Netflix spojí síly s Microsoftem, aby nabídl levnější předplatné s reklamami

Zájem o streamovací platformy kvůli odeznívání pandemie slábne, hledají se nové příjmy.

  • ČTK
  • 14. 07. 2022 10:40

Společnost Microsoft bude Netflixu spravovat technologii pro prodej reklamního prostoru. Streamovací platforma tak bude díky tomu schopna nabízet levnější předplatné s reklamami, uvedl Netflix v dnešním sdělení.

Netflix oznámil plán na zavedení levnějšího předplatného v dubnu, když mu v prvním čtvrtletí poprvé po víc než 10 letech klesl počet předplatitelů. Spoluředitel firmy Ted Sarandos pak v červnu řekl, že společnost vyjednává s několika firmami o možnostech spolupráce v reklamě.

Microsoft bude odpovědný za návrh a správu platformy pro inzerenty, kteří chtějí zobrazovat reklamy uživatelům Netflixu. „Microsoft prokázal schopnost uspokojit všechny naše reklamní potřeby tím, že s námi vytvoří novou nabídku předplatného založeného na reklamě,“ uvedl provozní ředitel Netflixu Greg Peters.

Oznámení o partnerství přichází krátce před zprávou o hospodářských výsledcích Netflixu za druhé čtvrtletí, které firma zveřejní příští týden v úterý. Společnost upozornila investory, že v tomto období může ztratit až dva miliony předplatitelů, navzdory návratu populárního seriálu, jako je Stranger Things, který láme divácké rekordy.

Microsoft loni vydělal na příjmech z reklamy 10 miliard dolarů (zhruba 243 miliard Kč). Reklamy prodával mimo jiné na svém vyhledávači Bing a profesní síti LinkedIn. Minulý měsíc Microsoft dokončil akvizici online reklamní platformy Xandr od společnosti AT&T, která umožňuje inzerentům nakupovat reklamní prostor na tisících webových stránek, uvedla agentura Reuters.

Největší konkurent Netflixu, společnost Disney+, už také uvedl, že zavede předplatné s reklamou. Zájem o sledování streamovacích platforem totiž kvůli odeznívání pandemie slábne, konkurence sílí a spotřebitelé kvůli vysoké inflaci na zábavě šetří.