Na tvorbu obsahu zaměřená agentura Newcast ze skupiny Publicis One spouští v Česku a ve dvou okolních zemích platformu Leaders, soustředěnou na marketingovou spolupráci s influencery na sociálních sítích. „Hledá nejsilnější uživatele ‚socialu‘ a objevuje hvězdy ještě předtím, než se zrodí,“ tvrdí přitom Newcast. Platforma Leaders vznikla v roce 2009 v Izraeli.
Technologie platformy totiž pravidelně prochází účty dva miliony uživatelů sociálních sítí v Česku, na Slovensku a v Maďarsku, analyzuje jejich chování, řadí je podle počtu followerů, komentářů či reakcí a segmentuje je podle jejich zájmů jako jídlo, umění, móda, hudba, rodina, lifestyle, fitness nebo sport. Takto nalezené lidi vlivné na internetu chce propojovat s inzerenty. Výsledkem má být propojení reklamy s tou správnou cílovou skupinou, prostřednictvím nejvhodnějšího influencera.
„Nabízíme komplexní řešení od scoutingu přes komunikaci s influencery až po přehledný online monitoring. Influencerům naopak nabízíme platformu, díky které mohou jednoduše získávat zakázky bez toho, že by si museli stahovat jakoukoliv aplikaci,“ uvádí Anna Březinová, ředitelka agentury Newcast.