Společnost Microsoft bude Netflixu spravovat technologii pro prodej reklamního prostoru. Streamovací platforma tak bude díky tomu schopna nabízet levnější předplatné s reklamami, uvedl Netflix v dnešním sdělení.
Netflix oznámil plán na zavedení levnějšího předplatného v dubnu, když mu v prvním čtvrtletí poprvé po víc než 10 letech klesl počet předplatitelů. Spoluředitel firmy Ted Sarandos pak v červnu řekl, že společnost vyjednává s několika firmami o možnostech spolupráce v reklamě.
Microsoft bude odpovědný za návrh a správu platformy pro inzerenty, kteří chtějí zobrazovat reklamy uživatelům Netflixu. „Microsoft prokázal schopnost uspokojit všechny naše reklamní potřeby tím, že s námi vytvoří novou nabídku předplatného založeného na reklamě,“ uvedl provozní ředitel Netflixu Greg Peters.
Oznámení o partnerství přichází krátce před zprávou o hospodářských výsledcích Netflixu za druhé čtvrtletí, které firma zveřejní příští týden v úterý. Společnost upozornila investory, že v tomto období může ztratit až dva miliony předplatitelů, navzdory návratu populárního seriálu, jako je Stranger Things, který láme divácké rekordy.
Microsoft loni vydělal na příjmech z reklamy 10 miliard dolarů (zhruba 243 miliard Kč). Reklamy prodával mimo jiné na svém vyhledávači Bing a profesní síti LinkedIn. Minulý měsíc Microsoft dokončil akvizici online reklamní platformy Xandr od společnosti AT&T, která umožňuje inzerentům nakupovat reklamní prostor na tisících webových stránek, uvedla agentura Reuters.
Největší konkurent Netflixu, společnost Disney+, už také uvedl, že zavede předplatné s reklamou. Zájem o sledování streamovacích platforem totiž kvůli odeznívání pandemie slábne, konkurence sílí a spotřebitelé kvůli vysoké inflaci na zábavě šetří.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
