – série běžeckých závodů
Digitální marketing
Boschí pracovníci spouštějí boží e-shop Dentsu Czech Republic Bosch
Zdravá radost schválená mámou Marketup  Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
ČAP: 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
Vodafone digitalizuje české seniory McCann Prague Vodafone Czech Republic
Bankovní gaming láme rekordy Momentum Czech Republic Komerční banka
Bezstarostné léto s Endi a Ronem Publicis Groupe Opella Healthcare Czech
Udělat radost druhým je největší vítězství Sportisimo Sportisimo
I značka pro táty může okouzlit mladé Triad Advertising Mast-Jägermeister
Hoppy Family WMC Grey HoppyGo
Finanční služby
Bankovní gaming láme rekordy Momentum Czech Republic Komerční banka
Nový brand Hello bank! prodal víc půjček Ogilvy  Hello bank!
Mladá dáma dovedla mladé do Spořky VMLY&R  Česká spořitelna
Jen řeči k inovativnosti nestačí Zaraguza CZ ČSOB
Jak se dostat do více než 2 milionů kapes Zaraguza CZ ČSOB
Učíme Čechy investovat Zaraguza CZ ČSOB
Kampaně veřejné správy
ČAP: 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
SZÚ: Antibiotická rezistence McCann Prague Státní zdravotní ústav
ČSÚ sčítal Čechy online. Jednoduše. Raz dva. Ogilvy  Český statistický úřad
Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů)
Česká spořitelna vs tradiční HR VMLY&R  Česká spořitelna
Nápoje
Zdravá radost schválená mámou. Marketup  Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
Kinley: Z outsidera lídrem trhu Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) Coca-Cola Company Česká republika
Gambrinus Cup vrátil pivaře do hospod Triad Advertising Plzeňský Prazdroj
I značka pro táty může okouzlit mladé Triad Advertising Mast-Jägermeister
Návrat k tradici, návrat k růstu VCCP Jan Becher - Karlovarská Becherovka
Birell si dám - a rád! VCCP Plzeňský prazdroj
Bohemia Sekt Ice: Led nás spojuje WMC Grey Bohemia Sekt
Shock pro kategorii ledové kávy Zaraguza CZ Big Shock!
Obsahový/content marketing
Chio: Kuřomet McCann Prague Intersnack
ČAP: 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
Ostatní služby
Jobs.cz - skvělý job! Kaspen/Jung von Matt LMC
Vodafone má Gigabit pro každý český byt McCann Prague Vodafone Czech Republic
Vodafone digitalizuje české seniory McCann Prague Vodafone Czech Republic
Jak T-Mobile umožnil všem být pořád online Ogilvy  T-Mobile
Kompot Michala Davida přinesl Penny miliardu Willhelm Kinga Penny Market
Budeme si rozumět   Siemens
Hoppy Family WMC Grey HoppyGo
Dopravart, Rychlart, Chytrart WMC Grey Datart
Jak se Slevomat stal 1. volbou v cestování YYY Agency Slevomat
Potraviny
Pro změnu kuře! DDB Prague McDonald‘s
Opravdová chuť plná nápadů Lineart Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
Chio: Kuřomet McCann Prague Intersnack
Madeta naučila Čechy opékat sýr na pánvi Mindshare Madeta
Dobré věci nejsou složité VCCP Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
Opět jedničkou na trhu One of a Kind Savencia Fromage & Dairy Czech Republic
Lednová předsevzetí s 23% Y2Y růstem YYY Agency KetoDiet
PR
ČAP: 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
PR jako diferenciátor v energetické krizi Ogilvy  Centropol Energy
Jak Bonduelle zbořil mýty Ogilvy  Bonduelle
Investice nejsou jen pro milionáře Pram Consulting  Portu
Sociální, ekologický, kulturní marketing
ČAP: 13 minut McCann Prague Česká asociace pojišťoven
Vodafone digitalizuje české seniory McCann Prague Vodafone Czech Republic
Nejkrásnější práce na světě Mindshare SOS dětské vesničky
KB - banka pro udržitelnější budoucnost Momentum Czech Republic Komerční banka
Mikrosegmentace. Méně je více i v nezisku. Ogilvy  Nadace Leontinka
Domácí násilí nezmizelo ze dne na den Triad Advertising Ikea
S pomocí se neotálí VMLY&R  Post Bellum
Sportovní marketing
Z Facebooku se T-Mobilu vybíhá nejlíp Ogilvy  T-Mobile
Jak společně závodit v době, kdy nesmíme? VMLY&R  RunTour – série běžeckých závodů
Spotřební zboží
Kampaň s tahem na branku Zaraguza CZ Škoda Auto Česká republika

„Porota rozhodla i o cenách, tedy kromě Grand Prix – ta bude jako obvykle vybrána až na galavečeru 23. listopadu,“ připomíná pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA). Slavnostní předávání proběhne v kině Lucerna. Moderátorem bude tradičně Marek Hlavica, končící ředitel AKA.

Tradiční česká soutěž reklamní a marketingové efektivity letos má jubilejní 25. ročník. Do klání bylo možné hlásit kampaně, které proběhly od 1. ledna 2021 do 30. června 2022. Projekty budou oceněné celkem ve 14 kategoriích, nově se letos soutěží v kategorii Digitální marketing. V rámci nového partnerství s Googlem bude navíc vyhlášena Cena za nejefektivnější využití YouTube a v rámci pokračujícího partnerství s televizí Prima speciální ocenění za nejefektivnější videoreklamu v prémiovém obsahu.

Vítěze jednotlivých kategorií vybírá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR) a zástupců odborných médií a nově také zástupců Googlu.

Sdílejte