Nejúspěšnější v elektronických verzích periodik pro tablety či mobilní telefony jsou tituly vydavatelství Economia - Hospodářských novin se denně průměrně prodává přes dva tisíce „kusů“, názorového týdeníku Respekt téměř patnáct set. Ukazují to aktuální, květnové statistiky kanceláře ABC ČR, která náklad periodik ověřuje.
Regionální Deníky Vltava-Labe-Press a denní tituly Mafry MF Dnes a Lidové noviny zaostávají za produkcí Economie řádově - jejich elektronické prodeje se počítají na stovky. Totéž platí i pro zpravodajský Týden vydavatelství Empresa Media.
Na tiskovém trhu přední vydavatelství Ringier Axel Springer a také společnost Borgis elektronický trh zatím zcela přenechávají konkurenci - deníky Aha!, Blesk a Sport odstartovaly v iKiosku teprve před pár měsíci a zatím nedisponuje oficiálními čísly, Právo digitální verzi nemá.
Samotný elektronický trh periodik v Česku zatím roste pomalu - na vydání se celkově prodá ani ne 5 tisíc „kusů“ novin či časopisů. Začal se prakticky rodit teprve loni.
ELEKTRONICKÉ A PAPÍROVÉ PRODEJE NOVIN A ČASOPISŮ | ||
titul | elektronická verze | tištěná verze |
Deník | 151 | 188 106 |
Hospodářské noviny | 2 173 | 39 485 |
Lidové noviny | 366 | 43 330 |
Mladá fronta Dnes | 553 | 209 878 |
Respekt | 1 434 | 32 734 |
Týden | 274 | 43 176 |
Průměrný náklad elektronické verze prodávané za minimálně 51 % ceny konečné spotřeby hlavního tištěného titulu. Zdroj: ABC ČR, květen 2012 |