V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Nejvyužívanější reklamní formát na českém webu je čtverec 300x300, nejvíc se kliká na 300x600

Nejvíc se na webu v Česku inzerují finanční služby, nejvíc se kliká na reklamy na oblečení a doplňky.

Tradiční online reklamní formáty jsou v regionu střední a východní Evropy nejpoužívanější, a to i přesto, že generují méně kliknutí než interaktivní reklamy. Reklamy odvětví, které generují největší podíl zobrazení - první je v tomto ohledu segment financí, pojištění a makléřství -, nejsou pro uživatele internetu v regionu příliš atraktivní a mají jednu z nejnižších hodnot míry prokliku (CTR).

Zjistil to výzkum společnosti Gemius, která měří návštěvnost internetu v zemích regionu. Výzkum proběhl v druhé půli roku 2011. Za toto období nejvíc klikali na bannery Poláci (CTR narostlo o 10 procentních bodů), zatímco v první polovině loňska to byli Slováci. Výrazně rostlo CTR i v Maďarsku, o 11 procentních bodů. Průměrná míra prokliku v ČR je 0,32 %.

Průměrné CTR podle jednotlivých států. Zdroj: Gemius

Průměrné CTR podle jednotlivých států. Zdroj: gemiusDirectEffect/AdOcean 2011. Analyzované bannery: klasické bannery + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, atd.). Kliknutím zvětšíte

Nejpoužívanejším reklamním formátem na českém webu je čtverec 300x300, je součástí víc než poloviny všech kampaní. Je ale až pátý nejefektivnější, jeho CTR činí 0,14 %. Nejvíc uživatelů v Česku kliká na dvakrát větší formát 300x600, míra prokliku je 0,31 %.

Odvětví s nejvyšším podílem zobrazení v jednotlivých státech. Zdroj: Gemius

Odvětví s nejvyšším podílem zobrazení. Zdroj: gemiusDirectEffect/AdOcean 2011. Analyzované bannery: klasické bannery + rich media (Toplayer, Preroll, Expand, atd.). Kliknutím zvětšíte

Nejvíce reklamních kampaní patří do kategorie financí, pojištění a makléřství, a to zejména v Česku (přes 31 %) a v Maďarsku (přes 33 %). Na českém webu následují v počtu kampaní telekomunikace a auto moto. Nejvíc se u nás kliká na reklamy z kategorie oblečení a doplňky.

Kompletní výsledky studie