Německý mediální koncern RTL plánuje zrušit třetinu míst a část časopisů

Po loňském sloučení s Gruner + Jahr se podnik plánuje soustředit na kmenové časopisy.

  • ČTK
  • 07. 02. 2023 10:45
Gruner + Jahr. Foto: Profimedia.cz

Koncern RTL loni koupil vydavatelství Gruner + Jahr. Foto: Profimedia.cz

Mediální koncern RTL Deutschland plánuje zrušit 700 z celkových asi 1900 pracovních míst. Firmě totiž hrozí, že se její vydavatelské podnikání propadne do ztráty. Po sloučení s německým vydavatelstvím Gruner + Jahr se podnik plánuje soustředit na kmenové časopisy, investovat do digitálního obsahu a vydávaní ostatních magazínů zastavit nebo je prodat.

Konkrétně v portfoliu zůstane 13 značek: Stern, Geo, Capital, Stern Crime, Brigitte, Gala, Schöner Wohnen, Houses, Couch, Geolino, Geolino mini a digitálně vydávané ElternChefkoch. Podle společnosti tvoří tyto tituly kolem 70 % tržeb. Do roku 2025 jsou plánovány investice přibližně za 80 milionů eur (zhruba 1,9 miliardy Kč). Všechny ostatní tituly časopisů firma buď pozastaví, nebo prodá. RTL nevidí žádnou budoucnost, například pro značky Geo EraGeo Knowledge, Brigitte WomanView.

RTL Deutschland začlenila německou časopisovou divizi vydavatelství Gruner + Jahr do svého portfolia loni a doufá v synergie. Oba podniky patří do skupiny Bertelsmann. V posledních měsících RTL přezkoumávala portfolio časopisů. Zaměstnanci i odboráři protestovali proti možnému prodeji titulů tohoto hamburského vydavatelství, které bylo po desetiletí jedním z nejvlivnějších mediálních domů v Evropě.

„Grunerovou strategií do budoucna je soustředit se na klíčové značky a hlavní tituly,“ řekl agentuře DPA generální ředitel RTL Thomas Rabe. „V klíčových značkách vidíme významnou hodnotu. A mezi stěžejními značkami Gruner + Jahr a RTL vidíme výrazné synergické efekty nejen v redakční spolupráci, ale především v marketingu,“ dodal.