Německý online prodejce módy a lifestylových produktů Zalando vstoupí během letošního léta na český trh. Českým zákazníkům nabídne výběr z téměř 2.000 světových a místních značek, včetně privátního labelu Zalando, a přibližně 250.000 produktů. Spolu s expanzí do Česka se rozšiřuje i do Irska. Kromě toho působí Zalando v 15 dalších evropských zemích - v Rakousku, Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Lucembursku, Nizozemsku, Norsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Polsku a ve Veké Británii.
Do východní Evropy zamířil e-shop Zalando naposledy v roce 2012, kdy vstoupil na polský trh. S příchodem do Česka a Irska posílí svůj lokální vliv a získá šanci oslovit nových 15,4 milionů potenciálních zákazníků.
Čeští zákazníci budou dostávat své zboží ze skladů z okolních zemí, tedy z východního Německa a Polska. Slibuje také bezplatné doručování a vracení zboží. Vytvořen bude také český web. Mezi značky, které Zalando nabídne, patří třeba britský TopShop, který letos své zastoupení v Česku opustil, Vagabond, Vero Moda, ale i na místním trhu méně známé značky jako Veja, od srpna přidá k módě Weekday a Cheap Monday také třetí značku z portfolia skupina H&M - Monki. Zalando nabízí i luxusnější značky jako Versace, Armani Exchange, Max Mara nebo Moschino.
Německý e-shop Zalando měl loni obrat v přepočtu zhruba 116 miliard Kč. Svým vstupem na český trh vytvoří konkurenci zejména e-shopům a online prodejcům módy jako je Answear.cz, Tchibo, od loňska Lidl a C&A, H&M nebo Zoot.cz, který se s ním v nabídce některých značek potkává, zároveň také letos zpoplatnil dopravu na své výdejny.