Newsletter o podcastech Z doslechu přechází na předplatné

Za produkt agentury Hi-lights a skupiny Katz83 se po půl roce jeho fungování začíná platit.

Andrea Nesvadbová

Za službou Z doslechu stojí Andrea Nesvadbová, majitelka a ředitelka agentury Hi-lights

Newsletter Z doslechu, který nabízí vybrané informace uplynulého týdne z různých českých podcastů, se po půl roce provozu stává placenou službou. Souhrn startoval koncem loňského srpna, dosud byl zadarmo. Teď bude k mání za 100 Kč měsíčně v základní verzi pro jednoho příjemce. Firmy s více příjemci zaplatí 2.000 Kč za měsíc, mohou si také připlatit za řešení na míru svých potřeb. Newsletter je týdenní, chodí vždy v pondělí.

Shrnuje vybrané díly a výroky, jež vybírá z víc než 50 podcastů o byznysu, politice, médiích a veřejném dění. Službu produkuje agentura Hi-lights ve spolupráci s agenturní skupinou Katz83 Tomáše Jirsy. „Newsletter Z doslechu jsme spustili loňské léto, dosud zatím jako zkušební verzi, a testovali jsme, zda o něj bude zájem. Za půlrok nasbíral víc než 1.400 odběratelů,“ uvádí Andrea Nesvadbová, majitelka a ředitelka Hi-lights.

Připomíná, že vytváření kvalitního obsahu není zadarmo, stojí čas i peníze, proto newsletter přechází na předplatné. „Ceny jsme však nastavili tak, aby byly dostupné pro každého, kdo má o kvalitní informace zájem. To ostatně odpovídá trendu na mediálním trhu, v podcastové oblasti zvláště, lidé jsou dnes už zvyklí a hlavně ochotní za obsah platit, věříme proto, že o odběratele tímto krokem nepřijdeme,“ dodává Nesvadbová.

Nově se partnerem projektu stává provozovatel mediálního monitoringu Newton Media, společnost, kterou vlastní a řídí Petr Herian. Ta kromě klasických médií monitoruje rovněž média internetová, jako jsou zpravodajské weby, sociální sítě a právě podcasty. V nich díky vlastní technologii automatického převodu hlasu na text umožňuje vyhledávání a zvýrazňování klíčových slov. Loni Newton Media odhadovala, že v Česku už existuje kolem 3.000 podcastů.