Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Nejvyužívanějším reklamním formátem na českém webu zůstává čtverec 300×300

Měřitel návštěvnosti tuzemského internetu Gemius zveřejnil nové vydání své pravidelné pololetní studie.

Nejpoužívanějším reklamním formátem na tuzemském internetu zůstal v prvním letošním pololetí čtverec 300x300, který vedl i v předchozím pololetí. Ukazuje to aktuální studie gemiusAdmonitor za první pololetí 2012. Formát, na nějž se nejvíc kliká, se též neměnil - je to obdélník 300x600, aktuálně s průměrnou CTR 0,24 %.

Studie dál zjistila:

  • Míra prokliku v ČR je poměrně nízká. Oproti Polsku a Slovensku, kde uživatelé klikají na bannery častěji a CTR tam dosahuje 0,62% a 0,56%, tak v České republice, třetí v pořadí, ze sledovaných států, je to 0,35%.
  • Klasické reklamní formáty mají mnohem nižší míru prokliku než atraktivní rich media formáty, z nichž má v Česku nejvyšší CTR Interstitial. Rich media formáty používá již téměř 25 % reklamních kampaní měřených systémem gemiusDirectEffect na českém trhu, nicméně podíl jejich zobrazení dosahuje pouze 5,5 %, což je druhá nejnižší hodnota ze všech sledovaných států.
  • Počet kampaní, které používají klasické reklamní bannery se v porovnání s výsledky předchozí studie snížil, nicméně je stále poměrně vysoký a dosahuje 90 %.
  • Nejvíce reklamních kampaní na českém trhu dál zadávají společnosti z odvětví finance, pojišťovnictví a makléřství (jejich podíl narostl z 31 % na 42,5 %), auto moto (nyní 13,7 %, předtím 14,1 %) a telekomunikace (nyní 9,2 %, předtím 11,8 %). Největší pokles zaznamenala prezentace značek z odvětví nápoje a alkohol.
  • V žebříčku odvětví s nejvyšším CTR patří pět prvních míst zcela jiným kategoriím, než jsou ty, které vedou v počtu impresí. České uživatele nejvíce zajímají reklamní bannery z kategorií potraviny, nápoje a alkohol a obchod a na ně také nejčastěji klikají.

Na stránkách Gemiusu je kompletní studie v PDF.