Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

„Neukecaný, odlišitelný.“ Krušovický král králem reklam k hokeji

Z kampaní k mistrovství světa v hokeji zvolili reklamní kati nejpovedenějším krušovického krále. Na něj nestačili redaktoři ČT Sport ani oficiální sponzor šampionátu Škoda Auto.

Krušovický král

Krušovický král

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 17. týden 2015

  1. VCCP: Král a hokej (53 %)
    klient: Heineken Česká republika
  2. Tým ČT Sport je na MS v hokeji připraven (45 %)
    vlastní tvorba ČT Sport
  3. Již 23 let tvoříme tým (42 %)
    klient: Škoda Auto
  4. Patříme do stejného týmu (38 %)
    klient: Nestlé
  5. Domácí led  (31 %)
    klient: Pilsner Urquell

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotila osmička katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Kdo neskáče, není král (53 %)

Značka Krušovice jako jeden ze sponzorů letošního mistrovství světa v hokeji, jež se odehraje v květnu v Praze a v Ostravě, využívá v kampani k šampionátu svou postavu „krále“, stoického konzumenta piva. Sada sponzorských spotů odstartovala 16. dubna v České televizi, o den později pak na Nově, videa poběží v průběhu dubna a května.

Poněkud krkolomný koncept s ‚králem‘ tady začíná dávat smysl. Prostě si odmyslete slovo ‚král‘, které tam dosadil zřejmě nějaký marketingový čaroděj, protože Krušovice přece mají v logu královskou korunu, a dosaďte si za něj ‚někdo, kdo má rád dobré pivo‘.
Martin Charvát (Konektor)

Konečně něco, co mě bude bavit. Krušovice a jejich agentura jako jediní pochopili, že tuny patosu, malí chlapci střílející góly a jejich láskyplní hluchoněmí rodiče, nesmyslné převážení vody z bodu P do bodu P, besídka zaměstnanců a další kraviny, nemají u hokejového národa šanci. Bravo a jste králové!
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Záchody? Vtip snáď ešte zo škôlky. Ja viem, asi by som mala oceniť odvahu a kadečo. Ale! Mne je z toho fakt fyzicky nevoľno. Posledná vec, na ktorú mám po zhliadnutí urobiť, je dať si dané pivo. Zanechalo to vo mne ušmudlaný pocit. Niektoré poučky hovoria, že väčšinou reklamy cielené na mužov ženy neodradia. Toto teda nie je ten prípad.
Petra Jankovičová

Krušovice si drží svoji linku, a to je dobře. Přestože mě bytostně irituje hláška kdo neskáče…, král mě baví svým svébytně oduševnělým výrazem.

Jakub Plášek (Cocoon)

‚Kdo neskáče, není král.‘ Ideální nápad na desetivteřinový sponzorák. Baví.
Tomáš Mrkvička

Za mě vítěz testu. Neukecaný, výrazný, odlišitelný. Bude se to líbit (cílovce, mně ne). A řemeslo taky neutrpělo. Krušovice kvůli tomu pít nezačnu, ale jako reklamu to beru.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

2. Rozcvička reportérů ČT Sport (45 %)

Reklama České televize na kanál ČT Sport dává najevo, jak důkladně se na mistrovství světa v hokeji připravili jejich klíčoví redaktoři a komentátoři. V krátkém videu parodují výjevy z hokejové kabiny.

Hezký pokus, ale méně by bylo více. Tohle by šlo postavit jen z detailů přípravy ‚výstroje‘. Projev je zbytečný.
Martin Charvát (Konektor)

Co mi to jen připomíná? Jo, už vím, besídku.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Nesnáším sport, zejména profesionální, najmě komentovaný (vede to jen k tomu, že lidé, kteří nikdy nesportovali, se legálně cpou nezdravou výživou – a je to vůbec výživa, přátelé?) a vůbec nejvíc hokej, ale tohle je hodně faaajn.
Marek Prchal

Za nápad by som aj nejaké tie bodíky dala, známe tváre a hlasy by mohli fungovať. Bohužiaľ len v momente, kedy to nebude herecky a textársky tak zlé, že taký pocit zdieľanej trápnosti som nezažila už aspoň týždeň.
Petra Jankovičová

Škoda jen, že Robert Záruba nehraje s větším nasazením… Jinak mi tahle reportérská šatna docela baví.

Jakub Plášek (Cocoon)

Fór jasný od druhé vteřiny. Jak jsem se bál, že to bude blbý, tak nakonec nebylo. Zachránil to kopík. Na televizní self-promo solidní práce.
Tomáš Mrkvička

Jako fór to beru. Jen se ukazuje, že televizní moderátoři (ani sportovní) nejsou herci, a ani neherci. Takže nevypadaj ani přirozeně (jako v Hollywoodu), ani přirozeně nepřirozeně (jako u Formana). Celý to je tak trochu ve stylu Tondy Blaníka.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

3. Fanděte z plných plic (42 %)

S další reklamou k šampionátu v hokeji přichází také Škoda Auto, která je oficiálním sponzorem mistrovství už 23 let. Se sloganem Pojďte do toho s námi se soustřeďuje na moment fandění z plných plic.

Hokej, to jsou emoce, emoce a zase emoce. Škodovka je budí poměrně prvoplánově, ale dobře. Podívejte se, jak fandí jiní, ukažte, jak fandíte vy a vyhrajte.
Martin Charvát (Konektor)

Zas tak velké drama to není, ale na to naše šmrdlání to stačí.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Další koncept generovaný robotem – roste to jak houby po dešti. Možná je čas na generální stávku. Už jsme ji tu dlouho neměli, tak bychom si to my, kdo jsme cinkali klíčemi na Letné, rádi připomněli.
Marek Prchal

Príprava na fandenie je pekný nápad, aj ma na prvý krát celkom prekvapil. Pricapenie vlajky cez appku na fotku mi už príde dosť oldschool, ale ak tie fotky naozaj budú potom vidieť na štadióne, tak to fanúšikov určite poteší.
Petra Jankovičová

Simply clever reklama. Gag s dramatem je fajn, ale spotu by vzhledem k roztahané první polovině určitě sedla kratší stopáž. Soutěž o vstupenky s videíčky pitvořících se fanoušků beru jako nutné zlo.

Jakub Plášek (Cocoon)

Pěkná baletka bude v bloku plném upocených hokejistů příjemným osvěžením. Body navíc za výraznou hudební složku.
Tomáš Mrkvička

Njn, tak se teda půjdeme vykřičet. Nebo je za tím něco víc? Simply, něco víc clever?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

4. Orion k mistrovství v hokeji (38 %)

Výrobce čokolád Orion ve své reklamě k hokejovému šampionátu má jako hlavního hrdinu malého hokejistu. Ten se za pomocí svého táty zlepšuje ve střelbě puky na branku. 

Video vůbec nesouvisí se soutěží. O třídu horší než Škodovka.
Martin Charvát (Konektor)

Hluchoněmý otec a kýbl patosu, to bude na Prchala fungovat. Na mě ne.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Orion získává krásné třetí místo v soutěži generických reklamních kampaní Česká generika, takže na bednu to nakonec bylo, přátelé. Jaké jsou pocity našich borců? Žádám ještě o komentář Boba Záruby – tak nějak mi tu po tom krásném spotu ČT Sport chybí.
Marek Prchal

Spot je milý, hodí sa ku značke, Bob a Bobek sú moji hrdinovia, len tá online časť by si zaslúžila niečo krajšie, alebo aspoň s nápadom, alebo aspoň niečo z roku 2015, no.
Petra Jankovičová

Emoce dobrý, no. Ale problém většiny těch hokejových spotů je, že by fungovaly pro skoro jakoukoliv značku, stačí vyměnit packshot nebo logo na mantinelu.

Jakub Plášek (Cocoon)

Dadvertising mě jako tátu dostává, takže mě snad ani nevadí, že nám tu hrají na city naprosto nepravděpodobným příběhem. Napsané a natočené je to nadstandardně, dokonce ani promoční/soutěžní douška neuráží.
Tomáš Mrkvička

První reklama natočená jako opravdická reklama. Jen ta soutěž o lístky to kazí. Taková to mohla bejt pěkná imidžovka.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

5. Led na plochu z pivovaru (31 %)

Pilsner přichází s několikátou reklamou k hokeji, tentokrát ukazuje, jak připravil pro naše hokejové reprezentanty led na tréninkovou plochu přímo z vody dovezené z jejich pivovaru.

Pokud se toto skutečně stalo, je to naprosto geniální. Ale proč jsem se o tom v tom případě nedočetl ve všech médiích a proč jsem to ‚nenakoukal‘ v televizi? Pardon, ale tohle je akce, o které se mělo psát a mluvit všude, od Kanady po Sibiř. Prazdroj poslal svou vodu na led na mistrovství světa. Sakra, z toho ledu se měly prodávat kousky do panáků! To se mělo dražit! Tady někdo zaspal jedinečnou příležitost. Připadám si trošku jako Brumbál ve finále prvního dílu filmového Harryho Pottera, ale dávám sto procent za geniální nápad a hned z něho strhávám padesát procent za nevyužití v PR!
Martin Charvát (Konektor)

Takže message je ‚přivezli jsme z Plzně vodu do Prahy, abyste se na to museli dívat?‘
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Namísto vyprávění o tom, jak si značka skutečně mákla, aby ze své vody vyrobila ‚vítězný‘ led, sledujeme naleštěné kecy Barona Prášila. Dotáhnout tenhle dobrý nápad do finále a uvěřitelně ho odvyprávět by přitom nebylo zas tak těžké.
Ivo Laurin (Outbreak)

Led mnou nehnul, mám pocit, že někdo z tvůrců nemá vztah k hokeji tak jako já – lidsky chápu.
Marek Prchal

I přes nápadité zapojení ingredience do příběhu mi tenhle spot přijde jako sled záběrových klišé. Celkový dojem: bez chuti nebo spíš s divnou pachutí.

Jakub Plášek (Cocoon)

‚Domácí led‘ je super nápad. Ale ten spot! Kde je Carmina Burana, když ji člověk potřebuje?
Tomáš Mrkvička

Chtělo to bejt velkej biják, ale zůstalo to někde na půl cesty. Nápad s vodou a ledem oceňuju, jen je to celý přes vodu, pivo až ke zlatu tak trochu zašmodrchaný. Škoda.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.