Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Nejvlivnější lidé českých médií podle Médiáře: Lukačovič, Soukup, Zach

V lednovém vydání české mutace časopisu Forbes zítra opět po roce vyjde žebříček 40 nejvlivnějších osob v tuzemských médiích.
Kolegům z Forbesu jsme poskytli svůj pohled, který nyní zveřejňujeme.

Moderátoři do žebříčku nepatří, jejich akce žijí den. Jako měřítko bereme týden, či i kratší akce, které ale mají reálný dopad na společnost. Pokud takový dopad není, pokud akcí žijí jen média, uvažujeme také týden.

Další kritérium: vlastníky stavíme nad námezdní manažery, ti mohou zítra skončit (výjimkou je obecně šéf České televize, jehož sesazení/volbu nelze provést bez široké veřejné pozornosti).

Top 10 podle nás je tedy následující (a v závorce proč):

  1. Ivo Lukačovič (založil, ze 70 % vlastní a znovu se vrací do vedení Seznam.cz, firmy, která ročně nese zisk přes 1 miliardu korun),
  2. Jaromír Soukup (Médea, Empresa Media: TV Barrandov, Týden, Instinkt, Sedmička, Popcorn, Top dívky, značka Mladý svět; Sdružení pro měření sledovanosti: “druhé peoplemetry”),
  3. Ivan Zach (FTV Prima, rádia Hey, kupuje rádia Kiss),
  4. Petr Dvořák (Česká televize – s rozpočtem zhruba 7 miliard Kč),
  5. Adrian Sarbu (CME: TV Nova, Bontonfilm),
  6. Zdeněk Porybný (Borgis: Právo),
  7. Michel Fleischmann (Lagardere: Frekvence 1, Evropa 2, Bonton, Dance radio, brzy i znovuobnovené tuzemské vysílání BBC),
  8. Zdeněk Bakala (Economia včetně Respektu),
  9. František Savov (Mladá fronta),
  10. Andrej Babiš (5+2 dny).

A kdekoli do 40. místa má být Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění – dokáže rozhýbat všechny vlastníky médií k reakci, i když sedí v Brně ve své pivnici U poutníka na Starobrněnské.

Sestavili Ondřej Aust a Marek Prchal, Médiář.cz

Prohlédněte si žebříček, který vyjde 3. ledna v tištěném Forbesu.