Americká videoplatforma Netflix zavede od listopadu levnější předplatné s reklamou. Bude k dispozici ve 12 zemích, Česko ale mezi nimi zatím není. Reklamy budou dlouhé 15 nebo 30 sekund. Budou se vysílat během seriálů a filmů nebo před nimi. Na hodinu v průměru připadne čtyři až pět minut reklamy. Technologii pro reklamní prostor bude spravovat Microsoft.
Model předplatného spolufinancovaný reklamou bude 1. listopadu spuštěn v Kandaě a Mexiku, 3. listopadu v Austrálii, Brazílii, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Koreji, Británii a doma v USA a 10. listopadu ve Španělsku. Nový model nemá žádný vliv na původní předplatné. „Základní předplatné s reklamou doplňuje naše stávající základní, standardní a prémiové předplatné bez reklam,“ uvedl manažer Netflixu Greg Peters.
V Německu je základní předplatné 7,99 eura (197 Kč) měsíčně, předplatné s reklamou bude 4,99 eura (123 Kč). V Británii bude předplatné s reklamou za 4,99 libry a v USA bude stát 6,99 dolaru. Z licenčních důvodů nebudou v rámci tohoto předplatného k dispozici některé filmy a seriály. Předplatné s reklamou také neumožní stahování a rozlišení obrazu bude jen 720p. Předplatné lze kdykoli změnit nebo zrušit.
Netflix reaguje na rostoucí počet konkurentů na streamovacím trhu v čase, kdy zákazníci už nechtějí za internetové televize tolik utrácet. Ostatní streamovací služby včetně Hulu, Disney+ a HBO Max už levnější předplatné podporované reklamami mají nebo je brzy nabídnou.
Manažeři Netflixu se roky stavěli proti zavedení reklam. Změnu ohlásili v dubnu, když firma zaskočila akciové trhy oznámením, že v prvním čtvrtletí ztratila část předplatitelů a předpověděla, že o další ještě přijde. Koncem druhého čtvrtletí Netflix registroval 220,7 milionu předplatitelů.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
